Szerző: Hlács Ferenc

2015. november 04. 11:47:00

Blokkolja a követést privát módban a Firefox

Tényleg privát lesz a Firefox privát üzemmódja, a Mozilla ugyanis abból már nem csak a böngészési előzményeket száműzi, de frissen bevezetett Tracking Protection funkciójával a felhasználó követését célzó kísérleteket is - egyes hirdetéseket is beleértve.

Ráerősít a privát böngészésre a Firefox: a Mozilla a böngésző legújabb frissítésével annak stabil verziójánál is bevezeti a Tracking Protection funkciót, amelyet a felhasználók privát böngészőablak megnyitását követően vehetnek igénybe. A frissen érkező opció a széles körben használt böngészőkiegészítő, a Disconnect feketelistájára támaszkodva gátolja meg a felhasználók online tevékenységének követését célzó kísérleteket, legyen szó követőpixelekről vagy a különböző analitikai szolgáltatások lekéréseiről, emellett a reklámok számottevő részét is blokkolja.

Ez utóbbi valószínűleg nem lesz túl népszerű az online kiadók körében, különösen miután még az iOS 9-cel megjelent hirdetésblokkolási lehetőségek által felborzolt kedélyek sem csillapodtak le teljesen. Fontos azonban megjegyezni, hogy az opció Firefoxban kifejezetten a privát üzemmódra korlátozódik, ráadásul nem expliciten a hirdetések kigyomlálását célozza, ez pusztán kvázi mellékhatása a követési funkciók letiltásának.

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy 10 alkalmas, 30 órás online képzéssel.

Érdekes lesz megfigyelni, hogy vajon más vállalatok is követik-e a Mozilla példáját - bár a Firefox legnagyobb riválisa, a Chrome esetében ez igen valószínűtlen, hiszen a mögötte álló Google-nek épp a hirdetések jelentik fő bevételi forrását. Arra sincs sok esély, hogy a Firefoxban a privát böngészésen kívülre is utat találjon a Tracking Protection, ugyanakkor erre a célra számos kiegészítő áll a felhasználók rendelkezésére - mint fentebb már szó volt róla, maga a Mozilla is egy ilyen szoftver adatbázisára támaszkodik. Az új opció platformtól függetlenül megérkezik a böngészőbe, így nem csak az asztali, de a mobil verziókban is számíthatnak rá a felhasználók.

De a Firefox 42-es verziója más fontos újítást is kap: a szoftver végre jelzi majd a megnyitott lapok fülein, ha valamelyik weboldal hangot játszik le. Ezzel a fejlesztők régi felhasználói igényre adnak választ, és végre a Chrome-hoz is felzárkóznak, amelyben már hosszú ideje megtalálható a funkció - a Mozilla böngészőjében is vége tehát a tortúrának, amikor akár több tíz megnyitott tabot kellett végiglapozni, hogy az ember megtalálja, honnan szólalt meg egy újabb automatikusan induló kutyatáphirdetés. A böngésző most ráadásul egy hosszal még meg is előzi a Chrome-ot, itt ugyanis a hang forrását jelző apró hangszóró ikonra kattintva le is némítható az adott lap.

A Firefox automatikusan frissül a legújabb verzióra, ha valaki mégsem találná az új funkciókat, a Help menü About Firefox szekciójában manuálisan is frissíthet.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 29. 15:04

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy 10 alkalmas, 30 órás online képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.