Játékplatformmá válik a Facebook Messenger
Instant Games gyűjtőnév alatt játékok érkeznek a Facebook Messenger felületére. A mobilról és webről is elérhető tartalmak egyelőre zárt bétában érhetők el, 17 játék szerepel a repertoárban a Pac-Mantől a Space Invaders-ig.
Mostantól a Facebook Messengeren keresztül játékba hívhatják a felhasználók a beszélgetőpartnerüket. A béta verziós Instant Gamesen keresztül összesen 17 játék érhető el, köztük olyan klasszikus tartalmak, mint például a Pac-Man vagy a Space Invaders, de a fő cél az új címek megismertetése a közönséggel. "Egyre inkább világossá válik, hogy az üzenetküldő alkalmazások sokkal többről szólnak, mint a chat vagy a videó. Az üzenetküldő appok már platformot jelentenek; egy üres vásznat milliárd felhasználóval, akik a következő lépésre várnak. A Facebook Instant Games még inkább kiterjeszti ezt a vásznat" - nyilatkozta Anatoly Ropotov, a Game Insight vezérigazgatója.
Összesen 30 országban indult el az Instant Games funkció, amely Messengeren keresztül vagy a Facebook hírfolyamból egyaránt elérhető Android és iOS készülékekről vagy a webalkalmazásból. A játékok HTML5 szabványra épültek, úgyhogy másodpercek alatt betöltődnek a felületen, gyorsabban mint a letölthető natív appok - a TechCrunch tapasztalata szerint 3-10 másodperc alatt már harcra készek a csevegőappos játékok. Messengeren a játék ikon közvetlenül a fotó és a matrica gombok mellett található, és szabályozható, hogy az adott címben elért pontszámot csak a beszélgetőpartnerrel ossza-e meg a felhasználó.
Kollektív sárfürdő egy kiszivárgott fejvadász db-ben Tanmese egy Temuról rendelt fejvadász cégről és a hazai IT morális talapzatról lelépő, elit öngyilkos alakulatáról.
Egyelőre zárt béta módban fut a rendszer, de a Facebook azt szeretné elérni, hogy minél több játék legyen majd elérhető a felületen keresztül, úgyhogy már most próbálja felvenni a kapcsolatot a játékkészítőkkel. Azok a fejlesztők, akik szeretnék megjeleníteni majd saját játékaikat az Instant Games-en keresztül, egyelőre egy űrlapon jelentkezhetnek, és várhatják a Facebook jelentkezését és további információit.
A Facebook az új funkciótól is azt reméli, hogy minél több időt töltenek majd a beszélgetők a közösségi oldal felületén, és persze így minél több reklámfelületet tud értékesíteni. Ahogy Zuckerberg nyilatkozott a legutóbbi negyedéves pénzügyi jelentés kapcsán az elemzői konferenciabeszélgetésen, a Messenger jelenleg a cég által meghatározott három fázisból a másodiknál tart, vagyis a skálázható felhasználói élmény után most következhetnek az üzleti tartalmak. Első lépésként a chatbotok szabadultak rá a felületre, most pedig jöhet az egyre több játék és a játékokba épített reklám a felületen keresztül.