Szerző: Habók Lilla

2017. szeptember 25. 14:53

Ügyfél-azonosítást megkönnyítő céget vett az SAP

Az SAP Hybris tovább növeli az összcsatornás megoldásába beolvasztott adatnagyságot a Gigya online ügyféladat-kezelő megoldás 1,3 milliárd vásárlói profilt tartalmazó adatbázisával.

Bejelentette az SAP a Gigya online ügyféladat- és hozzáférés-kezelő cég felvásárlását az e-kereskedelemmel foglalkozó Hybris részleg számára - szerepel az SAP Hybris oldalán. Az amerikai székhelyű és izraeli tulajdonosokkal rendelkező cég 1,3 milliárd vásárlói profilt tart számon, amelyek rövidesen mind az SAP-hoz jutnak. A német nagyvállalat pedig a funkciókat is integrálni fogja a jelenlegi e-kereskedelmi megoldások közé. Így a Gigya adatbázisában szereplő fogyasztókat hamarosan még több értékesítő fogja felkeresni különböző szolgáltatásokkal, és az SAP ezáltal finomhangolja a rendszereit.

A 2015-ben felvásárolt SAP Hybris marketingplatform sokat hangoztatott jelszava (a CRM helyett) az omnichannel vagyis "összcsatornás felhasználói élmény", amelyen keresztül az ügyfél minden csatornán konzisztensen találkozik a tartalommal, tehát ha már online kötött egy szerződést, az ügyintéző nem próbálja meg ugyanazt értékesíteni telefonon - erről itt írtunk bővebben. Ehhez viszont a rendszernek a lehető legtöbb csatornából kell összegyűjtenie az adatokat, köztük online és offline forrásokból, külső és belső adatbázisokból, valamint a cég szakembereinek hozzáadott információiból. Ezekből az adatokból olvassa ki a Hybris a felhasználó tevékenységeit, szokásait, majd megfelelő elérési módot kínál. Ebben segít majd a Gigya hatalmas, 1,3 milliárd profilt tartalmazó adatbázisa.

Eleinte a Gigya a közösségi oldalakon belépést segítette, majd üzleti modellváltás követően ezeken az adatokon keresztül igyekezett kapcsolatot kiépíteni a cégek és a vásárlóik között, és például a Forrester Research idei adatai szerint első volt ezen a területen. A platformon a vállalatok folyamatosan figyelemmel követhetik és beállíthatják az ügyfelek profilját, preferenciáit, beleegyezési nyilatkozatait, és közben maguk a vásárlók is felügyelhetik a róluk tárolt információkat, mivel a szolgáltatás nyilvántartásba vétel a "regisztráció mint szolgáltatáson" keresztül történik - 2014-ben az oldal sebezhetőségét használták fel szíriai támadók, de a vállalat saját állítása szerint azóta erősített védelmi rendszerén. A Gigya a közlemény szerint folyamatosan követi a különböző földrajzi régiók adatvédelmi kérdéseit, az aktuális megfelelési követelményeket, többek közt a közelgő GDPR elvárásait is, és ennek megfelelően alakítja az adatkezelő rendszert.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A két cég már 2013 óta, azaz az SAP Hybris elindítása előtt is együttműködött egymással, és a Gigya egy bővítményen keresztül elérhető volt az ügyfeleknek. A felvásárlás pedig újabb lehetőségeket nyit, így főleg az SAP Hybris Profile megoldáson belüli adat- és hozzáférés-kezelési funkciók fognak bővülni. A cég közleménye szerint az akvizícióval a Hybris lesz az első olyan felhő alapú adatplatform, amelyen a cégek maguk hozhatnak létre és kezelhetnek ügyfélprofilokat, illetve begyűjthetik a vásárlók választásairól szóló információkat és következtetéseket vonhatnak le a különböző fogyasztói magatartásból - miközben a szabályozói elvárásoknak is megfelelnek.

"Az SAP Hybris Profile adategyeztetési és bővítési tulajdonságainak kombinálása a Gigya beleegyezésen alapuló azonosítási és hozzáférési platformjával lehetővé teszi számunkra, hogy a fogyasztókat a csatornákon keresztül azonosíthassuk, és robusztus egységes fogyasztói profilt kínáljunk." - foglalta össze a törekvéseket Patrick Salyer, a Gigya vezérigazgatója.

A felvásárlás részletei nem ismertek, de a TechCrunch információi szerint a Gigya egy 2014-es befektetési körben 250 millió dollárros értékelést kapott, a jelenlegi árát pedig az iparági források 350 millió dollárra teszik. A felvásárolt cég mind a háromszáz dolgozója SAP Hybris vásárlói elköteleződésért és kereskedelemért felelős üzletág részeként folytatja munkáját. A szabályozó jóváhagyást követően a felvásárlás várhatóan 2017 utolsó negyedévében zárul.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról