Száműzte alkalmazásboltjaiból az emulátorokat a Microsoft
Formálisan kitiltotta a játékokhoz köthető összes emulátort a vállalat, az okokról egyelőre csak találgatni lehet.
Kitiltotta alkalmazásboltjából a különféle, játékokhoz köthető emulátorokat a Microsoft. A cég a Creators Update érkezésével párhuzamosan változtatott szabályzatán, amely szerint mostantól a Windows Store virtuális polcain semmilyen eszközökhöz (PC, konzol egyaránt) kapcsolódóan nem lehet játékokat vagy játékrendszereket emuláló, vagy emulációra építő alkalmazás.
A fejleményre az Universal Emulatort fejlesztő NESBox lett figyelmes, amelynek szoftverét a Microsoft eltávolította a kínálatból. Utólag kiderül, hogy Windows Store szabályzatának március 29-i változtatása alapján járt el az alkalmazásbolt üzemeltetője. A lépés okairól (egyelőre) nem nyilatkozott a Microsoft, így csak találgatni lehet azokról. Lehetséges, hogy a régebbi játékok ilyen formájú portolását próbálta meg elállni a lépés, láttunk már arra példát, hogy egyszerűen egy korábbi (konzolos) operációs rendszer emulálásával adtak ki újra egy címet.
Hyperscaler vagy hazai felhő? Lehet, hogy nem kell választani! Egy jól felépített hibrid vagy multicloud modellben a különböző felhők nem versenytársai, hanem kiegészítői egymásnak.
A lépés annak fényében nem teljesen meglepő, hogy a tavaly szeptemberben megjelent Win64e10 Nintendo 64 emulátort sem hagyta sokáig lélegezni a redmondi cég, nem sokkal a megjelenés után megszüntette a szoftver Xbox One támogatását a Microsoft, csak az asztali és mobilos Windows támogatás maradhatott meg. Az egyelőre nem világos, hogy ezek után a nem játékokkal kapcsolatos emulátoroknak mi lesz a sorsa, ugyanis a változtatás ezekre nem tér ki, az egyértelműen játékrendszerekről beszél, amely alapján elvileg bármi más még emulálható lenne a Microsoft konzolján (is).
A tiltással párhuzamosan még számos egyéb, gaminggel kapcsolatos ("Gaming and Xbox") változtatást eszközöl a Microsoft. Ez alapján változik a publikálás menete. Jelenleg a fejlesztők játékszoftverei csak előzetes jóváhagyását követően kerülhettek ki az alkalmazásbolt(ok)ba, hamarosan viszont egy egyszeri, legfeljebb 100 dolláros díj ellenében a készítők maguk helyezhetik ki a játékokat az Xbox és Windows 10 kínálatába, hála at Xbox Live Creators Programnak. Az engedménynek a díj mellett követelménye, hogy az alkalmazásnak UWP-snek kell lennie. Az ígéret szerint a módosításnak hála enyhül jelenlegi a szigor, a jóváhagyott játékok pedig a Windows Store új szabályainak megfelelően a "Creators" kategóriába kerülnek majd, amely további, összesen 11 alkategóriát tartalmaz majd műfajoknak megfelelően.