Frissítve: Átszervezi az értékesítést a Microsoft
Masszív leépítésekkel nyitja az üzleti évet a Microsoft. Az átszervezés a belsős információk szerint elsősorban az értékesítéssel foglalkozó divíziót érinti majd, ahogy a cég fokozatosan a felhős technológiák felé mozdul.
Július 1-gyel kezdődik minden évben a Microsoft üzleti éve, így sokszor ide időzíti a cég a jelentős átalakításokat. Több üzleti lap egybevágó információi szerint idén sem lesz másképp, a küszöbön álló drámai szervezeti átalakítás július 1-gyel (pontosabban hétfőtől, július 3-tól) lép érvénybe. A rendelkezésre álló nem publikus információk szerint az átszervezés elsősorban az értékesítést érinti, a kimondott cél pedig fókuszba állítani a felhős termékeket és szolgáltatásokat.
A leépítésekről egyelőre megoszlanak az információk, a ZDnet érdesülései szerint a közvetlenül kirúgott emberek száma nem lesz látványos, a legtöbb érintettet inkább áthelyezi a cég, plusz bizonyos pozíciókat a munkavállalók fokozatos továbbállásával szüntet meg. A TechCrunch ezzel ellentétben sokezres potenciális elbocsátási hullámot emleget a globális szervezetben. Szintén utóbbi lap állítja, hogy a nagyvállalati és a kkv-s értékesítést valamilyen formában szervezeti szinten is egyesíti majd a Microsoft.
A Microsoft értékesítési divíziója egyébként mindig roppant kényes: a cég ugyanis egyszerre támaszkodik saját sales csapatára, amely a legnagyobb szervezeti egység a vállalaton belül és a külső partnerek viszonteladói munkájára. A kényes egyensúlyra a cég mindig nagyon vigyázott és igyekszik elkerülni, hogy a partnerek lábujjára lépjen a saját sales erősítése közben. Emiatt egyébként a felhős fókusznak megfelelően a cég a Cloud Solution Provider partnerprogramba is igyekszik minél több céget behúzni.
Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.
Nem ez lenne egyébként az első komolyabb elbocsátási hullám a Microsoft közelmúltjában, tavaly év közepén hivatalosan 2850 alkalmazottat rúgott ki a cég és ebben csak az FTE (full time equivalent) munkavállalók vannak benne, a tömegével alkalmazott szerződésesek nincsenek is benne. Ezt a hullámot néhány hónappal előzte meg egy 1850 fős kiigazítás, ezeket pedig szeptemberben követte egy kisebb, a Skype-ot érintő újabb elbocsátás-sorozat.
A bennfentesek szerint az értékesítés teljes újraszabása már egy ideje érik a Microsoftnál, a nyitányt pedig Judson Althoff és Jean-Philippe Courtois kinevezése jelentette a sales-szervezet élére, akik ezen a poszton a Microsoft-veterán Kevin Turnert váltották. Althoff kimondott célja már akkor a felhős portfólió fókuszba tolása volt, új eszközökkel: álláspontja szerint az előfizetéses, szolgáltatásként kínált termékeket alapvetően másképp kell értékesíteni, mint a hagyományos dobozos licenceket, a szokásos csomagkapcsolás és diszkontok itt nem működnek, egészen új megközelítés kell - és azt sem rejtette a véka alá, hogy ezt bizony egészen új emberekkel képzeli el.
Frissítés: délután a Microsoft belsős körlevélben be is jelentette az átalakítást szervezeti részét, ami nagyjából egybevág a fent írtakkal, erős a felhős/szolgáltatási fókusz, amit a cég dedikált "customer success unit" csapatokkal segít majd, ezek feladata lesz segíteni a vásárlók felhős átállását - beszállítói függés ugyanis nyilván csak akkor alakul ki, ha a cégek tényleg el is kezdik használni a Microsoft felhőjét. A kkv-s és nagyvállalati értékesítés és a már említett CSU együtt adják az új Enterprise Operating Unit részleget - tehát bizonyos értelemben megvalósult az üzleti értékesítés összevonása. A fejlesztői kapcsolattartásért felelős DX (Developer Experience) helyére jön majd a Commercial Software Engineering csapat, nagyjából hasonló célkitűzéssel: segíteni az ügyfeleket az új technológiák használatában. A leépítésekről a cég egyelőre nem nyilatkozott, ez a következő napokban lehet esedékes.