:

Szerző: Habók Lilla

2016. november 28. 13:01

Nem keres pénzt az okostelefon-eladáson a Xiaomi

Inkább a háztartási eszközöket tekinti a Xiaomi a fő piacának, és kevésbé az okostelefonokat, többek közt ezért nem látja Hugo Barra problémának, hogy nem teljesítette a vállalat a mobileladások célértékeit. A hosszú távon is pénzt termelő, visszatérő bevételekre, vagyis a szoftverekre és a szolgáltatásokra fókuszálna a kínai cég.

Cáfolja a Xiaomi, hogy az okostelefon eladásainak rövid távú növekedése vagy esése különösebb hatással lenne a cég profitjára, mivel a Reuters-nek nyilatkozó nemzetközi alelnök Hugo Barra érvei szerint a háztartási eszközök és a szoftver ökoszisztéma értékesítései fontosabbak a mobiloknál. A kérdés azért merült fel, mert a tavalyi évben a kínai gyártó 12 százalékkal alulteljesítette okostelefon-eladási céljait globális szinten, továbbá az idei harmadik negyedévben a vártnál 45 százalékkal kevesebb mobilt adott el Kínában az IDC kimutatása szerint.

A lesújtó számok miatt megkérdőjeleződött, hogy a cég 2014-es 46 milliárd dolláros értékelése még mindig megállja-e a helyét, de a vezető nyilatkozata alapján az üzleti modell egyáltalán nem az okostelefonokon alapul, ezért nem kell a cég jövőjében kételkedni. "Alapvetően úgy adunk el okostelefonokat, hogy nem keresünk rajta pénzt... a több éven át visszatérően befolyó bevételekkel törődünk. (...) Eladhatnánk 10 milliárd telefont, mégsem jelenne meg egy centtel sem több a profitban." - mondta Barra.

Keveset fed fel a kínai gyártó a bevételre és profitra vonatkozó terveiről, de az eddig is látható volt, hogy az okostelefonok mellett a háztartási eszközökre is fókuszál, és ezek szerint inkább ettől a termékcsoporttól reméli a nyerséget. Értékesít a Xiaomi többek közt okosmérleget, okosmosógépet, lég- és víztisztító berendezést, de még rizsfőzőt is az okosotthonra vágyók számára.

Miért kritikus a Patch & Asset Management a kibervédelemben? (x)

Az adatszivárgások jelentős része megakadályozható lenne, ha a szervezetek időben telepítenék a szoftverfrissítéseket.

Miért kritikus a Patch & Asset Management a kibervédelemben? (x) Az adatszivárgások jelentős része megakadályozható lenne, ha a szervezetek időben telepítenék a szoftverfrissítéseket.

Szeretné idén megduplázni a háztartási eszközökből származó bevételt a cég, így elérni a 10 milliárd jüant vagyis nagyjából 1,5 milliárd dolláros eladást - ennyit árult el áprilisban a vállalat másik vezetője, Liu De. Viszont nem csak a hardver a lényeg, hanem az okoseszközökhöz nyújtott szoftverből és szolgáltatásból származó bevételek is - ahogy Barra rámutatott már 2014-ben, mikor "internetes és szoftver cégnek" pozicionálta a Xiaomit a hardvergyártással szemben. Összességében inkább az Amazon hardver stratégiáját követi a cég mint az Apple-t a TechCrunch következtetése szerint, pedig a Xiaomi megjelenésekor még másnak tűnt a helyzet.

Nem szerepel a tervek közt a vállalat tőzsdére lépése, sem egyéb befektetés bevonása, hanem inkább India, Délkelet Ázsia és az Egyesült Államok piacától remél a vezetőség újabb jövedelmet, többek közt a következő hónapban megjelenő, 4G hálózatban roamingot lehetővé tevő készülékével. Egyelőre az Államokba utazó kínaiak az értékesítés elsődleges célpontjai, de már elkezdte a cég az alapozást az amerikai vásárlók elnyeréséhez is. Jövő januárban először vesz részt a Xiaomi a CES-en Las Vegas-ban, ahol egy új termék bemutatására készül.

Felkértünk 3 különböző területen dolgozó csapatot, mutassák meg élőben, hogyan is használják ők az AI-t. Ezután mindenki eldöntheti, mit gondol az egészről, hol is tart az adaptációban. November 17-én érkezik a kraftie demo day, 19-én pedig az első képzés!

a címlapról

SCAM

1

Milliárdokat kereshetett a Meta a csalóhirdetéseken

2025. november 10. 13:40

A közösségi óriás korábbi előrejelzésében azt vetítette előre, hogy 2024-es teljes árbevételének 10 százaléka, kb. 16 milliárd dollár származhat online csalások és tiltott áruk hirdetéseiből.