Szerző: Hlács Ferenc

2018. január 9. 14:24

CES: Idén is a virtuális segédekre fókuszál az LG

A Google Assistant és az Alexa karöltve érkezik az LG-készülékekre, de saját AI platform is jön - és a robotok sem maradtak ki a sorból.

Lényegében teljes otthoni termékportfólióját "felokosítaná" az LG, a vállalat a CES-en igyekezett háztartási gépeinek utolsó réseit is AI-jal megtölteni. A gyártó a platformok csatájában való elhelyezkedést nem bízza a véletlenre, miután tavaly még hűtőjébe is beköltöztette az Amazon Alexát, most a Google Assistant előtt tárja sarkig készülékpalettájának kapuit.

ThinQ, AI mindenhol

Az LG bejelentéseit saját AI platformjával nyitotta: a ThinQ márka, amelyet a cég már tavaly év végén megszellőztetett, azokat a termékeket gyűjti ernyője alá, amelyek képesek az egymással való kommunikációra, illetve különböző gépi tanulási funkciókat tartalmaznak. A ThinQ plecsnis készülékek a gyártó ígérete szerint képesek megtanulni a felhasználók szokásait és alkalmazkodni azokhoz.

lgfridg

A platform raádásul nem csak a nappalikba jut el, a gyártó tervei szerint rövidesen a személyautókban is jelen lesz, ahol egyebek mellett a sofőr állapotára is képes lesz odafigyelni, jelezve ha az túl fáradt vagy épp elbóbiskolni készül. Az autós fejlesztések egyébként az LG-n belül egyre nagyobb hangsúlyt kapnak, az elektromosautó-komponenseket fejlesztő divízió negyedévről negyedévre tekintélyes növekedést mutat a cég pénzügyi jelentéseiben, sőt, tavaly decemberben a cég autógyártóknak fejlesztett, hajlékony OLED paneljeiről is lerántotta a leplet.

A ThinkQ ökoszisztéma a vállalat ígérete szerint nyitott lesz az iparági partnerek felé, így arra a cég berkein belül készült megoldások mellett külső fejlesztők is építkezhetnek majd. A partnerek közül az LG a CES-en a Google-t emelte ki, amelynek virtuális segédje a cég több készülékére is eljut majd. Az első ilyen termék az LG ThinQ okoshangszóró, amely a Google saját hangszóróihoz hasonló funkcionalitást kínál. A ThinQ platform, illetve az általa biztosított képességek egyelőre a prémium kategóriát célozzák, azt a gyártó igyekszik teljes egészében lefedni vele, ígérete szerint továbbá az idén bemutatott összes felső kategóriás háztartási gépe Wi-Fi-képes lesz.

Természetesen ahogy tavaly, a háztartási gépek között a háztartási robotok 2018-ban is kötelező elemnek számítanak - legalább egy CES-es színpadi debüt erejéig -, ennek megfelelően az LG is készült hasonló termékkel, CLOi név alatt. A hengerded, "arcként" kerek kijelzőt használó robot tavalyról ismerős lehet, igaz az akkori verzió még HUB robotként volt ismert. A termék lényegében okosotthon-központként működik, amely hangparancsra vezérelhető, és a gyártó többi gépével is képes a kommunikációra. Érdekes módon a CLOi-val a cég sem az Alexa, sem a Google Assistant mögé nem áll be, helyette a kis robot egy saját fejlesztésű asszisztenst használ.

lgcloi

A saját virutális segéd bevezetése első blikkre furcsa lépés a cég részéről, arra ugyanakkor magyarázatot adhat, hogy a vállalat a CLOi-val nem csak az otthoni, de a vállalati felhasználókat is célba veszi, azaz olyan területekre merészkedik, amelyekre egyelőre sem a Google, sem pedig az Amazon nem lépett be asszisztenseivel - igaz utóbbi már tapogatózik az üzleti szegmensben. A vállalati ügyfeleknek persze a cég nem a kisméretű "asztali" CLOi robotot szánja, helyette mindjárt három, jóval testesebb variánst sorakoztat fel nekik.

Szoftvertesztelés: ütött az óra

A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Az első ilyen a cég pincérrobotja, amely az LG elképzelései szerint hotelekben, vagy repülőtereken teljesíthet szolgálatot, nem meglepő módon a rendelt ételt-italt kiszállítva a vendégeknek. Ugyanezeket a komplexumokat veszi célba a gyártó hordárrobotja is, amely az utasok csomagjait cipeli. De az új robotokból a prémium bevásárlóközpontoknak is jut, amelyekben a kiválasztott termékeket az LG robot bevásárlókocsija viheti a látogatók után, sőt, segítheti is őket a tájékozódásban és a fizetésben. Reptéri információs robotokat a cég már tavaly is mutatott, noha ahogy akkor, most sem tudni, hogy a kereskedelmi robotok ebben a formában széles körben forgalomba kerülnek-e.

lgrob01

Az okos háztartási gépek kapcsán egyébként említést érdemel az LG proaktív terméktámogatási megoldása is: az eszközök, már a küszöbön lévő meghibásodások első jelére automatikusan felveszik a kapcsolatot a cég központjával, ahol a probléma időben diagnosztizálható és a felhasználó értesítését követően orvosolható is.

Virtuálissegéd-kartácstűz a tévékre is

Az AI trend, ahogy az várható volt, az LG tévéit is utolérte. A gyártó itt sem hezitált sokat, hogy melyik virtuális asszisztens mellett tegye le a voksát, nemes egyszerűséggel mind a Google Assistantet, mind az Alexát elérhetővé teszi legújabb 4K OLED és Super UHD LCD tévéin. Az eszközökön továbbra is WebOS-t találunk, amely bizonyos feladatokat az asszisztensekre bíz, másokat ugyanakkor saját hatáskörben végez: a The Verge tapasztalatai szerint a keresett YouTube videókat péládul a saját ThinQ szoftverén keresztül listázza hangparancsra.

LG-W8-ThinQ-AI

A virtuális segédek mellett a felhozatal fontos újdonsága az Alpha 9 képfeldolgozó chip, amely nagyobb színhűséget és hatékonyabb zajcsökkentést is hoz - legalábbis a csúcskategória tetejére. De nem csak az OLED modelleken tuningolt a cég, a Super UHD LCD tévéktől is szebb megjelenítés várható Full Array Local Dimming háttérvilágítást kaptak, azaz a megvilágítást szolgáló LED-ek a panel mögött annak teljes egészét lefedő hálót alkotnak, amelyeknek különböző csoportonként szabályozható a fényereje, így jobban kiemelhetők a képen a világosabb tartalmak. Az idei felső kategóriás modellek mindezek mellett HDR10, Dolby Vision, Advanced HDR és Hybrid Log Gamma támogatást is kapnak, amelyekre a cég saját fejlesztésű algoritmusaival még egy lapáttal rátesz, a kontraszt és a fényerők dinamikus vezérlésével. Az új modellek várhatóan az év első felében válnak elérhetővé, az árazás ugyanakkor egyelőre nem ismert.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról