Szerző: Hlács Ferenc

2015. szeptember 22. 17:15

Közhasznú társaság lett a Kickstarter

A megszokott Inc helyett már a PBC utótag áll a Kickstarter neve mögött, a közösségi finanszírozó oldal ugyanis vasárnapi bejelentése alapján közhasznú társaságként működik tovább. A vállalatnak a jövőben a döntéshozás során kiemelt helyen kell kezelnie társadalmi hatásait, a tavaly felvett B Corporation címmel együtt pedig már kifejezetten szigorú szabályoknak kell megfelelnie.

Átalakult a Kickstarter: a népszerű közösségi finanszírozó oldal vasárnap jelentette be, hogy közhasznú társaságként folytatja munkáját. A cég ennek megfelelően nevét is Kickstarter Inc-ről Kikcstarter PBC-re (Public Benefit Corporation) változtatta - a döntés értelmében pedig immár törvény kötelezi rá, hogy "pozitív hatást gyakoroljon a társadalomra".

A vállalat szerint a lépésre azért volt szükség, hogy a befektetők és részvényesek ne gyakorolhassanak rá a társadalmi célkitűzéseivel ellentétes hatást. Közhasznú társaságként a Kickstarternek a döntéshozási folyamatok során szem előtt kell tartania, hogy az milyen módon szolgálja a társadalom érdekeit, a cégnek továbbá vonatkozó tevékenységeiről időről időre jelentést is kell készítenie. A vállalat egyébként bejelentésében azt is közölte, a jövőben éves adózás utáni nyereségének öt százalékát a művészeti oktatás és az egyenlőtlenség ellen küzdő szervezetek számára ajánlja fel.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Félreértés ne essék, a Kickstarter ettől még nem lesz nonprofit szervezet, továbbra is felelnie kell a befektetőknek, továbbá kedve szerint tőzsdére vonulhat, sőt akár fel is vásárolhatják. Az alapítók szerint ugyanakkor a nincsenek ilyen terveik: a vállalat az elmúlt években egy 15 millió dolláros befektetési kört követően stabilan nyereséges volt, az elmúlt három évben 5-10 millió dollár közötti éves profittal, amelyet aztán visszaforgatott az üzletbe.

A Kickstarter, ahogy a New York Times is rámutat, már tavaly felvette a "B Corporation" címkét. Az önkéntesen vállalható besorolás, amelyet a nonprofit B Lab csoport hitelesít, komoly elvárásokat támaszt a cégek felé, azoknak nagyon szigorú környezeti és társadalmi felelősségvállalási szabályoknak kell megfelelniük, amelyről évente jelentést kell készíteniük részvényeseik számára. A B Corporation és a PBC besorolások együttesen igen kiterjedt elvárásokat állítanak a cég felé - utóbbi címke egyébként az Egyesült Államokban nem sok vállalat neve mögött található meg, a közösségi finanszírozó oldal szerint jelenleg az amerikai cégek 0,01 százaléka alakult hasonló társasággá.

a címlapról

VISION

0

Olcsóbb Vision Pro-ra fekszik rá az Apple

2024. június 19. 13:00

A második generációs eszköz fejlesztése helyett egy alacsonyabb árkategóriára lövő hardverre összpontosít az almás cég, ami 2025-ben jelenhet meg.