Szerző: Voith Hunor

2016. április 29. 11:33

Most már stabilan hoz a konyhára az Amazon

Jeff Bezos hosszú évekig lesöpörte a befektetők kritikáit, az eredmények most őt igazolják. A vállalat forgalma még most is elképesztő ütemben bővül, és a két évtizedes építkezés csak most kezdi kivillantani oroszlánkörmeit.

A Facebookhoz hasonlóan rendkívül jó eredményekkel zárta idei első negyedévét az Amazon. A vállalat üzleti sarokszámai bőven felülmúlták az előzetes elemzői várakozásokat, a bejelentést követően, a rendes kereskedési időszak után a részvényárfolyam kilőtt, és jelenleg 678 dolláron, 12,6 százalékos pluszban van a tegnapi záráshoz képest. A cég immár egy éve stabilan nyereséges - ez nagyrészt a most is remekül teljesítő Amazon Web Servicesnek köszönhető, de a Prime prémium ügyfélprogram a kiskereskedelmi részt is egyre jobban megtolja.

A forgalom az előző év hasonló időszakához képest 28 százalékkal, 29,1 milliárd dollárra emelkedett, és úgy fest, az Amazon viszonylag olcsón megúszta az erős dollár negatív hatását - a cég közlése szerint "csak" 210 millió dollárt, forgalomnövekedés 1 százalékát bukták el az árfolyamhatáson. Ez azért van, mert az Amazon bevételének jelentős része továbbra is az észak-amerikai értékesítésekből származik, a régió 26,8 százalékos növekedéssel 17 milliárd dollárt adott az első negyedéves forgalomból. A nettó eredmény 513 millió dollár volt, nagyjából a duplája annak, mint amennyire a piaci elemzők előzetesen számítottak.

AWS, Prime, saját hardverek

Jeff Bezos tavaly már utalt rá, hogy az Amazon Web Services (AWS) várakozásai szerint idén már átlépi az évi 10 milliárdos forgalmi küszöböt, és az első negyedév alapján jó esély van rá, hogy ez teljesüljön is. Az AWS bevétele a tavalyi első negyedévhez képest 64 százalékot nőtt, 2,57 milliárd dollárra, üzemi eredménye pedig 604 millió dollár, 28,5 százalékos bruttó eredményhányad mellett.

Összehasonlításképp tegyük mellé a cég fő tevékenységét: az észak-amerikai piacon a kereskedelmi tevékenységek üzemi eredménye 588 millió dollár volt, miközben az ebből származó bevétel az AWS összforgalmának nagyjából hatszorosa. Az AWS-nél még érdemes kiemelni az előfizetős felhős szolgáltatásokból adódó halasztott bevételek összegét, ez a negyedév végén 3,77 milliárd dollár volt, negyedével magasabb, mint egy évvel korábban.

Az Amazon saját hardveres eladásairól továbbra sem közöl részleteket, de Jeff Bezos vezérigazgató szerint ezek közül többre, például az Echóra és a Fire TV-re nagyon erős volt a kereslet, ezekből a cég egyelőre nem is nagyon tud komolyabb raktárkészletet tartani, és a Fire tabletek is jól fogytak – ahogy ez az első negyedéves tabletpiaci adatokból is látszik.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A többek között ingyenes kiszállítást is tartalmazó Prime csomagnak a Consumer Intelligence Research Partner szerint 54 millió előfizetője van az Egyesült Államokban, ami a 125 millió háztartásra vetítve elképesztően magas penetrációt jelent. Az Amazon erről a számról sem ad (és nem is adott eddig) hivatalos tájékoztatást, pedig nagyon fontos üzleti mutató lenne – ez ugyanis minden eddiginél jobban bedrótozza a vásárlókat a cég ökoszisztémájába, nem csak kiskereskedelmi, hanem online tartalomfogyasztási értelemben is.

A szolgáltatásból a vállalat nemrég egy havidíjas konstrukciót is indított havi 11 dollárért az évi 99 dolláros változat mellett, továbbá önállóan is elérhetővé tette a korábban csak a Prime részeként igénybe vehető Prime Videót, havi 9 dollárért – ez egyértelműen csak ott érheti meg valakinek, ahol a Prime egyéb lehetőségeit nem lehet kihasználni. Az mindenesetre biztos, hogy a Prime előfizetés népszerűsége gyorsan növekszik: az Amazon a tavalyi első negyedévhez képest az idei első három hónapban 42 százalékkal költött többet kiszállításra (3,3 milliárd dollárt).

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról