Szerző: Asztalos Olivér

2015. december 01. 15:00:00

Mérséklődhet a tabletpiac zsugorodása

Csupán 5 százalék alatti visszaeséssel számol a 2016-os tabletpiacon a Digitimes. Mindezt elsősorban a nagyobb képátlóval érkező modellekre alapozza a tajvaniak piackutatása. Vajon elég lesz mindez a csökkenés mérsékléséhez?

Legfeljebb 5 százalékos mérséklődés várható a tabletpiacon jövőre, áll a Digitimes piackutatásában. A prognózis szerint a visszaesés mérséklődésének okát elsősorban a közelmúltban megjelent, nagykijelzős tabletekben jelöli meg a kutatás. Az iPad Pro az Apple első, 9,7 hüvelyknél nagyobb táblagépe, míg a Surface Pro 4, ha csak minimális mértékben is, de szintén növelte a kijelző átlóját, 12-ről 12,3 hüvelykre.

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel.

A tajvani illetőségű forrás beszámolója alapján jövőre 20 százalékos növekedés várható a 10 hüvelyknél nagyobb tabletek piacán, mindez pedig elsősorban az Apple és a Microsoft termékeinek lesz köszönhető. Ez nagyjából 30 millió leszállított készüléket jelentene, ami a következő évi teljes tabletpiac valamivel több mint 20 százalékát takarhatja. Emellett kisebb visszaesés várható a 9 hüvelykes kategóriában, míg a 7 hüvelykes tabletek eladása jelentősen fog visszaesni.

Az Apple esetében mindez az immáron két éve tartó erős visszaesést is megfékezné. A 2016-ban leszállítandó Apple táblagépek mennyiségét 46,6 millióra taksálja a Digitmes, amiben az iPad Pro mellett már a jövőre érkező, harmadik generációs iPad Air is benne van.

Ezzel a mennyiséggel az Apple továbbra is piacvezető maradhat a Samsung és a Lenovo előtt, a dél-koreaiak eladásai 30 millió alá fog csökkenni, prognosztizálja a Digitimes. A Lenovo táblagép-értékesítése szintén csökkenni fog, a hírek szerint ugyanis a kínaiak inkább a phabeletekre helyezik majd a hangsúlyt.

A Surface-paletta fokozatos bővítésének hála 5,6 millió eszközt értékesíthet majd a Microsoft, amivel 2016 végére a negyedik helyet foglalhatja el, hacsak az Asus nem kap megbízást a következő Google Nexus tabletre. Az ötödik pozícióban zárhat az Amazon sajátmárkás Fire táblagépeinek köszönhetően. Az összes leszállított darabszámot tekintve 196 millió tablettel kalkulál a Digitimes.

A piackutatás szerint jövőre tovább romlanak a "white-box" gyártók kilátásai. A Távol-Keleten nagy mennyiségben készülő, eltérő országokban, jellemzően kisebb márkák alatt piacra dobott készülékeket fokozatosan szorítják ki a nagyobb brandek termékei. A "white-box" készülékek eladásai 9,5 százalékkal fognak esni, ami legfeljebb 68,4 millió táblagépet jelenthet majd.

Valóban megoldás a nagyobb méret?

A Digitimes jelentése tehát a nagyobb képátlójú táblagépektől várja a már jó ideje tartó zsugorodás mérséklődést. Tény, hogy az elmúlt években csupán minimális fejlesztéseket hajtottak végre a gyártók, jellemzősen az okostelefonos újításokat kapták meg a táblagépek. Kérdés tehát, hogy a nagyobb kijelző lesz-e annyira vonzó a piac számára, hogy ez majd számottevően befolyásolja az eladásokat. A megnyúlt képátló bizonyos tartalmak fogyasztásához, illetve egyes munkafolyamatokhoz jobb választás lehet, ugyanakkor mindez a mobilitás kárára mehet. Ezt a kompromisszumot a jóval magasabb árazás mellett valószínűleg nem sokan fogják vállalni, így könnyen előfordulhat, hogy az előrejelzés túlzottan optimistának bizonyul.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 25. 16:12

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.