Letölthető a Facebook Steam-vetélytársa
Elrajtolt a korábban Facebook Games Arcade-ként megismert Gameroom fejlesztői verziója, a közösségi oldal visszaszerezné a mobil platformok miatt elveszített játékosokat.
Elrajtolt a Facebook Steam-klónja, amellyel a PC-s játékok vizein vetne horgonyt. A közösségi oldal fejlesztőknek szánt verzióban már elérhetővé tette eredetileg Facebook Games Arcade nevű, mára azonban Gameroom névre átkeresztelt játékos platofrmját: egy világszerte ingyenesen letölthető, natív windowsos kliensről van szó, amelyben a játékosok webes, illetve kifejezetten a Gameroomra fejlesztett címekkel is játszhatnak.
A vállalat a szoftver korai verziójának kiadásával utóbbiak, azaz a Gameroom-natív játékok készítésére biztatja a fejlesztőket. A Facebook szerint a platform a webes appokhoz képest számos előnyt kínál, többek között a HTML5-höz képest jelentősen egyszerűbb és gyorsabb fejlesztést, hatékonyabb szálkezelést, debuggingot és memóriakezelést tesz lehetővé, így a jobb teljesítmény mellett a játékok elindítása is sokkal gyorsabb lehet. Ezzel együtt a platform a webes tartalmakat is támogatja, azon HTML5 és Flash játékok is elérhetők lesznek, utóbbiakhoz persze az Adobe Flash Player telepítésére is szükség van.
Ollé, lesz SYSADMINDAY! Duna melletti szabadtéri helyszínen idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt, az IT-üzemeltetők világnapját. Standup, IT security meetup, szakmázás, barátok, még több sörcsap.
A Gameroomban lényegében minden játékkategória képviselteti magát, a lövöldözős címektől az ügyességi játékokon át a stratégiáig, noha azokkal a cég valószínűleg nem direktben a Steam felhasználóbázisára pályázik, a "keménykötésű" gamerek helyett sokkal inkább az alkalmi játékosokat veszi célba. Ez persze még az oldal irdatlan felhasználói bázisával sem lesz könnyű feladat, hiszen azokat még meg kell győzni, hogy a megszokott webes felület helyett vándoroljanak át az új, asztali platformra. Ha azonban sikerrel jár és a Facebook-gamerek megkezdik a migrációt a Gameroomra, az több területen is számottevő fellendülést hozhat a cég számára: megdobhatja például a Facebook Live-os játékstreaminget, sőt a platform köré gyűlő fejlesztők a webes hírfolyamba is több hirdetést hozhatnak. Nem utolsó sorban pedig az asztali platform szorosabban a Facebookhoz kötheti a felhasználókat, akik egyre több felületen kötelezik el magukat a közösségi oldal mellett.
A kezdeményezést tehát visszahozhat valamit a Facebook hajdani alkalmi játékos dicsőségéből, amelyet mára szinte teljesen felfaltak a mobilplatformok, amelyek az unaloműző pötyögés szinte exkluzív felületeivé váltak. Míg 2014 negyedik negyedévében a Facebooknak még 257 millió dolláros bevétele volt a játékokból, 2016 második negyedévére már 197 millióra zuhant ez az összeg - a vállalatnak azonban így is 650 millió havi aktív játékosa maradt, őket igyekszik megtartani, illetve számukat növelni az új platformmal. Az egyelőre kérdéses, hogy a "kazuárokat" a cégnek sikerül-e visszacsábítani a nagyobb kijelzők elé, ahhoz ugyanis a fejlesztőknek is meggyőző anyagi feltételeket kell biztosítani a platform mellé, azt viszont még nem tudni, hogy a Gameroom bevételmegosztásos modellje az iparágban megszokott 30 százalékos részesedést kínálja-e majd. A Gameroom már szabadon elérhető Windowsra.