Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Ősszel is lesz HWSW free! Alkalmazott AI meetup és agilis fejlesztői meetup a módszertanok dzsungeléből, szeptember 24-25-én.

Felkerült a GitHubra a CryEngine

Voith Hunor, 2016. május 30. 11:53
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A cég korábbi ígéretének megfelelően mindenki számára elérhető a motor. Bár a használatához licenc szükséges, a "fizess amennyit akarsz" konstrukcióban ahhoz akár ingyen vagy nagyon olcsón is hozzá lehet jutni.

A Crytek még az idei Game Developers Conference-en (GDC) jelentette be, hogy CryEngine játékmotorját a legújabb verziótól már egy nagyon kedvező licencelési konstrukcióban fogja elérhető tenni lényegében mindenki számára. A cég néhány hónap elteltével ugyan, de ennek megfelelően most felrakta a GitHubra a motor 5.1-es verzióját, természetesen teljes körű dokumentációval együtt.

A CryEngine így lényegében nyílt forrásúvá vált (műszaki értelemben, hiszen azt mindenki szabadon megnézheti), de nem szabad szoftver (licencelési értelemben), használata crytekes licenchez kötött, azt azonban minden eddiginél könnyebben szerezhetik meg a fejlesztők. A Crytek ugyanis mostantól "fizess amennyit akarsz" üzleti modellben biztosítja a szoftvercsomagot, így akár teljesen ingyen is hozzá lehet jutni. A befolyt összegből a cég alapesetben 30 százalékot tart meg, a fennmaradó részből pedig az indie fejlesztőket támogató alapon keresztül a kis, független játékfejlesztői projektek támogatásába fekteti – az elosztási arányt a motor licencelője szabadon változathatja.

Az olcsóság nem jár butítással vagy egyéb korlátozásokkal, a Crytek a teljes funkcionalitású motort biztosítja ebben a konstrukcióban, az esetleges licencdíjon felül jogdíjmentesen, és az EULA (végfelhasználói licencszerződés) keretein belül bármilyen kereskedelmi célú játékfejlesztésre (de csak játékfejlesztésre) felhasználható. A szerződés egyébként elég komoly listát tartalmaz a kivételekről: katonai projektek, szerencsejáték, műszaki és tudományos szimulációk, pornográfia, továbbá olyan játékok alapjaként sem lehet használni, melyek ártalmasak, zaklatóak, rasszisták – az összes feltételért érdemes átböngészni a nem túl hosszú dokumentumot.

Természetesen a Crytek kínál fizetős opciókat is – a kétféle Insider tagság (havi 50 illetve 150 dollárért) további oktatást, támogatási csomagokat, gyorsabb incidenskezelési folyamatot és egyéb szolgáltatásokat, kedvezményeket tartalmaz, míg az Enterprise egyedi igényekre szabott (és így egyedi áras) licencelési megállapodást takar. A cég egy másik úton is igyekszik újítani a korábbi üzleti modelljén, a mai trendnek megfelelően létrehozott egy piacteret, ahol a CryEngine-hez készült eszközöket lehet kereskedelmi forgalomba bocsátani – természetesen részesedésért cserébe. Alapesetben itt is 70 százalék marad az eladónál és 30 százalék megy a CryTekhez, de a prémium tagok 80 százalékot tarthatnak meg a bevételből.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
Alkalmazott AI meetup és agilis fejlesztői meetup a módszertanok dzsungeléből, szeptember 24-25-én.