Szerző: Voith Hunor

2015. november 5. 16:08

Nagyvállalati babérokra tör a Dropbox

A cég alapítója szerint egészséges a vállalati ügyfélkör növekedése, és téves az a felfogás, hogy a Dropbox csak a konzumer piacra fókuszál.

Egy új, nagyvállalatoknak szánt szolgáltatáscsomagot jelentett be a Dropbox első, San Franciscóban tartott ügyfélkonferenciáján. A cég társalapítója és vezérigazgatója, Drew Houston a Dropboxot körüllengő pletykákat és félreértéseket is igyekezett tisztázni, véleménye szerint sokan egyszerűen csak rosszul látják kívülről a helyzetet, és a vélt túlzott konzumer fókusz miatt már kezdik leírni a céget.

Persze ez egyáltalán nem véletlen. Bár a Dropbox az otthoni felhasználók körében úttörőnek számított a felhős tárolás népszerűsítésében, későn ismerte fel, hogy az ilyen típusú szolgáltatás önmagában kevés lesz ahhoz, hogy hosszú távon megálljon olyan versenytársai ellen, mint a Microsoft, a Google, az Amazon vagy akár a jóval kisebb, de vállalati ügyfelekre specializálódott Box. A Dropbox ugyan népszerűsége révén - a szolgáltatásnak a cég szerint jelenleg 400 millió regisztrált, bár nagyrészt nem fizető egyéni felhasználója van - a közelmúltig úgy-ahogy még tudta tartani lendületét, de az üzleti modell és a szolgáltatásportfólió is mindenképpen bővítésre, frissítésre szorul.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A cégnek jelenleg 150 ezer üzleti (Dropbox Business) ügyfele van, arról azonban a konferencián nem esett szó, ezek méretbeli megoszlása hogyan alakul. A Box mára például már az IBM-nél és a GE-nél is elfoglalta a tartalommenedzsment-platform szerepét, a Dropbox viszont ekkora, több százezer fős vevőket egyelőre nem tudott felmutatni. A jelenleg még magánkézben levő, de a tőzsdére lépést tervező és nagyjából 10 milliárd dollár értékűre taksált cég a most bejelentett Dropbox Enterprise-zal remél lendületet szerezni a nagyvállalatok körében.

A Dropbox Enterprise ügyfelek - a nagyvállalati környezetben elvárt módon - egyszerűen hozhatnak létre vagy migrálhatnak felhasználói fiókokat akár százas vagy ezres nagyságrendben. A céges Dropbox-üzemeltetésért felelős szakemberek lehetőséget kapnak arra, hogy feltérképezzék a szolgáltatás szervezeten belüli, illetve külső partnerekkel történő használatát, ehhez komplex analitikai szolgáltatást vehetnek igénybe. Az Enterprise csomagra előfizetők teljes hozzáférést kapnak a Dropbox API-jához is, hogy szükség esetén bármilyen egyedi szoftverbe integrálni tudják a szolgáltatást, a Dropbox pedig ennek megvalósításához akár mérnöki segítséget is kész nyújtani.

A nagy vevők igényeinek megfelelően a Dropbox Enterprise mellé dedikált ügyfélszolgálati képviselő jár, így mindig van egy telefonszám, akit lehet hívni, ha valami nem működik. De vannak egyéb extrák is, mint a dolgozók oktatása, a meglévő Dropbox-fiókok "beszippantása" a vállalati rendszerbe - ez például akkor lehet hasznos, ha egy kisebb divízió már elkezdte saját szakállára bevezetni a szolgáltatást.

A cég két új, egyelőre csak előzetesként kipróbálható biztonsági funkciót is bejelentett, ezek a Business és Enterprise előfizetők számára is elérhetőek lesznek. Lehetőség lesz a kilépő alkalmazottak Dropbox-fiókjainak felfüggesztésére a tartalom törlése nélkül, az üzletfolytonosság megőrzése érdekében használni lehet egy-egy adott felhasználói fiókot. A Dropbox a nagyvállalati terjeszkedéshez új partnereket - jellemzően rendszerintegrátori szolgáltatásokat kínálókat - keres, hármat pedig (HP Enterprise, Ingram Micro, Synnex) a rendezvényen be is jelentett.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról