Szerző: Hlács Ferenc

2016. augusztus 9. 17:14

Adatközponti leállás miatt vesztegeltek a Delta gépei

Világszerte a Delta Air Lines összes járata a földre kényszerült, miután egy adatközponti leállás a légitársaság szinte teljes háttér-infrastruktúráját több órára működésképtelenné tette.

Adatközpontjának leállása miatt kényszerültek lehorgonyozni a Delta Air Lines repülőgépei hétfőn. Az atlantai komplexumot érő szolgáltatáskimaradás következtében a légitársaság gépei világszerte, több órára a repülőtereken ragadtak, de a cég még ma is késésekre figyelmeztette utasait. A társaság egyelőre nem adott részletes magyarázatot a több száz járatot a földön tartó kimaradásra, egy érintett utas beszámolója szerint ugyanakkor az egyik gép kapitánya arról beszélt, hogy az adatközpontban egy tartalékgenerátor bekapcsolása során tűz ütött ki, amely az elsődleges és tartalék áramforrásokat is elpusztította. A cégnek órákkal később 400-at sikerült visszaállítani a telephelyen dolgozó 500 szerverből.

A teljes leállás nagyjából hat órán át tartott, eközben nem csak a repülők voltak kénytelenek a földön vesztegelni, de sem jegyvásárlás sem pedig az egyéb szolgáltatások nem működtek. Egyelőre nem tudni, az eset pontosan hány járatot érintett, a hétfői nap során mindenesetre a Delta Air Lines-nál mintegy hatezer felszállás volt beütemezve, az esti órákig ennek valamivel több mint felét sikerült levezényelni. Hivatalos adatokat a vállalat arról sem közölt, a kiesés pontosan mekkora veszteséget okozott, a The New York Times ugyanakkor több tízmillió dolláros potenciális kárról beszél.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Nem sokkal korábban egyébként egy másik légitársaság, a Southwest Airlines is hasonló fiaskóba futott bele, a cég dallasi adatközpontjában július végén hibásodott meg egy router, a látszólag apró hiba miatt pedig a társaság 2300 járatot volt kénytelen törölni. Utóbbi különösen szerencsétlen eset, a szóban forgó router ugyanis csak "részlegesen károsodott", azaz feladatát már nem tudta betölteni, ugyanakkor a tartalékrendszernek sem adott jelet, hogy vegye át a munkát. Noha elviekben a Southwest Airlines és Delta Air Lines esetében is rendkívül kicsi volt az esély hasonló problémára, a gyors egymásutánban bekövetkező, súlyos meghibásodások komolyan kétségbe vonják, hogy a cégek valóban tesznek-e eleget rendszereik védelme érdekében.

A Delta Air Lines vezérigazgatója videóüzenetben kért elnézést az utasoktól a kimaradás alatt, biztosítva őket, hogy a folyamatosan dolgoznak a hiba elhárításán. A társaság azon utasok számára, akiknek járatai jelentős késésekbe futottak vagy egyáltalán nem indultak, az utazás árát megtéríti.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról