Szerző: Hlács Ferenc

2015. augusztus 7. 14:25

Hamarosan robotkígyó tölti majd a Teslákat

Teljesen automatizált, kígyóra emlékeztető robotkarral automatizálná autóinak töltését a Tesla. A vállalat már be is mutatta az eszköz első, működő prototípusát, amely teljesen önállóan találja meg a mellette álló autó töltőportját.

A Tesla okosautós fejlesztéseit valószínűleg keveseknek kell bemutatni, a vállalat elektromos autói már most besegítenek a sofőröknek a vezetésben - a cég pedig hamarosan a járművek töltőre csatlakoztatását is leveheti a tulajdonosok válláról.

Az Elon Musk vezette vállalat egy automatikus, leginkább "robotkígyóra" emlékeztető töltőt leplezett le, amely a mellé parkolt járművön önállóan képes megtalálni a megfelelő töltőaljzatot, majd csatlakozni hozzá. A futurisztikus külsejű, ezüst színű eszköz - vagy valami hasonló - érkezését egyébként már korábban is lehetett sejteni: a cég tavaly októberben számolt be róla, hogy már dolgoznak a kétmotoros Model S-re szánt robotizálást segítő "tanksapkán", azaz az autók képesek lesznek a felhasználó közreműködése nélkül nyitni-csukni a töltőport fedlapját. Tavaly decemberben pedig maga Musk is kitweetelte, hogy a vállalat egy "fémkígyóhoz" hasonló automata töltőn dolgozik.

A cég által videóban is demonstrált prototípus kétségtelenül impresszív, a robotkígyó ráadásul - bár nem mozog olyan fürgén mint hús-vér társai - a robotikai versenyek sokszor meglehetősen komótos résztvevőivel szemben meglepően gyorsan, alig több mint 20 másodperc alatt találja meg a kiszemelt csatlakozót. Mikor a kapcsolat létrejött, az aljzat addig kéken világító LED-gyűrűje zöldre vált, jelezve, hogy megkezdődött a töltés.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Az önműködő töltők először jó eséllyel a Tesla Egyesült Államokban található, mintegy 487 darab Supercharger töltőállomásán tűnnek majd fel, arról azonban a vállalat egyelőre nem beszélt, mikor várható az első, garázsban beépíthető darabok megjelenése, ezek jól illeszkednének mondjuk a Powerwall telep mellé. A töltő a Model S mellett várhatóan a gyártó hamarosan érkező, új generációs járműveivel is használható lesz, mint a Model X városi terepjáró vagy a Model 3.

De nem a Tesla az egyetlen, aki szokatlan töltési módszerekkel kísérletezik: a Mercedes-Benz, a Qualcommal karöltve vezeték nélküli autótöltési eljárását fejleszt. A lapkagyártó már rendelkezik némi tapasztalattal a területen, saját, Halo névre keresztelt WEVC (Wireless Electric Vehicle Charging) megoldásán már évek óta dolgozik, a Mercedes-szel közös projektje is erre épít majd. A vezeték nélküli töltés, bár kevésbé látványos mint Muskék megoldása, szintén kényelmes módszert jelent, hiszen elég a padlóba süllyesztett töltőegység fölé parkolni, és megkezdődik a "tankolás".

A Tesla egyébként idén összesen 50-55 ezer autó leszállítását tervezi, ebből mintegy 12 ezret a harmadik negyedévben gyártana le, ezek között a tervek szerint már az említett Model X-ből is feltűnik néhány. Az új, SUV modell gyártásában ugyanakkor felmerülhetnek nehézségek, a Bloomberg szerint ugyanis néhány alkatrészgyártó nem biztos, hogy elég gyorsan tudja teljesíteni a Tesla megrendeléseit - miután a Model X a Model S-sel azonos gyártósoron készül, ez mindkét modellnél okozhat fennakadásokat.

Közben a cég "óriás" akkumulátorgyárának építése is folytatódik, a méretes üzem várhatóan jövő év elején kezdi meg a termelést - a vállalat továbbá ugyanebben az időszakban leleplezi a várva-várt, "olcsó" 35 ezer dolláros Model 3-at is, amely legkorábban 2017 végén kerülhet piacra.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról