Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Eltörölte az UWP néhány korlátját a Windows 10 frissítése

Gálffy Csaba, 2016. május 11. 12:45
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Némi felháborodás övezte az első UWP-s PC-s játékok megjelenését az elmúlt hónapokban, a címek ugyanis egyértelműen korlátozottak voltak a "hagyományos" PC-s társaikhoz képest. A Microsoft elkezdte a korlátok lebontását, az első frissítés már meg is érkezett.

Microsoftos mércével villámgyorsan lépett a szoftverház és válaszolt az első hullámban érkező UWP-s játékok kapcsán felmerült kritikákra. Az új Windows 10-es platformot használó új Tomb Raider, Quantum Break, Gears of War játékok ugyanis erősen negatív fogadtatást kaptak, mivel a szoftverkörnyezet hiányosságai miatt néhány alapvető, évtizedek óta megszokott funkció maradt ki belőlük. A májusi patch kedden azonban ezt a hiányosságot a Microsoft pótolta, a kérdéses képességek a frissítés telepítésével azonnal elérhetőek lesznek.

Mi hiányzott?

A két fontos változás tehát: egyrészt az UWP-s alkalmazások (játékok) számára megnyílt a lehetőség az AMD Freesync és az Nvidia G-Sync szabványú monitorok támogatására. Ezzel elérhető az adaptív képfrissítés, vagyis ahogy a grafikus egység elkészül a kép renderelésével, a monitor képes azt azonnal megjeleníteni.

A másik újdonság is a képfrissítéshez kapcsolódik, immár nem fix az UWP-s alkalmazások és játékok képfrissítési rátája, vagyis amennyiben a fejlesztő szeretné, a játék más képfrissítést is használhat, mint a Windows. Sőt, a v-sync immár teljesen ki is kapcsolható lett, vagyis teljesen kötetlen ráta is használható. Ezek egyébként mind olyan funkciók, amelyek nagy rég elérhetőek a hagyományos PC-s (értsd: Win32-es) platformon, és a fenti játékok közül a Tomb Raider Win32-es kiadása támogatta is ezeket. Az UWP limitációja miatt azonban a Windows Store-ból vásárolt szoftverből ezek eddig kimaradtak.

Játék a PC-n? Windows 10 és UWP a jövő

A Microsoft nem kertel, a cég egyértelművé tette már korábban, hogy a PC-s játék jövőjét Windows 10-en és az UWP-n képzeli el. Ez a stratégia immár teljesen független a cég mobilos törekvéseitől, célja inkább az Xbox és PC-s platform egyesítése-egységesítése, és nem mellesleg a Microsoft pozíciójának erősítése a szoftverdisztribúcióban a Windows Store kapcsán (a Steam és egyéb versenytársak rovására).

Az UWP azonban hiába jelent meg tavaly nyáron a Windows 10-zel, a platform továbbra is elemi hiányosságokkal küzd, ezt illusztrálta kiválóan a fenti történet is. A korlátozások egy része egyébként szándékos (például a szoftverek sandboxolt futtatása), a DirectX és a grafikus alrendszer visszabutítása azonban inkább az éretlenség számlájára volt írható.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.