Szerző: Asztalos Olivér

2017. április 26. 12:17

Egészséges ütemben növekszik a Logitech

A beviteli eszközeiről ismert cég az egymást követő negyedik évében tudott gyarapodni.

Jó (pénzügyi) évet zárt a Logitech, a különféle beviteli eszközeiről ismert vállalat az egymást követő negyedik évében tudott növekedni. A teljes éves értékesítés pedig ezzel 2,2 milliárd dolláron állt meg, ami 13 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi összeget. Az árfolyamhatást kiszűrve picit jobb a kép, így a növekedés 14 százalékos. A cég mindezt annak köszönheti, hogy szinte az összes termékkategória eladása nőtt, a termékek 70 százaléka iránt pedig két számjeggyel emelkedett a kereslet. Ugyancsak bizakodásra ad okot, hogy az üzemi eredmény 33 százalékkal 238 millióra, a profit pedig 35 százalékkal 218 millió dollárra ugrott fel, előbbihez hasonlót legutóbb 2007-ben, azaz 10 éve produkált a Logitech.

Jelentésében a vállalat részletezi az egyes termékkategóriák eredményeit, amelyekből jól látszanak az egyes pillérek. Talán nem túl nagy meglepetés, hogy ezek közül a pozíciónálóeszközöket (pointing device) gyűjtő a legvastagabb, az egereket is tartalmazó termékcsoport 498 millió dolláros forgalmat generált egy év alatt, ami az árfolyamhatást kiszűrve szerény két százalékos növekedést jelent. A másik fő pillért a billentyűzetek, illetve az egér+billentyűzet kombók jelentik, ilyen termékekből 478 millió dollár folyt be egy év alatt, ami 12 százalékos gyarapodást jelent.

A Logitech külön termékkategóriába sorolja a gamingget, azaz a direkt játékokhoz fejlesztett "G" jelölésű kiegészítőket. Az ilyen eszközök eladásai lekövették a piacot, így viszonylag nagy növekedést produkálva 312 millió dolláros bevételt hoztak, ami 28 százalékkal nagyobb az előző év eredményénél. A különféle PC-s audioeszközök (pl. fejhallgatók) és viselhető eszközök is szépen termeltek, az ezekből befolyt 245 millió dolláros összeg 26 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbi eredményt. Meglepően magas értékben keltek el különféle hordozható hangszórók, az Ultimate Ears leányvállalat 299 milliós bevételt produkált, amely 30 százalékkal haladja meg az előző év eredményét.

Ennél is nagyobbat, egész pontosan 42 százalékot nőtt a video csoportmunka-eszközök iránti kereslet, amiből így már 125 millió dollár folyt be. Ennél ugyan jóval szerényebb, 9 százalékos növekedést produkált a webkamerás termékcsoport, 109 milliós bevétellel. Hasonló mértékű gyarapodást mutattak a különféle okosotthon-kiegészítők, amelyek iránt 10 százalékkal nőtt a kereslet, ezzel pedig 65 millió dolláron állt meg a termékcsoport bevétele.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A kakukktojást a tabletes kiegészítők jelentették. Ahogy a gaming esetében, úgy itt is jól látható, hogy a termékek iránti kereslet lekövette a piac alakulását, azaz a táblagépek iránti csökkenő igényt. Ez számszerűen 27 százalékos csökkenést jelentett az előző évhez képest, amivel 76 millión állt meg a különféle termékek iránti kereslet.

A Logitech az egyes régiókra lebontva is részletezte növekedését. A legnagyobb emelkedést Amerikában mérte a cég, itt 30 százalékkal gyarapodtak az eladások. A második helyen az APAC régió (távol-kelet, Ausztrália) áll, ahol 11 százalékkal nőttek az értékesítések. A sor végén a hazánkat is magában foglaló EMEA régió áll, itt mindössze 7 százalékos gyarapodást mért a cég. A vállalat arra számít, hogy az összesített eredményt tekintve tovább növekszik a bevétel, a következő teljes évre 5-10 százalék közötti gyarapodással kalkulál a Logitech.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról