Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Szezonzáró, nyári napfordulós mobilfejlesztői és DevOps meetupokkal búcsúzunk!

Gyerekjátékokkal terjeszkedik a Khan Academy

Habók Lilla, 2016. augusztus 31. 16:11

Együttműködik a Khan Academy oktatási platform a Duck Duck Moose csapattal, amely gyerekeknek fejleszt oktatási célú mobilalkalmazásokat. Felvásárlás helyett kölcsönösen előnyöket nyújt egymásnak a két szolgáltatás, és közösen folyamodnak támogatásért.

Ingyenessé és reklámmentessé váltak a Duck Duck Moose gyerekeknek szóló, oktatási célú mobilalkalmazásai a Khan Academy e-learninggel foglalkozó oktatási szervezet részeként. Ebben az esetben nem felvásárlásról van szó, hanem a kilenc fős startup csapat fogja szolgáltatni a gyermek-tartalmakat a felnőtteknek szóló tudományos videókról ismert platform számára, cserébe arányosan részesül a non-profit szervezetet támogatók adományaiból.

Az iskola előtti tanulási tartalmak bevonása egy természetes lépés a Khan Academy nem kevésbé grandiózus terveihez, hogy világszinten elérhetővé tegye az oktatást mindenki számára. A kis startupnak pedig jól fog jönni (a pénz mellett) az évi 100 millió látogatóval rendelkező platform támogatása. Az új együttműködési kezdeményezés olyannyira működik, hogy az Omidyar Network filantróp szervezet már oda is gurított egy 3 millió dolláros támogatást a csapatnak, mondván, hogy a korai évek nagy hatással vannak a későbbi életre és tanulásra, ezért érdemes figyelmet fordítani erre az időszakra.

Gyerekek fejlesztése mobilappokkal

A gyerekeknek szóló fejlesztés ötletét részben a szülői igény hozta, 2008-ban még nem bővelkedett a kisebbnek készült oktatási alkalmazásokban a piac, másrészt három olyan szülő futott össze, akik ütőképes csapatot alkottak: Caroline Hu Flexer, az innovációval és designnal foglalkozó IDEO korábbi munkatársa és férje Michael Flexer, akinek startup alapításban voltak tapasztalatai, továbbá a designnal foglalkozó Nicci Gabriel. Foglalkozásukból adódóan, az alkalmazások tervezésekor technológiai és UX szempontokat egyformán figyelembe vettek, hogy a gyerekközönség speciális igényeit kiszolgálják oktatási és szórakoztatási szempontból is.

Az alapítás óta 21 appot fejlesztettek a gyerekeknek, amelyeknek mindegyike a Parent's Choice Alapítvány és egyéb szervezetek díjában részesült. A fejlesztési és működési költségeket a Sequoia Capital és a Lightspeed Venture Partners befektetői finanszírozták meg 7 millió dollárral 2012-ben. A bevételek pedig a reklámokból és az appletöltésekből jöttek - ezt váltják fel mostantól a Khan Academy által begyűjtött támogatások.

Nem csak a fejlesztésbe és a tervezésbe von be oktatókat a Duck Duck Moose, hanem a tesztelést is tanárok és gyerekek végzik, hogy az appok minél inkább valós igényeket szolgáljanak ki és tanulási eredményeket érjenek el. A Moose Math alkalmazást például a Stanford Egyetem tantervi specialistája állította össze úgy, hogy a gyerekek a számokat, a műveleteket vagy a geometriát gyakorlati feladatok közben is kipróbálhassák, például a "Moose Juice bárban" mennyit kell fizetniük egy smoothie-ért. Az appok mindegyike elérhető iTunes-on, viszont a Google Play-ben ennél kevesebb oktatójáték tölthető le, a csapat hosszú távú célja ennek bővítése. Az appok az iskola előtti tanulás széles skáláját fedik le, például zeneoktatás állatos játékkal, problémamegoldás teherautókkal, kognitív készségek fejlesztése buszvezetéssel.

A legnépszerűbb alkalmazás a Wizard School (korábban WonderBox), amely különböző oktatási témákban közöl pedagógusok által összeállított videókat, és a tanulóknak kihívásokat. A témakörök listájában megtalálhatóak többek közt állatok, tudomány, rajzolás, világűr - ezeken belül további résztémák választhatóak több száz beágyazott YouTube videóval. Például a "világ" témakörön belül a gyerekek videókat nézhetnek meg a Mona Lisa festmény történetéről, a portré híres mosolyáról és mindent látó szeméről, majd a mikrofonjuk bekapcsolásával szóra bírhatják a hölgyet. Minden kihívás elvégzése után jár a gyerekeknek a tallér, amelyet új matricákra költhetnek az alkalmazáson belül. Az elkészült munkákat üzenetben megoszthatják a tanárukkal, a szüleikkel vagy a barátaikkal, és így az alkotások lehetőséget teremtenek további beszélgetésre.

Az alkalmazások használata pozitív hatást mutatott a matematikai-, nyelvi-, műveltségi fejlődésben, illetve a szülőkkel közös tanulás javította a szülő-gyerek kapcsolatot egy pilot kutatás szerint. Akármennyire elfogult a kutatás, a Duck Duck Moose appok szemlátomást minőségibbek az átlagos oktatási mobilalkalmazásokhoz képest, az pedig ritkán probléma, ha a szülő leül a gyerekkel közösen tanulni, és a mobilon néhány fejlesztő játékot is megmutat.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
A nyári napfordulóra időzítve, június 20-21-én mobilfejlesztői és DevOps meetupokkal térünk pihenőre.