Szerző: Hlács Ferenc

2016. augusztus 15. 15:32:00

Bíróságon támadja a csalókat a Riot Games

Pereli a Riot Games a League of Legendshez íródott LeagueSharp csalószoftver készítőit. A vállalat a szerzői jogsértés mellett egyik alkalmazottjának megfenyegetésével és személyes adatok közzétételével vádolja a német hackerhármast.

Új fronton veszi fel a harcot a csalókkal a Riot Games, a népszerű League of Legends fejlesztője pert indított a LeagueSharp vagy egyszerűen L# néven ismert csalószoftver állítólagos készítői ellen. A vállalat a közép-kaliforniai kerületi bíróságon (District Court) benyújtott periratában három német hackert vádol az illegális szoftver publikálásával egy perui fedőcég zászlaja alatt, illetve azzal, hogy azok több alkalommal is támadásokat intéztek a cég szerverei ellen. A vádak között szerepel továbbá, hogy a trió személyes adatokat tett közzé a vállalat egyik alkalmazottjáról, sőt, meg is fenyegette az illetőt.

A szóban forgó német hackerek, Matthias "Jodusmame" Oltmann, Stefan "0hm" Delgato és Tyrone Tom "Beaving" Pauer a Riot szerint a LeagueSharppal egy olyan szoftvert hoztak létre, amellyel egyes League of Legends játékosok igazságtalan előnyhöz juthatnak a játékban, a szoftverhez tartozó DRM illegális megkerülésével és értelemszerűen a kapcsolódó felhasználási feltételek megszegésével. A hackerek a cég szerint ezzel komoly károkat okoznak a Riot és a League of Legends köré épülő közösségnek, hiszen az L#-t használó játékosok a szabályokat megkerülve könnyűszerrel jókora fölényre tehetnek szert a legitim felhasználókkal szemben.

Python everywhere! Gyere Pythonozni a HWSW rendezvényeire! Megmutatjuk, hogy a Python nem csak a fejlesztők nyelve, hiszen egyszerűsége miatt bárhol és bárki használhatja.

A LeagueSharppal a játékosok különböző scripteket csempészhetnek a játékba, amelyekkel különösebb erőfeszítés nélkül hajthatók végre tökéletes, villámgyors támadáskombók és más, szoftveres segítség nélkül gyakorlatilag megvalósíthatatlan lépések. A program persze nem ingyenes, havi előfizetési díj ellenében vehető igénybe: a könnyebb, de tisztességtelen utat választó játékosok havi 15 dollárért napi 50 meccshez használhatják a szoftvert, havi 50 dollár ellenében azonban eltörölhető ez a korlát. Noha nem kis összegről van szó, a Riot szerint sokan még pénzt is keresnek a szolgáltatással, miután később értékesítik az L#-pal gyorsan magas szintre húzott profilokat - a játék fejlesztői a csalószoftver kapcsán több tízezres felhasználóbázisról beszélnek.

A Riot szerint a LeagueSharp az 1998-ban beiktatott, a digitális szerzői jogok védelmére vonatkozó törvényt (DMCA - Digital Millenium Copyright Act) is sérti, sőt egyes helyi, kaliforniai rendeletekkel is szembemegy, miután tisztességtelen versenynek minősül. A fejlesztőcég kárpótlást követel a hackerektől az L# eladásaiból keletkezett károk miatt - illetve természetesen a csalószoftver és a hozzá kapcsolódó weboldalak teljes leállítását. A három célba vett hacker egyelőre nem reagált a perrel kapcsolatban, a Kaliforniában hatályos szabályozások szerint egyébként erre huszonegy napjuk van.

Ahogy az Ars Technica is rámutat, nem ez az első eset, hogy a játékfejlesztők a szoftveres védelem helyett (pontosabban mellett) jogi úton támadják a csalókat: ilyen volt a Blizzard hét évvel ezelőtti esete is, mikor a vállalat ugyancska a DMCA-ra hivatkozva sikeresen leállíttatta a Glider néven futó World of Warcraft botszolgáltatást, nemrég pedig ugyancsak a Blizzard az Overwatchhoz íródott csalószoftver, a Buddy Bot készítői ellen is pert indított.

a címlapról

Hirdetés

Python everywhere!

2020. február 20. 23:17

Gyere Pythonozni a HWSW rendezvényeire! Megmutatjuk, hogy a Python nem csak a fejlesztők nyelve, hiszen egyszerűsége miatt előszeretettel használják az üzemeltetők és DevOps szakemberek, tesztelők, illetve az adattudósok is, és elfut szinte bárhol, a mikrovezérlőktől egészen a böngészőkig.