Szerző: Habók Lilla

2016. augusztus 8. 13:20

Három vezető fejlesztő hagyja el a Google autós projektjét

Három kulcsfigura távozik egyszerre a Google önvezető autót fejlesztő ágazatából: a műszaki vezető, a vezető fejlesztőmérnök és egy vezető fejlesztő.

Elhagyja a Google önvezető autót fejlesztő csapatát Chris Urmson, aki a részleg műszaki igazgatója és a csapat technológiai vezetője volt - jelentette be egy Medium-posztban. A Carnegie Mellon Egyetem tudósa 2009-ben csatlakozott a Google-höz, ahol az autós fejlesztések vezetői posztját 2013-ban vette át az egyik távozó alapítótól, Sebastian Thruntól. Urmsont az önvezető autók világának egyik vezető szakembereként tartják számon.

A felmondás okaira a személyes bejelentés nem tér ki, a pletykák szerint azonban valószínűleg a projekt vezetőjével, John Krafcikkal meglévő konfliktusára vezethető vissza a szakítás, a hirtelen döntés abból is látszik, hogy Urmson nem jelentette be, hol folytatja a karrierjét. A távozó szakember igyekszik azért nyugtatni a kedélyeket, bejegyzése szerint meg van róla győződve, hogy a munka nélküle is folytatódik: „teljes magabiztossággal állítom, hogy a küldetés hozzáértő kezekben marad”.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A technológia sikeréért aggódók azért nem lehetnek egészen nyugodtak, Urmson mellett ugyanis még két fontos szereplő hagyja el a projektet. A részleg egyik alapembere, a fejlesztőmérnök Jiajun Zhu egy startup társalapítójaként folytatja karrierjét. Harmadikként pedig Dave Ferguson, a projekt egyik vezető fejlesztője is máshol dolgozik tovább. Ebben az évben ráadásul ez már nem az első kilépési hullám: Anthony Levandowsky, a részleg alapító mérnöke és Lior Ron, a Google Maps termékfejlesztési vezetője lépett ki és hozta létre az önvezető teherautóval foglalkozó, Otto nevű startupot.

Elöl járnak

A Google önvezető autója az egyik úttörőnek számít, de a kereskedelmi változatára valószínűleg még évekig kell várni. A Google célja, hogy az önvezető autók biztonságosabban működjenek, mint ahogy egy emberi sofőr irányítaná őket. Ebben a helyzetben pedig az válik kérdésessé, hogy Urmson és a korábban távozott alapítók nélkül ki fogja megszabni a fejlesztési irányvonalat, és hogyan fognak ezek a célok megvalósulni az eddigi vezető fejlesztők nélkül.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról