Szerző: Habók Lilla

2016. szeptember 12. 09:30

A Google 625 milliós API platformot vett

Megvásárolja a Google az Apigee API menedzsment platformot 625 millió dolláros áron, majd a felhőbe költöztetné.

Bejelentette a Google, hogy megvásárolja az Apigee API menedzsment platformot, 625 millió dollárért (vagy részvényenként 17,40 dolláros áron). A tranzakcióra a szabályozó testületek jóváhagyása után, és mivel tőzsdei cégről van szó, az Apigee és Google részvényesek beleegyezésevel kerülhet majd sor, várhatóan 2016 végén.

Azért lát fantáziát az üzletben az óriásvállalat, mert az API (application programming interface) menedzsment megoldások piaca nagy növekedés előtt áll a vállalkozások digitálissá válásával, illetve a digitális és mobilos piacterek növekedésével. Az API-mint-platform az, amellyel a fejlesztők a rendszer szolgáltatásait a belső működés mélyebb megismerése nélkül használhatják saját appjaikban, így ezek jelentik az interfészt a cégek, a partnerek és a vásárlók interakciói között - akármilyen nagyságú vagy típusú cégről van szó.

A piac növekedését számokban is érzékelteti a Forrester előrejelzése, eszerint csak az amerikai cégek közel 3 milliárdot fognak elkölteni API menedzsmentre a következő pár évben. A jóslat alapján az erre fordított költségek négyszereződni fognak a 2014-ben erre fordított 140 millió dollárhoz képest, vagyis 2020-ban már 660 milliót fognak API kezelésre költeni a cégek.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Pont ehhez nyújt segítséget az Apigee szolgáltatása, amellyel a cégek saját digitális termékeikhez készíthetnek nyílt API-t, külső felhasználásra. A vásárlói közt több nagy cég is megtalálható, köztük az AT&T telekommunikációs vállalat, a Burberry ruházati márka vagy a Live Nation szórakoztató cég. Diane Greene, a Google vállalati felhős szolgáltatásaiért felelős alelnöke a Walgreens gyógyszercéget hozza fel jó példaként. A cég a partnereinek és a fejlesztőknek segít új appokat létrehozni a Walgreen üzletekben nyomtatásra használható Photo Prints API-val vagy a mobilos gyógyszerrendelést lehetővé tevő Prescription API segítségével.

A Google azt tervezi, hogy az új Google cloudos Apigee API-szolgáltatással a vásárlóit ösztönözheti a digitális lépések megtételére - és ezzel persze saját profitjának növelésére. A cég API-val szembeni elvárásai közé tartozik, hogy rendelkezzen interfész specifikációval, támogassa a biztonságot, többféle fejlesztői környezetben működjön, az API használata mellett a cég saját alkalmazása továbbfejleszthető maradjon, továbbá rendelkezzen tesztelési támogatással és használati analitikával. A vállalat meggyőződése szerint az Apigee rendszere minden kritériumnak megfelel, és így az API menedzsment platform elfoglalhatja a helyét a Google App Engine és Google Container Engine szolgáltatások mellett a Google felhőjében.

A felhős ágazat eddigi legnagyobb felvásárlásáról van szó, és a Google sem költött ekkorát egy cégre a Skybox 500 millió dolláros felvásárlása óta. Az Apigee bekebelezésével a Google minden esetre komoly szereplővé válik az API menedzsment területén, erős ügyféllistával. A kérdés az, hogy a cégek digitálissá válásának segítésében ki tud majd leggyorsabban futni a Google, az AWS vagy a Microsoft közül - és persze a régi szereplők, a HPE, vagy az egyesült Dell-EMC sem szeretne lemaradni a lehetőségről.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról