Szerző: Habók Lilla

2017. augusztus 30. 13:30

Erősíti a WhatsApp a cégek jelenlétét a szolgáltatásban

Hamarason WhatsAppon sem lehet elbújni az üzleti profilok elől a jelek szerint. A vállalat egyelőre teszteli a hitelesített üzleti profilok rendszerét, közben pedig egy cégeknek szánt különálló app is feltűnt a láthatáron.

Megtette a Facebook tulajdonában álló WhatsApp az első konkrét lépést a hatékony monetizáció irányába, és a kiválasztott partnercégekkel közösen elkezdte tesztelni a hitelesített üzleti fiókok szolgáltatást - derül ki a gyakran ismételt kérdések egyik aloldaláról. A tevékenység már régóta várható volt, mivel a 2014-ben 19 milliárd dollárért megvett chatappot már havi 1,3 milliárd és naponta is több mint 1 milliárd üzenetküldő használja, de a bevételszerzés szempontjából eddig nem bizonyult túl hasznosnak a közösségi óriás számára.

Egy éve jelentette be a WhatsApp, hogy szeretne nagyobb hangsúlyt fektetni annak körberajzolására, hogy a cégek milyen esetekben érhetik el az ügyfeleiket a szolgáltatáson keresztül, például ha a bankok gyanús pénzügyi tevékenységet észlelnek a felhasználó bankszámláján, vagy a repülőtársaságok értesítik az utast a járat késéséről. Nagyjából egy hónapja a meghirdetett állásajánlatok arra utaltak, hogy most már tényleg pénzre szeretné váltani az üzenetküldő szolgáltatás a hatalmasra nőtt felhasználói adatbázisát, első körben Indiában és más fejlődő országokban. A céges szolgáltatások bevezetése szempontjából pedig kiemelten fontos a megjelenésük hitelességének növelése.

Ennek érdekében a WhatsApp bevezeti a "zöld bélyegben" megjelenő pipát a hitelesített cégek neve mellett, amely Twitteren és Facebookon is látható hasonló célokkal. Ez azt fogja jelenteni, hogy a WhatsApp megerősítette, hogy a kontakt telefonszáma üzleti fiókhoz tartozik - egyelőre még csak néhány elérhetőség mellett lesz látható, de hamarosan szélesebb körben elterjedhet. Ezeknek a céges felhasználóknak sárga buborékban jelenik meg az üzenete, hogy ebből is látszódjon a megkülönböztetett beszélgetés. Azonban a sárga szín azt is fogja jelenteni, hogy ezeket a felhasználó nem fogja tudni törölni, ellentétben más üzenetekkel.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

További különbség, hogy ha WhatsApp-használó már elmentette egy cég telefonszámát a telefonja névjegyzékében, akkor a csevegőfelületen az ott szereplő név fog megjelenni. Ellenkező esetben a cég saját magának választott neve jelenik meg. A jelek arra utalnak, hogy a hitelesített üzleti fiókok fel fogják tudni venni a kapcsolatot a potenciális ügyfelekkel, abban az esetben is, ha azt nem a felhasználó kezdeményezte. A cégek profiljait is le lehet tiltani az üzenetküldésről és a hívásról, akárcsak más felhasználókat, de erre valószínűleg csak egyesével lesz lehetőség, és nem lehet az összes üzleti megkereséstől egyszerre elzárkózni a jelenlegi leírás alapján.

Másrészről viszont a kifejezetten WhatsApp újdonságokkal foglalkozó WABetaInfo a kódelemzés alapján úgy látja, hogy az üzenetküldő szolgáltatás egy teljesen külön appot készül kiadni a cégek számára. Egyelőre annyit lehet tudni, hogy a különálló megoldás csak androidos telefonokról elérhető, de az nem derül ki, kapott-e már hozzáférést a partnerek némelyike. A kódok arra utalnak, hogy az üzleti profilok ezen keresztül küldhetnek majd automatizált ügyfélszolgálati üzeneteket, akárcsak a Facebook Messenger esetében. A WhatsApp szóvivője azonban nem válaszolt a Business Insider kérdéseire sem a hitelesített üzleti fiókokkal, sem a különálló appal kapcsolatban.

Egyelőre a WhatsApp csak néhány céggel közösen teszteli a szolgáltatást, amelyről várhatóan több is kiderül a közeljövőben, és a cég ki fogja terjeszteni a hitelesített üzleti profilok számát. Mindez megfelelőnek tűnik monetizációs szempontból, de már nem ez a felület lesz az első, amely hasonló megoldással kísérletezik, így kétséges lesz a sikere. A Facebook másik üzenetküldő rendszerében, a Messengerben is felvehetik a kapcsolatot a cégek és az ügyfelek, továbbá a Twitter is kiszolgálja az üzleti profilokat, akik direkt üzenetekben kommunikálhatnak a twitterezőkkel. Ezekben az esetben inkább a felhasználók kezdeményezhetik a beszélgetést valamilyen módon, de egyelőre a WhatsAppnál még nem teljesen világos a koncepció.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról