Szerző: Habók Lilla

2016. december 5. 14:04

AngelList-kézbe került a Product Hunt

A "fedezd fel a következő kedvenc dolgod" szlogennel felfutó Product Hunt mostantól a befektetőket startupokkal és munkakeresőkkel összekötő AngelList cégen belül folytatja a működését, vagyis az alkalmazások, podcastok, könyvek és játékok ajánlását.

Felvásárolta a befektetőket és cégeket összehozó AngelList az új alkalmazások népszerűsítését segítő Product Hunt oldalt. A vételár értéke nem nyilvános, de nem hivatalos információk szerint nagyjából 20 millió dollár lehetett az összeg - ennyire értékelte a céget 2014-ben az Andreessen Horowitz befektető. Ryan Hoover, a Product Hunt alapítója mindössze annyit fűzött hozzá a hírekhez, hogy az oldal a jelenlegi formájában, önálló termékként fog tovább működni.

A Product Hunt főleg arról ismert, hogy napi emailben bemutatja az előző nap legjobbnak ítélt tíz új terméket (alkalmazásokat és szolgáltatásokat), illetve elérhető egy-egy ilyen lista könyvekről és játékokról is. Az emailben kiküldött ajánló már 2013 óta működik, a mobilon és weben elérhető rendszer pedig 2014-ben vált nyilvánossá bármely felhasználó számára, ahol regisztráció után szavazhat vagy éppen saját projektjét regisztrálhatja technológiai termék, játék, könyv vagy podcast kategóriában.

A nevezéshez az alkalmazás nevét, linkjét és rövid leírását kell megadni, aztán begyűjteni a szavazatokat. Eddig nagyjából 50 ezer startup mutatta be több mint 100 millió termékét a Product Hunton keresztül, köztük a Google, az Uber, az Instagram és maga az AngelList is. Jó lehetőséget nyújt a fejlesztők számára, hogy megismertessék a terméküket egy nagyobb közönséggel, főleg amennyiben sikerül adott nap a lista élére kerülniük.

Nem meglepő, hogy a termékajánló rendszer felkeltette az AngelList vezetőségének figyelmét, akik angyal befektetőket, startupokat és álláskeresőket próbálnak összekötni egymással a saját rendszerükön keresztül. Az oldal 2010-ben azzal a céllal indult, hogy online bemutatkozó felületet biztosítson azoknak a startupoknak, amelyeknek befektetőre van szükségük, 2015-től kezdve pedig már az összekötés is működik az oldalon. A közölt adatok szerint több mint 200 aktív regisztrált befektetővel rendelkezik a rendszer, akik eddig 470 millió dollár értékben fektetettek be startupokba az AngleListen keresztül. Így jutott pénzhez a startupok közül például az ingatlankereskedéssel foglalkozó Opendoor, az autók adás-vételét segítő Beepi vagy a fantázia sportokkal foglalkozó DraftKings.

Hello, itt az idei SYSADMINDAY!

Szabadtéri helyszínen idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt. Melós hónapok után ez egy jó lehetőség, hogy találkozzunk barátokkal, kollégákkal.

Hello, itt az idei SYSADMINDAY! Szabadtéri helyszínen idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt. Melós hónapok után ez egy jó lehetőség, hogy találkozzunk barátokkal, kollégákkal.

Most az AngelList egy olyan adatbázishoz jut hozzá, amelyben startupok ezrei találhatóak, és naponta több száz új terméket regisztrálnak a felületre - ezt nem lesz nehéz összekötni a befektetés- és munkaerőkereső tevékenységgel. A Product Huntnak pedig egyelőre nincs olyan tevékenysége, amelyből nagyobb bevételt szerezhetne, csak az online alkalmazásbolton keresztül értékesített appokból veszi le a jutalékot, illetve az oldalon elhelyezett hirdetésekből profitál. Az AngelList és a Product Hunt akár közös szolgáltatást is létrehozhatnak egységes felülettel, de egyelőre ezt a két cég még nem jelentette be.

a címlapról