Szerző: Hlács Ferenc

2015. augusztus 7. 14:25

Hamarosan robotkígyó tölti majd a Teslákat

Teljesen automatizált, kígyóra emlékeztető robotkarral automatizálná autóinak töltését a Tesla. A vállalat már be is mutatta az eszköz első, működő prototípusát, amely teljesen önállóan találja meg a mellette álló autó töltőportját.

A Tesla okosautós fejlesztéseit valószínűleg keveseknek kell bemutatni, a vállalat elektromos autói már most besegítenek a sofőröknek a vezetésben - a cég pedig hamarosan a járművek töltőre csatlakoztatását is leveheti a tulajdonosok válláról.

Az Elon Musk vezette vállalat egy automatikus, leginkább "robotkígyóra" emlékeztető töltőt leplezett le, amely a mellé parkolt járművön önállóan képes megtalálni a megfelelő töltőaljzatot, majd csatlakozni hozzá. A futurisztikus külsejű, ezüst színű eszköz - vagy valami hasonló - érkezését egyébként már korábban is lehetett sejteni: a cég tavaly októberben számolt be róla, hogy már dolgoznak a kétmotoros Model S-re szánt robotizálást segítő "tanksapkán", azaz az autók képesek lesznek a felhasználó közreműködése nélkül nyitni-csukni a töltőport fedlapját. Tavaly decemberben pedig maga Musk is kitweetelte, hogy a vállalat egy "fémkígyóhoz" hasonló automata töltőn dolgozik.

A cég által videóban is demonstrált prototípus kétségtelenül impresszív, a robotkígyó ráadásul - bár nem mozog olyan fürgén mint hús-vér társai - a robotikai versenyek sokszor meglehetősen komótos résztvevőivel szemben meglepően gyorsan, alig több mint 20 másodperc alatt találja meg a kiszemelt csatlakozót. Mikor a kapcsolat létrejött, az aljzat addig kéken világító LED-gyűrűje zöldre vált, jelezve, hogy megkezdődött a töltés.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Az önműködő töltők először jó eséllyel a Tesla Egyesült Államokban található, mintegy 487 darab Supercharger töltőállomásán tűnnek majd fel, arról azonban a vállalat egyelőre nem beszélt, mikor várható az első, garázsban beépíthető darabok megjelenése, ezek jól illeszkednének mondjuk a Powerwall telep mellé. A töltő a Model S mellett várhatóan a gyártó hamarosan érkező, új generációs járműveivel is használható lesz, mint a Model X városi terepjáró vagy a Model 3.

De nem a Tesla az egyetlen, aki szokatlan töltési módszerekkel kísérletezik: a Mercedes-Benz, a Qualcommal karöltve vezeték nélküli autótöltési eljárását fejleszt. A lapkagyártó már rendelkezik némi tapasztalattal a területen, saját, Halo névre keresztelt WEVC (Wireless Electric Vehicle Charging) megoldásán már évek óta dolgozik, a Mercedes-szel közös projektje is erre épít majd. A vezeték nélküli töltés, bár kevésbé látványos mint Muskék megoldása, szintén kényelmes módszert jelent, hiszen elég a padlóba süllyesztett töltőegység fölé parkolni, és megkezdődik a "tankolás".

A Tesla egyébként idén összesen 50-55 ezer autó leszállítását tervezi, ebből mintegy 12 ezret a harmadik negyedévben gyártana le, ezek között a tervek szerint már az említett Model X-ből is feltűnik néhány. Az új, SUV modell gyártásában ugyanakkor felmerülhetnek nehézségek, a Bloomberg szerint ugyanis néhány alkatrészgyártó nem biztos, hogy elég gyorsan tudja teljesíteni a Tesla megrendeléseit - miután a Model X a Model S-sel azonos gyártósoron készül, ez mindkét modellnél okozhat fennakadásokat.

Közben a cég "óriás" akkumulátorgyárának építése is folytatódik, a méretes üzem várhatóan jövő év elején kezdi meg a termelést - a vállalat továbbá ugyanebben az időszakban leleplezi a várva-várt, "olcsó" 35 ezer dolláros Model 3-at is, amely legkorábban 2017 végén kerülhet piacra.

a címlapról