Szerző: Koi Tamás

2017. június 2. 11:30

127 millió forintot ad vissza előfizetőinek az Invitel

Jelentős összeget, 127,3 millió forintot fizet vissza ügyfeleinek a nyáron az Invitel, amiért 2015-ben a meghatározott maximum kereteken belül emelt árat egyes szolgáltatásai esetén. A kompenzáció a hírközlési hatósággal kötött hatósági szerződés eredménye.

Több mint 127 millió forintot fizet vissza júliusban és augusztusban előfizetőinek az Invitel, miután a cég május 31-én aláírta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósággal (NMHH) azt a hatósági szerződést, melyben önként vállalta, hogy kompenzálja egy 2015-ös áremeléssel érintett ügyfeleit. A hatóság ilyen esetekben rendszerint büntetést szokott kiszabni, ez esetben azonban fontos változás, hogy egyrészt nem bírságról van szó, másrészt a kompenzációt közvetlenül az előfizetők kapják, vagyis a tétel nem az államkasszába vándorol.

A hatóság korábbi vizsgálata szerint az Invitel 2015-ben "tiltott módon" emelt árat egyes vezetékestelefon-díjcsomagok esetében. Az Invitel ugyanis jelentős piaci erővel rendelkező szolgáltatóként 2015-ben nem alkalmazhatott volna indokolatlanul, az infláció fölött megemelt díjakat a vezetékes telefonra vonatkozó előfizetési díjakra, mégis, árait a KSH által mért, 0 százalékos fogyasztói árindexhez képest 1,38 százalékponttal növelte abban az évben.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Az így elért többletbevételt az Invitel és az NMHH megállapodása alapján a szolgáltató most visszafizeti az érintett előfizetőknek. A cég egyenlő arányban írja jóvá az összeget az érintett ügyfelek forgalmi díjaiból a júliusi és augusztusi számlákon. Erről külön értesítést is kapnak a szolgáltatótól, ami előfizetőnként összesen közel ezer forintos tételt jelent.

Az NMHH és az szolgáltató abban is megállapodott, hogy a vezetékes telefonra vonatkozó előfizetési díjait csak a szerződésben előre meghatározott arányban – legfeljebb az idei fogyasztói árindex 1,38 százalékponttal csökkentett mértékével – emelheti.

Az Invitelnek legutóbb nem kompenzációt, hanem büntetést kellett fizetnie jogszerűtlen áremelés miatt: Tavaly áprilisban a cég 40 millió forintos bírságot kapott, amiért - szintén 2015-ben - jogsértően módosította egyes előfizetői szerződéseit. Nem ez volt az első eset, amikor az Invitel az egyoldalú szerződésmódosítások során jogsértően járt el - 2015-ben hasonló okból kifolyólag 80 millió forintra büntették a szolgáltatót.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról