Szerző: Habók Lilla

2017. October 31. 16:44:00

Nem fogad több előfizetőt az Outlook.com Premium

Következő hónaptól az Outlook.com Premium funkciók egy része megtalálható lesz Office 365 konzumer verzióiban. Ezzel párhuzamosan a prémium csomagra már nem fizethetnek elő új felhasználók.

Gyakorlatilag megszűnik az Outlook.com Premium, legalábbis októbertől már nem fizethetnek rá elő új felhasználók - közli a vállalat. A Microsoft indoklása szerint a legtöbb funkció bekerül az Office 365 Home és Personal csomagokban az Outlook.com szolgáltatásai közé, így a Premium szinte értelmét veszti. Azonban egy fontos funkció kimarad, az új konzumer előfizetők így már nem tudnak egyedi doméncímet igényelni a vállalaton keresztül.

Eddig az Outlook.com konzumer verzióját reklámokkal együtt, külön előfizetési díj nélkül lehet használni és lehet ezután is. A tavaly áprilistól kipróbálható Outlook.com Premium ehhez képest az évi 20 dollárért azt az előnyt nyújtotta, hogy nem tartalmazott sem banneres hirdetéseket, sem az üzenetlistában megjelenő reklámokat. Ugyanakkor a fizetős Office 365-ös előfizetésekhez tartozó Outlook.com már reklámfelületekkel rendelkezett.

A Microsoft most egy tollvonással összefonja a két előfizetéses modellt, az Outlook.com Premium egyszerűen megszűnik, funkciókínálatát (például a reklámmentes felületet) a konzumer Office 365 előfizetések veszik át a közlemény szerint. A bejegyzés nem tér ki külön az Outlook.com ingyenes változatára, de feltételezhetően azon marad minden a régiben, a hirdetésekkel együtt.

Ezenkívül nagyobb tárhelyet is nyújt hamarosan az Office 365-hoz tartozó Outlook.com, a postafiók mérete 50 gigabájtra nő (az ingyenes változat használóinak pedig 15 gigabájtra). Ráadásul az ígéret szerint komolyabb vírusvizsgálaton esnek át a csatolmányok, és valós időben elemzi a rendszer a fertőzött weboldalakra mutató linkeket, így mikor a felhasználó ilyen hivatkozásra kattint, nem nyílik meg az oldal és figyelmeztetés jeleik meg.

A Microsoft pedig "prémium támogatást" nyújt bármilyen emaillel kapcsolatos nehézséghez a közlemény alapján. Egy fontos funkció azonban nem kerül be a hagyományos csomagba - nem lehet személyre szabott doménnevet igényelni az Office 365 szolgáltatásán keresztül, ellentétben a Premiummal. Igaz, ez a megoldás is csak a GoDaddy doménregisztrátoron keresztül működött, és a fórumbejegyzések alapján sok problémába ütközött, talán részben ezért szabadulna ettől a funkciótól a Microsoft.

Outlook_com-beta

Már bétában tesztelhető az Outlook.com frissített verziója is

Machine learning és Scrum alapozó képzéseket indítunk! (x) A HWSW októberben induló gyakorlatorientált, 10 alkalmas, 30 órás online képzéseire most early bird kedvezménnyel lehet regisztrálni!

A Premium eddigi vásárlói továbbra is megújíthatják az előfizetésüket, és a Microsoft a közlemény szerint nem tervezi (egyelőre) a szolgáltatás és ezzel együtt a behozott domének, illetve az egyedi emailcímek támogatásának megszüntetését. Sőt, egyelőre arra ösztönzi az előfizetőket, hogy újítsák meg a csomagot, míg a cég "dolgozik annak a megoldásán, hogy a doméneket más szolgáltatóhoz át lehessen vinni" - idézi a Thurrott. Azt sem lehet pontosan tudni, hogy a domének miért nem kerülnek át a szolgáltatásba, mivel az a céges Office 365 változatnak egy fontos része, és igény lenne rá a többi felhasználó részéről is.

Következő hónaptól élesedik a frissítés az Office 365 előfizetések outlookos szolgáltatásaihoz - igaz, a magyar Office 365 oldalon ezek már a szolgáltatás részeként szerepelnek most is. A jövőben pedig a felhasználóknak még több "személyes emailes és naptáras" újdonság érkezik - jelzi a közlemény. Egyértelműnek tűnik, hogy a Microsoft az Office 365 előfizetések felé szeretné terelni inkább a felhasználókat - mint ahogy Teams sem elérhető egyedi előfizetéssel, csak a csomagon belül. A bejelentésben ezúttal nem esik szó róla, de az Outlook.com újragondolt, gyorsabb és jobban személyre szabható verziója már bétában tesztelhető, és így már érthető, hogy a Microsoft miért nem tette elérhetővé az új változatot az Outlook.com Premium előfizetőinek, mivel gyakorlatilag nem számol azzal komoly tényezőként a jövőben.

a címlapról