Szerző: Asztalos Olivér

2017. március 22. 17:23:00

A Samsung és a Kingston volt a két legkelendőbb SSD márka

Az értékesítési csatornákon elkelt meghajtók piacát tavaly két márka uralta.

A Samsung után a Kingston SSD meghajtói voltak a legkeresettebbek tavaly, áll a Forward Insights független piackutató elemzésében. A kimutatás szerint 2016-ban összesen 63 millió darab NAND flash-alapú meghajtót adtak el úgynevezett értékesítési csatornákon keresztül, amiből 21 százalékot, azaz nagyjából 13,23 millió darabot szállított le a Samsung.

Az eredmény nem meglepő, egy részletesebb, tavalyi kutatás szerint a teljes piacot tekintve 40,8 százalékos volt a dél-koreai cég részesedése a második negyedévben, miközben a leszállított NAND chipek 36,3 százalékát szolgáltatta. A kimagasló számok a vállalat agresszív stratégiájának köszönhetően, a Samsung az elmúlt pár évben ügyesen kamatoztatta gyártástechnológiai előnyét, aminek sarkalatos pontja volt, hogy a gyártó évekig egyedül kínált 3D NAND-ot, illetve arra épülő SSD-ket.

Ennél meglepőbb a gyártófüggetlen Kingston teljesítménye, a cég ugyanis a Samsung szöges ellentéteként semmilyen komponenst nem gyárt, csupán az egyes, több beszállítótól vásárol komponenseket legózza össze okosan. Az kaliforniai bázisú cég ezt évek óta sikerrel műveli, amit a piaci részesedés is alátámaszt, az említett kutatás szerint tavaly 10,1 millió darab Kingston SSD talált gazdára értékesítési csatornákon, amely disztribútorokból, viszonteladókból, kiskereskedelmi forgalmazókból, rendszerépítőkből és szolgáltató cégekből áll. Az eredmény a második helyre volt jó, ez pedig 16 százalékos részesedést jelentett.

Machine learning és Scrum alapozó képzések indulnak! (x) A HWSW októberben induló gyakorlatorientált, 10 alkalmas, 30 órás online képzéseire most early bird kedvezménnyel lehet regisztrálni!

„Az SSD-k iránti érdeklődés egyre növekszik, mivel a fogyasztók és a vállalati ügyfelek egyaránt látják, milyen előnyökkel jár a merevlemezek leváltása. A Kingston közel 30 éves működése óta értékesítési stratégiájának középpontjában a disztribúciós partnerei állnak. A velük ápolt kiváló kapcsolat segített abban, hogy a 2009-ben megjelent első meghajtónk óta világszerte erősödjünk az SSD-k piacán” – mondta Tony Hollingsbee, a Kingston SSD üzletágért felelős vezetője.

A többi márka alaposan lemaradt a két említett cégtől, a harmadik helyen álló, tavaly óta már a Westen Digital berkeibe tartozó SanDisknek már csak 7 százalékos részesedést sikerült kihasítania, amely után kvázi holtversenyben a Micron és az ADATA áll. Az anyagilag több sebből vérző Toshibának csak az ötödik hely jutott, a szebb napokat is látott Intel SSD-knek pedig csak fej-fej mellett a Transcenddel a hatodik. Sokat mondó, hogy az 1 százalék alatti eredményekből 30 százalék jött össze, ami több tucat olyan gyártót jelent, akinek elhanyagolható részesedése van, és/vagy más termékét kvázi átmatricázva értékesít SSD-ket.

a címlapról