Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

A csúcsok csúcsát ostromolja az Nvidia

Asztalos Olivér, 2016. november 11. 14:00
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Még feljebb tette a lécet az Nvidia, újabb pénzügyi rekordot könyvelt el a vállalat. Az egyes részlegek szinte kivétel nélkül növelték bevételüket, a tendenciának pedig még mindig nincs vége.

Messze túlszárnyalta harmadik negyedéves pénzügyi eredményének előzetes várakozásait az Nvidia, így az augusztussal zárult negyedév után újabb masszív rekordot könyvelhet el a vállalat. Viszonylag rövid, bő két évtizedes történelme során a cég most először érte el, illetve haladta meg a 2 milliárd dolláros forgalmat, ami majd 20 százalékkal múlta felül az előző negyedév végén kiadott, 1,68 milliárdos prognózist.

Hasonlóan érdekes a tavalyi évhez viszonyítani a változást, az előző év hasonló időszakához képest ugyanis 54 százalékkal nőtt a különféle értékesítésekből befolyt összeg. A bevétel mellett a profit is kilőtt, nem is kicsit. A nyereség több mint duplájával, 120 százalékkal nőtt az előző év hasonló időszakához képest, 246-ról 542 millióra - tehát a vállalat vastagon "nyomtatja" a pénzt.

Hol a növekedés vége?

A cég továbbra is annak köszönheti a dinamikus növekedést, hogy szinte az összes részleg tovább tudta növelni bevételét, ami a vállalat vezetője szerint a korábbi éveket tekintve továbbra is példa nélküli. A minden szinten növekvő tendencia várhatóan tovább folytatódik, Jen-Hsun Huang vezérigazgató a következő negyedévben is jó teljesítményre számít cégétől.

A különféle GPU-s eladások 53 százalékos növekedéssel 1,7 milliárdos bevételt produkáltak, a Tegra processzorokat értékesítő részleg pedig 87 százalékos gyarapodást könyvelhetett el, minek hála 241 millión állt meg számláló. Elsőként a GPU-s eladásokat vegyük sorra, ahol nagyot nőtt a gaming, azaz a PC-kbe szánt különféle GeForce videokártyák eladása, továbbra is ez szállítja a bevétel messze legnagyobb részét.

A szegmens 1,244 milliárd dollárra növelte bevételét, a befolyt összeg 63,5 százalékkal szárnyalta túl az előző év hasonló időszakát, hála az igen sikeres Pascal-alapú termékeknek. Az új kártyákkal pár hónap alatt teljesen lefedte a piacot az Nvidia, melyek értékesítéséire jó hatással voltak a közelmúltban megjelent újabb játékok, a cég a Battlefield 1, Gears of War 3, Call of Duty: Infinite Warfare triót hozta fel példaként.

Tovább izmozik az Nvidia

Bár ennél lényegesen szerényebb mértékben, de növekedtek a munkaállomásokba szánt Quadro kártyák eladásai is, az előző évhez viszonyítva 9 százalékkal, 207 millióra nőtt az ebből származó bevétel. A cég itt a nyáron bemutatott P6000-et emelte ki, ami a Pixar, a Disney és az ILM mellett a például a Hyundai-nál is kedvező fogadtatásban részesült.

A legdurvább növekedést az adatközpontokba szánt kártyák produkálták, itt az előző évhez képest majd 193 százalékkal (szinte háromszorosára) nőtt a bevétel, 82-ről 240 millióra felhúzva a befolyt összeget, amivel a részleg eredménye először lépte át a munkaállomásokba szánt Quadro termékek bevételét. Huang szerint ez az összes fronton növekvő keresletnek köszönhető, a mesterséges intelligencia mellett a szuperszámítógépek, a hyperscale rendszerek, és a virtualizáció oldaláról is egyre nagyobb az érdeklődés a Tesla kártyák iránt. Számos felhőszolgáltató alkalmazza rendszereiben az Nvidia termékeit, a cég az Amazon Web Services, mellett a Microsoft Azure-t és az AliCloudot emelte ki.

A vezérigazgató továbbá elmondta, hogy a harmadik negyedévben végre megindult a DGX-1 HPC szerverének szállítása, mely összesen nyolc darab Tesla P100 gyorsítót tartalmaz. A rendszert elsősorban mérnöki-tudományos feladatokhoz, például deep learninghez ajánlja az Nvidia, a vállalat az első (3U) dobozba zárt szuperszámítógépeként aposztrofálja komplett megoldást. A rendszert már több egyetem használja, a Stanford, UC Berkeley és az NYU mellett pedig kutatócsoportok is vásároltak abból, az Nvidia az OpenAI mellett a mesterséges intelligencia kutatásával foglalkozó német DFKI-t és a svájci SUPSI-t emelte ki.

Végül, de nem utolsó sorban az autós fejlesztések értékesítését is részletezte az Nvidia, ami ugyancsak szépet nőtt, az előző év hasonló időszakához képest majd 61 százalékkal 127 millió dollárra emelkedett a részleg bevétele, hála a prémium kategóriás infotainment rendszerek, illetve a mainstream digitális műszerfalas megoldások iránti, továbbra is növekvő keresletnek. Emellett a vállalat megegyezett a Teslával, hogy az elektromos autóiról elhíresült cég a Drive PX2-t pakolja Model S, X, és 3 típusú személygépjárműveibe.

Az egyetlen szépséghibát ebben a negyedévben is az OEM és IP üzletág gyengülése jelentette, a bevétel itt 4 százalékkal, 186 millió dollárra csökkent. Érdekes lesz látni a divízió jövőbeni szereplését, arra ugyanis hatással lehet az új Nintendo Switch kézikonzol érkezése, mely Tegra rendszerchipre épül.

A harmadik negyedévre az Nvidia 2,1 (+/−2%) milliárd dolláros bevételre számít, ami kereken 50 százalékos növekedés lenne az előző év hasonló időszakához képest.

Jen-Hsun Huang: köszönjük Xbox és PlayStation!

A szokásos negyedéves konferenciahíváson több egyéb mellett az Xbox és PlayStation konzolokról is szót ejtett az Nvidia vezérigazgatója. Huang elmondta, hogy az ipar sokat köszönhet az új generációs konzoloknak, a terítéken lévő 4K-s modellek pedig tovább javíthatnak a felsőkategóriás GPU-k eladásain, melyek szükségesek a játékok magasabb felbontáson futtatásához. Emellett ez a játékosok számának növekedésén is tovább lendíthet, amiből ugyancsak profitálhat az Nvidia. A szóban forgó két konzol emlegetése olyan szempontból érdekes, hogy azokba a konkurens AMD szállítja a processzorokat, bár az erős számok alapján eddig ez nem hatotta meg különösebben az Nvidiát.

Végül a vezérigazgató elmondta, hogy továbbra is csúcsra járatja a Pascal-alapú GPU-k gyártási kapacitását, az egyes termékek iránti igény meghaladja a tajvani partner szabad gyártókapacitását, amin továbbra is dolgoznak az TSMC-vel, mely bérgyártó a remek kihozatali arány miatt egyúttal dicséretben is részesült. A Samsung nem került szóba a hívás során, a dél-korai cég a GeForce GTX 1050 (Ti) kártyákon dolgozó GP107 gyártásáért felel, minek hátterében minden bizonnyal épp a TSMC jelenlegi telített gyártókapacitása áll.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.