Szerző: Hlács Ferenc

2016. április 21. 11:00:00

Csoportos hívásokkal támad a Facebook Messenger

Kettő helyett már ötvenfős online hanghívásokra is lehetőséget ad a Facebook Messenger. A lépéssel a cég igyekszik felzárkózni a riválisok mögé, már csak a sokfős videohívás hiányzik a listáról.

Egyre inkább ráfekszik a VoIP funkciókra a Facebook, a vállalat mobilalkalmazásában az online video- és hanghívások mellett már a csoportos hanghívásokat is támogatja. A beszélgetésekben ráadásul egészen méretes csapatokat is összehívhatunk, a maximális létszámot a cég ötven főnél húzta meg.

A funkció az androidos és iOS-es Messenger alkalmazásból is elérhető: a jobb felső sarokban lévő telefon ikon már nem csak a kétfős párbeszédeknél, de a csoportos chatablakokban is feltűnik, erre rábökve minden résztvevő csatlakozhat a híváshoz, akkor is ha az már egy ideje folyamatban van. A beszélgetés résztvevői az ezt követően megjelenő oldalon kezelhetők. A vállalat a konferenciahívásokat több lépcsőben teszi elérhetővé, a tervek szerint azok a következő 24 órában világszerte megérkeznek a felhasználókhoz.

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel.

A gyakorlatban a csoportos hanghívások ugyanúgy néznek majd ki, mint a hagyományos kétfős beszélgetések, az app jelzi a beérkező hívást, abba pedig tetszés szerint becsatlakozhat a felhasználó, illetve elutasíthatja vagy egyszerűen figyelmen kívül is hagyhatja azt. Nem lenne meglepő továbbá, ha a vállalat a későbbiekben tovább növelné a résztvevők maximális létszámát.

A sokszemélyes beszélegetésre videochaten továbbra sincs lehetőség, ahhoz a felhasználók egyelőre kénytelenek lesznek a jól bevált Skype-nál, Hangoutsnál vagy más videokonferenciára alkalmas szoftvernél maradni. Biztosak lehetünk benne ugyanakkor, hogy a Facebook már ezen a funkción is gőzerővel dolgozik, hogy a Messenger mintegy 900 millió havi szinten aktív felhasználója a csoportos videobeszélgetésekhez is a szolgáltatás felületén maradjon.

A vállalatnak mindenesetre jó lesz igyekeznie: az említett riválisokon túl, már a különösen Kínában népszerű WeChat is bevezette a többszemélyes hanghívásokon túl a csoportos videochatet is. A szolgáltatás egyébként már maga is átlépte a 700 millió havi aktív felhasználós küszöböt, igaz döntő többségük Kínából érkezik.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 27. 21:39

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.