Az alkalmazásokat is streamelni kezdi a Google
Telepítés nélkül, közvetlenül a keresési találatokból használatba vehetőek lehetnek az androidos appok. A funkció egyelőre csak az Egyesült Államokban érhető el, Wi-Fi kapcsolat mellett - a streaming megoldás nem bánik kesztyűs kézzel az adatforgalommal.
A zene és videók után most az androidos alkalmazások streamelésével kísérletezik a Google. A vállalat egyelőre béta verzióban indította el a funkciót, amely mobilos keresőfelületéről érhető el. A koncepció nagyon hasonlít az olyan, különböző játékokat streaming konstrukcióban kínáló szolgáltatásokhoz, mint az Nvidia által októberben indított GeForce Now vagy a terület egyik korai úttörője, a szabadalmait a Sonynak eladó OnLive. Akárcsak a fenti szolgáltatásokban, a streamelt appok Google esetében sem a felhasználó telefonján, hanem a vállalat szerverein futnak, azok felülete kvázi videóként jelenik meg az eszközökön.
Az elképzelésnek köszönhetően a keresés során felbukkanó, a Google adatbázisában szereplő alkalmazásokat a felhasználók letöltés, illetve telepítés nélkül, azonnal használatba vehetik. Ez nem elhanyagolható szempont, hiszen a potenciális felhasználói bázisból minden, az adott app használatához vezető plusz lépés során többen és többen morzsolódnak le.
Hyperscaler vagy hazai felhő? Lehet, hogy nem kell választani! Egy jól felépített hibrid vagy multicloud modellben a különböző felhők nem versenytársai, hanem kiegészítői egymásnak.
A Google új megközelítésén is akad ugyanakkor csorba. A fentebb említett játékstreaming megoldások komoly előnyét jelenti, hogy a felhasználók viszonylag olcsó hardveren is játszhatnak az erőforrásigényes címekkel, miután a munka oroszlánrészét a szerverek végzik. Az androidos appok jelentős részénél azonban bőven elég az okostelefonok vagy táblagépek teljesítménye - különösen az olyanoknál, amelyekkel együttműködésben a Google a béta funkciót először elérhetővé teszi, például a HotelTonight vagy a Daily Horoscope.
A tesztelés alatt álló megoldás egyelőre csak az Egyesült Államokban érhető el, az Ars Technica tapasztalatai alapján az így futó alkalmazások valamivel lassabbak mint telepített társaik, a streamelt tartalomból adódó késleltetés különösen a görgetés során érződik. A koncepció másik hátránya, hogy az adatforgalmon is tekintélyes nyomot hagy, épp ezért a tesztidőszak alatt csak Wi-Fire csatlakozva vehető igénybe és csak az Android 5.0-t vagy újabb rendszert futtatók számára. A Google mindezek mellett ha épp úgy látja jónak "eltárolhatja" a felhasználók egyes appokkal való interakcióit.
A streamelt alkalmazásokon tehát a cégnek a tesztelési fázisban, illetve azt követően bőven lesz mit csiszolni, ugyanakkor ha sikerül lecsípni a stream méretéből és mobilinterneten is használhatóvá tenni azt, az előzetes kipróbálás lehetősége számos új felhasználót hozhat a jobban sikerült appoknak - és egyúttal gyorsíthatja a kevésbé népszerű szoftverek kigyomlálását. A megoldás talán azokon az alkalmazásokon hagyhatja a legmélyebb nyomot, amelyeket sokan telepítenek, ugyanakkor csak ritkán, évente néhányszor használnak, például az nagyobb utazásokhoz használt jegykeresők - ha a funkció sikeres lesz, ezek használata jelentősen eltolódhat a streaming oldalra.