Elképesztő siker a Pokémon Go
Lehet, hogy megtalálta az új aranytojást tojó tyúkját a szebb napokat látott Nintendo. A Pokémon Go ugyanis néhány nappal a rajt után máris elképesztő siker, a java pedig még hátra van.
A tőzsdei befektetők azonnal beárazták a Nintendo részvényárfolyamába a Pokémon Go sikeréről szóló híreket, a cég papírjainak árfolyama szárnyalni kezdett és már 10 százalék fölötti pluszt mutat. Mindezt úgy, hogy a Nintendo nem is közvetlen tulajdonosa a Pokémon márkának és a Pokémon Góból származó bevétel sem a japán vállalatnál landol. A játék kiadója ugyanis a Pokémon márkát és franchise-t menedzselő The Pokémon Company, amelynek kisebbségi tulajdonosa a Nintendo, a Game Freak és a Creatures mellett.
Mobilon a Pokémon, megőrült a világ
A Pokémon Go július 6-án landolt, a mobilos játékból iOS-es és Androidos kiadás készült, az alkalmazást egyelőre csak az Egyesült Államokban és Ausztráliában tette elérhetővé a kiadó - bár a hírek szerint hamarosan több országban is elérhető lesz. Legalábbis hivatalosan. A Play Store geokorlátozása ugyanis a rajongókat nem hatotta meg, rengetegen telepítették külső forrásból az alkalmazást ott is, ahol az elvben nem érhető el egyelőre.
Pokémon GO - Get Up and Go Trailer
Még több videóA Pokémon Go eddig elképesztő siker. A játék ugyan csak az említett két országban érhető el egyelőre, a hatalmas terhelést kapott szerverek azonban már az első napon dadogóssá váltak (a hibákat később az üzemeltető cég kijavította). A játék az Egyesült Államokban és Ausztráliában azonnal felkapaszkodott az alkalmazásboltok toplistáinak tetejére, és egyelőre nem tűnik elmozdíthatónak onnan.
Hyperscaler vagy hazai felhő? Lehet, hogy nem kell választani! Egy jól felépített hibrid vagy multicloud modellben a különböző felhők nem versenytársai, hanem kiegészítői egymásnak.
Az iOS-re és Androidra egyszerre kiadott játék egyébként a lokációs/augmented reality formátumot kombinálja a Pokémon klasszikus játékmenetével, némileg hasonlóan, mint az Ingress nevű játékban. A hasonlóság nem a véletlen műve, a Pokémon Go fejlesztését pontosan ugyanaz a cég, a Niantic végezte, amely a Google részeként az Ingressen dolgozott, 2015 októberében azonban függetlenné vált.
A kirobbanó sikert magyarázza, hogy ez az első Nintendo-exkluzív játék, amely hivatalos kiadást kapott a nagy mobilos platformokra, az évek óta erre váró rajongók pedig kapva kaptak a lehetőségen, hogy kedvenceikkel immár dedikált játékgép nélkül is szórakozhatnak. Az már egy ideje várható volt, hogy a Nintendo beadja a derekát és az eddig kizárólag saját eszközein elérhető tartalmat hamarosan a szupernépszerű okostelefonos platformokra is kiadja - az első tapogatózást a Miitomóval már korábban megtette a cég, most pedig (résztulajdonosként) a hipernépszerű és globálisan ismert Pokémont is elengedte.
A pénz vajon mi?
Ahogy az a mobilos játékoknál már bevett, maga a játék ingyenesen letölthető és játszható, egyes elemekért viszont lehet fizetni. A Pokémon Góban a pokéball lett fizetős, amelyekkel a vadon élő állatokat lehet befogni, de ugyanígy lehet fizetni a tárolórekeszek bővítéséért, inkubátorokért, és a gyógyító illetve feltámasztó elemekért. A játék mellé egy fizikai kiegészítő is elérhető, a Pokémon Go Plus egy karperec, amely a telefonhoz Bluetooth-on kapcsolódik, és jelzi, ha a közelben érdekesség van és érdemes előhúzni a telefont egy kis pokemonozásra. A kiegészítő várhatóan július folyamán kerül a boltokba.
Hogy mekkora siker lesz a játék pénzügyi szempontból, azt egyelőre megtippelni sem lehet. Ma már elég pontosan ismertek a jó és sikeres freemium játékok modelljei, de nagyon sok múlik a különböző monetizációs paraméterek finomhangolásán - pontosan miért kell fizetni, milyen gyakran és mennyit. Hamarosan kiderül, hogy a Clash of Clans és társainak elit csapatához, vagy a futottak még kategóriába kerül majd a Pokémon Go, de a játék sikere úgy tűnik nem a fogadtatáson és nem a rajongókon múlik majd.