Szerző: Koi Tamás

2016. április 8. 12:06

Mától vége a Távszámlának

Mától nem lehet számlákat kezelni a Magyar Telekom által üzemeltetett Távszámla szolgáltatásban. A távközlési szolgáltató több mint tíz évvel ezelőtt bevezetett online fizetési platformja helyébe a Díjnet rendszere lép, illetve a Telekom saját weboldala, mobilalkalmazása.

A Magyar Telekom korábbi döntésének megfelelően mától elérhetetlen a távközlési cég által üzemeltetett online fizetési platform, a Távszámla. A cég januárban jelentette be, hogy a szolgáltatás helyét a jóval több számlakibocsátó partnerrel rendelkező Díjnet veszi át, ugyanakkor akik szeretnék, a Telekom weboldalán, illetve mobilalkalmazásban is kifizethetik, megnézhetik a számláikat.

A 2005. nyarán indult Távszámla eleinte csak a Telekom számlák (illetve az akkori Matáv-csoporthoz tartozó számlák) online fizetésére, illetve megtekintésére adott lehetőséget, később azonban több közüzemi szolgáltató is csatlakozott a platformhoz, némelyikük azóta ott is hagyta mind a Távszámlát, mind a Díjnetet. A Távszámla jelentősége ugyanakkor csak ebben az évtizedben kezdett el igazán felértékelődni, amikor a szolgáltatók, élükön a Magyar Telekommal, költségcsökkentési okokból az elektronikus számlakezelést kezdték előnyben részesíteni.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A szolgáltatás partnerei között korábban megjelentek nagyobb közműszolgáltatók is, ám később ezek egy része elpártolt a Távszámlától, és egy részük a Díjnethez csatlakozott, ahol a távközlési szolgáltatók közül a két másik nagy inkumbens, a UPC és az Invitel már korábban megjelent. A Díjnet listájából összességében ma egyedül az ELMŰ-ÉMÁSZ csoport hiányzik, mely éppen egy éve, botrányos körülmények közt hagyta ott az online számlafizetési szolgáltatást.

Májustól nem lehet számlát fizetni a Telenor üzletekben

A Telenor Magyarország bejelentette, hogy a május 9-től megszűnik a mobilszámlák befizetési lehetősége a szolgáltató saját üzleteiben és teljes franchise-hálózatában. A szolgáltató helyette a Lapker-csoporthoz tartozó Relay és Immedio üzletekbe irányítja azokat az ügyfeleket, akik továbbra is készpénzzel, és nem sárga csekken szeretnék kiegyenlíteni havi számláikat. A szolgáltató szerint ezzel nő a számlafizetési helyek száma, valamint a hosszabb nyitvatartási idő révén összességében több lehetőségük van az ügyfeleknek a számlák rendezésére.

A Távszámla ügyfelek számára a Telekom zökkenőmentes Díjnet migrációt ajánlott fel, így a szolgáltatásba belépő ügyfelek nyilatkozhattak arról, hogy csatlakozni akarnak-e a Díjnet rendszerébe. Az átregisztrálási szándák megerősítését követően a Telekom az érintett ügyfelek számláit (14 hónapra visszamenőleg) a következő napokban, hetekben adja át a Díjnet számára, ahol az előfizetők a szokásos fizetési módokon (Bankkártya, internetbank, mobiltelefon) keresztül fizethetik ki a számla végösszegét.

A Magyar Telekom a Díjnet mellett két másik online felületen is biztosítja a számlamegtekintés és kiegyenlítés lehetőségét, a tavaly létrehozott Telekom-fiók mellett a Telekom mobilszámlák a szolgáltató okostelefonos alkalmazásán keresztül is befizethetik.

a címlapról