Szerző: Hlács Ferenc

2017. május 11. 11:30

Echo Show: kijelzőt kapott az Amazon okosotthon-központja

Már videohívásokat is bonyolíthatunk az Amazon legújabb Echo készülékéről - a vállalat komolyan gondolja a VoIP-os rajtot, a nyáron debütáló, kijelzővel felszerelt eszköz bejelentésével az Alexa Calling szolgáltatás is elrajtol.

Megérkezett az elkerülhetetlen: kijelzőt kapott az Amazon Echo. Az online áruházóriás a napokban leplezte le legújabb, Alexával szerelt okosotthon-központját, amely a klasszikus modell mikrofonarzenálját egy kijelzővel és egy kamerával is megtoldja. Utóbbi szenzorból már sejthető, hogy az Echo Show néven debütáló készülék nem csak az időjárásadatok vizuális megjelenítésével tud majd többet a korábbi verzióknál, de többek között videohívások bonyolítására is alkalmas lesz.

Az eszközzel természetesen minden eddig elérhető hangalapú app, vagy ahogy a cég nevezi "skill" használható lesz, amelyet eddig a cég virtuális asszisztensével igénybe vehettünk, mostantól pedig a repertoár egy sor videós képességgel is bővül, hangparancsra indíthatók például az Amazon Video tartalmai vagy épp YouTube videók. A nagy dobást persze a fentebb említett videóhívások jelentik, amelyek egyben a cég új szolgáltatását, az Alexa Callingot is felvezetik - a hívások nem korlátozódnak a többi Echo Show tulajdonosra, a készülékről bárkit felhívhatunk, aki az Amazon Alexa appot használja. A videobeszélgetéseknél a közeli ismerősöknél a "drop in" funkció is bekapcsolható, ilyenkor a felhasználó folyamatosan látja, hogy az adott ismerős elérhető-e, és amennyiben igen, azonnal megkezdheti a videó közvetítését. A hívott fél eldöntheti, hogy bekapcsolja az Echo Show kameráját vagy csak hanggal válaszol a hívásra.

Az új készülékkel párhuzamosan bejelentett Alexa Calling egyébként minden Echo eszközre és az okostelefonos Alexa appokra is kiterjed és már a napokban, jóval az Echo Show piacra kerülése előtt elérhetővé válik a felhasználók számára. A szolgáltatással a hanghívások mellett üzenetek is küldhetők. A megoldással a cég "életre kelti" mobilos alkalmazását, az ugyanis eddig lényegében egy beállítási felület volt az Echo készülékekhez. Érdekes stratégiáról van szó, első blikkre úgy tűnik, hogy a vállalat igyekszik minél tovább saját szolgáltatásaiban tartani a felhasználókat - ennek fényében pedig erősen kérdéses, megnyitja-e az Alexa platformot más VoIP megoldások előtt.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Az Echo Show-hoz visszakanyarodva, a különböző okosotthon-kiegészítőkkel való integráció itt is megmaradt, sőt tovább bővült, hangos utasítással megjeleníthető például az Wi-Fire csatlakozó otthoni kamerák képe. A támogatott eszközök listája, ahogy eddig, most is folyamatosan bővül, az eszközzel használható kamerák között a cég az Arlo és a Ring termékeit említi, de persze a WeMo, Philips Hue és az Ecobee okosotthon-kütyük, illetve még több más gyártó készülékei is engedelmeskednek az Echo Show-nak. Az Echo sorozat legújabb tagjában egyébként összesen 8 mikrofon figyel, egy sor zajszűrő technológiával felvértezve, így a cég szerint bármilyen irányból meghallja a hozzá idézett kéréseket - de hangzás terén is az "egész szobát betöltő" élményt ígér a gyártó.

Az Amazon új terméke nettó 230 dollárért lesz elérhető, június 28-tól. A vállalat nagyon igyekszik, hogy az eszközt minden háztartásba eljuttassa, és a videohívásokat, illetve egyben az Alexa Callingot is népszerűsítse, ezért két Echo Show vásárlása esetén a teljes árból 100 dollárt elenged. Az eszköz fekete és fehér színben vásárolható meg.

A nappalik, jobban mondva az otthonok meghódításáért folytatott harcban az Amazon elképesztő tempót diktál, az elmúlt hetekben egy a harmadik felektől származó Alexával szerelt termékekhez kínált fejlesztőkészletet és a kamerával felszerelt Echo Lookot is leleplezte, márciusban pedig virtuális asszisztensével már iOS-re is elkezdett beszivárogni. A területet persze a Google és a Samsung is ostromolja, egyelőre azonban az Amazon viszi a prímet, és mint látszik esze ágában sincs feladni vezető pozícióját. A TechCrunch szerint a jelenlegi tempóval a vállalat idén az Echóhoz hasonló, hangvezérelt "okoshangszórók" piacának mintegy 70 százalékát uralja majd.

a címlapról