Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Európában a magyar vállalatok pörgetik a Wi-Fi-t

Asztalos Olivér, 2017. június 09. 09:30
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Az IDC szerint vállalati környezetben már több mint kétharmados a szabvány részesedése. Növekedés szempontjából Magyarország az élvonalba tartozik.

Az IDC friss jelentése szerint vállalati környezetben jól halad a IEEE 802.11ac szabványú Wi-Fi terjedése. A piackutató mérései alapján az idei év első negyedévében a teljes, tehát a konzumer és vállalati eszközöket egyaránt jelentő piaci eredmény alapján a vezeték nélküli hálózati eszközök forgalma 0,8 százalékot csökkent az előző év hasonló időszakához képest, a termékekből befolyt bevétel 2,15 milliárd dolláron állt meg.

A piacot kettébontva változik a kép, ugyanis míg a konzumer eszközök iránti kereslet 7 százalékkal, 913 millió dolláros bevételre esett vissza, addig a vállalati termékek forgalma 4,4 százalékkal, 1,24 milliárd dollárra növekedett. Utóbbi eredmény nem tekinthető kiemelkedőnek, az IDC megjegyzi, hogy egy évvel ezelőtt még 8,6 százalékos gyarapodást könyvelt el a piac, ugyanakkor az elemzőcég javulást vár az év fennálló részére, hála a 802.11ac Wave 2 eszközök terjedésének. Ezt viszont még keresztülhúzhatja néhány fordulat, a piackutató elsősorban gazdasági és geopolitikai tényezőkben láthatja a növekedés buktatóit.

A 802.11ac térhódítása a vállalati szegmensben jól halad, az IDC mérései alapján darabszámot tekintve már 70,9 százalékon, bevétel szempontjából pedig 84,7 százalékon áll a szabvány. A piackutató szerint jövő év végére közel 100 százalék magasságába kerülhet mindkét mutató. Ezzel szemben a konzumer szegmens kifejezetten gyengén szerepel, darabszámban mindössze a hálózati eszközök alig több mint negyede, pontosan 28,6 százaléka felel meg a 802.11ac szabványnak, forgalom szempontjából pedig 58,2 százalék folyik be ilyen termékekből. Ez az előző évhez viszonyítva darabszám és bevétel szempontjából rendre 17,6 és 48,5 százalékos javulást jelent, az IDC szerint pedig a szóban forgó eszközök még jó darabig a felső kategóriát képviselik majd a szegmensben.

A vállalati piacról geográfiai adatokat is közölt az IDC. Ezt szemlélve Latin-Amerika mutatta a legnagyobb fejlődést, ebben a régióban 28,4 százalékot nőtt a piac, amin belül Mexikó vitte a prímet a maga 115,9 százalékos gyarapodásával. A régiók rangsorában Kelet-Közép-Európa áll a második helyen, ahol Oroszország, illetve hazánk vitte a zászlót, előbbi 49,1, utóbbi pedig 48,4 százalékos javulást produkált az előző év hasonló időszakához képest. Összevetés gyanánt, a Nyugat-Európához sorolt Finnország 23,6 százalékos növekedést könyvelt el. Az APAC (Távol-Kelet, Ausztrália) régió a maga 16,2 százalékával a harmadik helyen áll, itt Indonézia és Hong Kong generálta a legnagyobb előrelépést, a két ország 31,1 és 28,7 százalékot fejlődött.

Hogy állnak a gyártók?

Ugyancsak a vállalati szegmenst vizsgálva a gyártók rangsorát is felállította az IDC. Ez alapján a Cisco értékesíti a legtöbb vezeték nélküli hálózati eszközt, a cég bevétele 537 millió dollárra rúgott az első negyedévben, hála az igencsak szerény, 0,2 százalékos növekedésnek, amivel párhuzamosan darabszámon alapuló piaci részesedére épp ugyanennyivel esett, 43,4 százalékra. A második helyen a HPE és Aruba kettőse áll, a duó 7 százalékos gyarapodásának hála 201 milliós bevételt könyvelt el, amihez 16,2 százalékos részesedés társul.

A harmadik helyen az Ubiquiti áll, amely cég bevétele masszív 47,5 százalékos növekedéssel 76 millió dolláron zárt, ami egyúttal 6,1 százalékos piaci részesedést is magával hozott. A negyedik helyen egy másik páros, a Brocade-Ruckus végzett, a kettős bevétele 91-ről 71 millióra, a 22,1 százalékos mínusszal párhuzamosan pedig a piaci részesedés 7,7-ről 5,7 százalékra esett vissza.