Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Július 19-én SYSADMINDAY: egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket!

A Facebook és a Google is az e-kereskedelem felé kacsingat

Voith Hunor, 2015. július 16. 12:20
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Hosszú távon mindkét vállalat eséllyel pályázik a legnagyobb online boltok helyére.

hirdetés

A Facebook és a Google ugyanazt a napot választotta arra, hogy tovább erősítsen e-kereskedelmi pozícióján. A közösségi oldal az egy éve, a hírfolyamban tesztelgetett vásárlás gomb mellé gyakorlatilag komplett online boltként üzemeltethető oldaltípust mutatott be (és indított el egyelőre nagyon kis számban az Egyesült Államokban), a keresőóriás pedig a szponzorált hirdetések esetében tett elérhetővé hasonló microsite-okat, és néhány egyéb kisebb, reklámokkal és e-kereskedelemmel kapcsolatos fejlesztést is bejelentett.

A Facebook a Buzzfeednek beszélt az új funkcióról, aminek komoly lehetősége van arra, hogy az oldal elképesztő mennyiségű aktív felhasználójával a háta mögött alaposan belenyúljon az online boltok "életterébe". Túl sok részletet a vállalt szóvivője egyelőre nem osztott meg, de a lényeg így is látszik: az erre vállalkozó cégek a hivatalos Facebook oldalukon teljes körű online vásárlási lehetőséget tudnak biztosítani az oda látogatóknak. A közösségi oldal ezért cserébe most még egyetlen centet sem kér, de nehéz elképzelni, hogy ha a tesztidőszak alatt az új lehetőség népszerűvé válik és később globálisan elérhető lesz, a vállalat valamilyen formában ne húzna belőle anyagi hasznot.

Persze az átmeneti időszakban addig is beszedi az üzleti ügyfelektől az egyre magasabbra rúgó "láthatósági" díjakat, ahogy a hírfolyam folyamatos algoritmusváltoztatásai miatt a vállalkozásoknak egyre nehezebb arra érdemi pozícióban felkerülni. A vállalati marketingesek egyik legfontosabb célja így a szintén a közelmúltban bemutatott See First funkció kiaknázása lehet, azon keresztül ugyanis prémium pozícióba kerülhetnek a felhasználók hírfolyamában. Az jó kérdés, hogy erre mivel vehetik rá a célközönséget – jó eséllyel nagyrészt további kiemelt hirdetésekkel, tovább pörgetve a Facebook amúgy is gyors ütemben növekvő hirdetési bevételeit.

A Google is tovább erősít

Közben a keresőóriás is lépett, és bejelentette a Purchase on Google, azaz vásárolj a Google-ön funkciót. Ez a Facebookéhoz hasonló kezdeményezés, melynek keretében a partnerek számára a vállalat egy általa hosztolt, de a partner által márkázható microsite-ot biztosít, amelyre a keresőben megjelenített kiemelt, "Buy on Google" felirattal ellátott hirdetéseken keresztül lehet eljutni. A cég viszont a Facebookkal ellentétben már a kezdetektől felszámít ezért bizonyos díjat, melynek mértéke egyelőre nem ismert.

A Google néhány egyéb, vásárláshoz kapcsolódó fejlesztést is bejelentett. Mobilos termékkeresések esetében a kiemelt hirdetések érintésre kibővülnek, és egy-egy közeli boltot ajánlanak a leendő vevőnek. Továbbá, ha valaki egy termékből már a keresésnél megadja, hogy például a legjobbakat szeretné látni, az eredmények megjelenítésénél az algoritmus ezt is figyelni fogja, és vásárlói értékelésekkel alátámasztott hirdetéseket fog tálalni. (Persze az érdekes kérdés, hogy ezek az ajánlások honnan is származnak.) A cég a Google Now-t is bővítette, a kontextuális ajánló immár akár áresésekre is figyelmezteti a felhasználót olyan termékek esetében, melyekre előzőleg már rákeresett, és éppen az adott bolt közelében jár.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
A IT-üzemeltetők világnapján egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket az Ankertbe.