Szerző: Voith Hunor

2016. február 3. 09:30

Újra változik, mi kerül a Facebook hírfolyam tetejére

A vállalat reprezentatív felmérési adatok alapján megint hozzányúl a megosztások rangsoroláshoz.

Mára teljesen megszokottá vált, hogy a Facebook hírfolyamért felelős csapata időről időre hozzányúl a közösségi oldal legfontosabb felülete mögötti algoritmushoz - pont úgy, ahogy a Google is rendszeresen módosítja saját, keresési találatokat rangsoroló rendszerét. Vagy azért, hogy a változó felhasználói szokásokra, igényekre reagáljon, vagy azért, hogy a hirdetéseket hatékonyabban (és/vagy számára jövedelmezőbben) pozicionálhassa.

A hírfolyam tartalma eddig is számos tényező alapján állt össze, de az automatikus rangsorolást a bejegyzés frissességén felül leginkább a kapcsolódó interakciók mennyisége határozta meg. Ez egyfajta hógolyó-hatást eredményezett, és az ismerősi kör által sokat megosztott, kedvelt, kommentelt bejegyzést tolta előtérbe, akkor is, ha a tartalom minősége, érdekessége alapvetően azt nem indokolná.

Ezen változtat most a Facebook azzal, hogy beemel egy új faktort is: azt, hogy a felhasználó vajon mennyire szeretné a hírfolyamában látni az adott bejegyezést. Hogy ez mennyire fogja megváltoztatni a hírfolyam összetételét, csak a következő hetekben derül ki. A fejlesztők szerint a módosítást egy fókuszcsoport és több tízezer felhasználó rendszeres véleményére alapozva végezték el, akiknek egy egytől ötig tartó skálán kell jelezniük, hogy egy-egy tartalmat mennyire akartak tényleg látni a hírfolyamukban.

Színfalak mögött: így épül egy szoftverfejlesztő iroda

Betekintést nyújtunk olyan folyamatokba, melyek sokszor teljesen láthatatlanok a munkavállalók számára.

Színfalak mögött: így épül egy szoftverfejlesztő iroda Betekintést nyújtunk olyan folyamatokba, melyek sokszor teljesen láthatatlanok a munkavállalók számára.

A Facebook eme reprezentatívnak mondott minta visszajelzései alapján módosította a szortírozást - érdekes lesz látni, hogy az egyedi igényekhez vajon mennyire idomul az új algoritmus (például kiszűri-e a bugyuta, de vírusosan terjedő képmegosztós "játékokat"). A változást valószínűleg az üzleti oldalak tulajdonosai, üzemeltetői fogják megérezni, hiszen az ilyen beavatkozások mindig hatással vannak az elérési, generált aktivitási mutatókra is - hol negatívan, hol pozitívan.

A Facebook szerint ez most sem lesz másképp, és az új algoritmus bevezetésétől azt várja, hogy az üzleti tartalmak sem csupán a rövid távú hasznot hozó klikk- és megosztásvadászatra, hanem a tartalom minőségére is odafigyelnek majd. Ha a szűrő jól működik, akkor kénytelenek lesznek, így a változtatással a felhasználói és a hirdetői "szemét" aránya is csökkenhet a hírfolyamban.

Európa egyik legnagyobb Atlassiannal kapcsolatos rendezvénye, immár kilencedik alkalommal, új lendületet ad a vállalati produktivitásnak és a hatékony ügyfélkezelésnek. A március 20-21-i rendezvényen is lesznek top nemzetközi vendorok, a fókuszban pedig a projekt menedzsment, az IT szolgáltatásmenedzsment, és a HR lesznek.

a címlapról

GITHUB

0

Elérhetővé vált a GitHub Copilot Enterprise

2024. február 29. 11:34

Az előzetes után általánosan hozzáférhetővé vált a GitHubon a Copilot új szintje, ami a szervezetek belsős kódbázisa alapján segíti a fejlesztőket.