Szerző: Voith Hunor

2016. május 30. 15:49

A Foursquare könnyít az uberesek címproblémáin

A Foursquare rendelkezik a világon az egyik legjobb lokációs API-val, erre fizet most be az Uber is.

Szorosabbra fűzte a már meglévő üzleti kapcsolatát az Uber és a Foursquare. A fuvarszervező szolgáltatás közel egy éve érhető el közvetlenül a népszerű helyajánlóból, bár a megvalósításba egy harmadik felet, a Buttont is bevonták, mely az alkalmazásintegrációs platformot biztosítja. A két cég a napokban bővítette az együttműködést: az Uber is beállt azon vállalatok sorába, melyek lokációs adatokat vesznek a Foursquare-től.

A bejelentés szerint az új megállapodás több évre szól, és a Foursquare hasznos, érdekes helyek adatait (pontos cím, név) fogja szolgáltatni az Ubernek az eddigi partner Google (Maps) mellett. A cég azt is kiemeli, hogy az Egyesült Államokban egy "bizonyos ideig" exkluzivitása van az új helyadat-szolgáltatók között, ami arra utal, hogy az Uber a jövőben további partnereket fog szerződtetni térképének pontosítása és könnyebb kezelhetősége érdekében. Persze pénzügyi részletek nem kerültek nyilvánosságra a szerződésről, de egy érdekes kitétel igen: a megállapodás időtartama alatt a Foursquare alkalmazottai kizárólag Uberrel fognak autós üzleti utakat bonyolítani.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A fuvarszervező azt várja a lépéstől, hogy a bővített adatbázis segítségével az eddiginél jóval több célállomás esetében lesz majd elegendő csak a nevet beírni (vagy az automatikus kiegészítéssel éppen csak annak bevitelét elkezdeni) a célállomás megadásakor, így a felhasználóknak kevesebbet kell vesződnie a pontos cím kikeresésével. A Foursquare azt is kiemeli, hogy az Uber-ügyfeleknek lehetősége lesz a helyadatok pontosítására és bővítésére, így a partnerség a következő években még tovább növelheti a helyajánló szolgáltatás már most is kiemelkedő pontosságát és részletességét.

Csak egy a sok közül

Az Uber messze nem az első fecske, amely a Foursquare több mint fél évtizede építgetett szuperpontos adatbázisát hívja segítségül. A cég két éve kezdte pénzre váltani az addig ingyen használható API-t, miután belátta, pusztán a listázott helyektől befolyó bevételből nem tud megélni, és azóta számos vállalat fizet a pontos helyadatokért – az Uber döntése alapján úgy fest, hogy még a Google-nek sem sikerült olyan helyadatbázist összehoznia, amely megkérdőjelezte volna a Foursquare létjogosultságát.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról