Szerző: Gálffy Csaba

2016. augusztus 12. 12:11

Jelképes büntetés a Google-nek Oroszországban

A helyi versenytársa panaszolta be a Google-t az orosz hatóságoknál. Tavaly már kiderült, hogy bűnös a cég, most pedig megjött bírság is - meglepően alacsony lett.

A bírságot is kiszabta az orosz Szövetségi Monopóliumellenes Szolgálat a Google ellen tavaly februárban indított versenyügyi vizsgálatban - jelentette be a hatóság. A büntetés értéke azonban meglepően alacsony, mindössze 428 millió orosz rubel, ami mintegy 6,8 millió amerikai dollárnak felel meg.

Az orosz versenyügyi hatóság még szeptember közepén meszelte el a Google-t, akkor döntött arról, hogy a cég versenyellenesen viselkedett. Az azóta eltelt időben a bírság megállapítását végezte az illetékes szerv, a sok hónapos procedúra végén jött ki a fenti alacsony összeg. Hogy mennyire alacsony? A Google tavalyi éves nettó profitja 16,3 milliárd dollár volt, ennek a büntetés 0,04 százalékát tesz ki - vagyis ennyi profitot csinál a cég 3,6 óránként. A bírság maximális értéke a helyi piacon elért éves forgalom 15 százaléka - mivel a Google nem közli országonkénti bontásban a forgalmat, így nem tudni, hogy mennyivel lőtt a maximum alá a hatóság.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Oroszországban egyébként a helyi rivális, a Yandex panaszolta be a Google-t, a cég panaszában az előre telepített alkalmazások versenytorzító hatását kifogásolta. Az orosz cégnél akkor szakadt el a cérna, amikor három fontos partnere, a Prestigio, Fly és az Explay közölte vele, hogy többé nem áll módjukban előtelepíteni a Yandex szolgáltatásaihoz hozzáférést biztosító alkalmazásokat az általuk gyártott készülékekre.

Bár a keresőpiacon az országban a Yandex az első számú szereplő, részesedése a Google-szolgáltatásokat is használó androidos mobileszközök térhódítása miatt csökkenőben van – és mivel a keresőpiacon a hangsúly (globálisan) a mobileszközökre tevődik át, a MADA-al gúzsba kötött OEM-ek miatt a Yandex hátrányba kerül. A vádat a hatóság igazoltnak látta, a hivatalos álláspont szerint a Google az orosz piacon visszaélt piaci erőfölényével, amikor a helyi okostelefongyártókat az úgynevezett Mobil Alkalmazásterjesztési Egyezmény (Mobile Application Distribution Agreement, MADA) keretében kvázi "kisajátította".

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról