Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Ötször több időt neteznek okostelefonon az amerikaiak

Dömös Zsuzsanna, 2015. április 15. 14:44
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A mobil platform népszerűsége robbanásszerűen növekszik az amerikai internetezők körében, mintegy ötszörösére nőtt az ilyen eszközön töltött internetezési idő mennyisége az elmúlt évek alatt. Ezzel jócskán megelőzi a négy éve még legnépszerűbbnek számító asztali eszközökét, de a multiplatform használat is egyre elterjedtebb szokásnak számít.

A comScore legfrissebb felmérése szerint az elmúlt években jelentős változásokon mentek keresztül az amerikaiak médiafogyasztási szokásai és technológiához való hozzáállásuk, ami 2014-re már meglepő statisztikákat eredményezett. Azt már régóta tudjuk, hogy a mobileszközök egyre dominánsabbnak számítanak az online médiában, ám a számok robbanásszerű növekedésről árulkodnak: a mobileszközökön netezéssel töltött idő négy év alatt ötszörösére nőtt, a mobilappok használata pedig a legjellemzőbb digitális aktivitásnak számít. Idővel a Facebook mobil felületről származó bevételei is meghaladták az asztali eszközökön keresztül szerzett összegeket, nem csoda hát, hogy a közösségi média óriása a mobilra, mint elsődleges platformra fókuszált az utóbbi időben, és ez a trend egyre meghatározóbbá fog válni a következő években.

Erősödik a mobil és a multiplatform

A "Digital Future in Focus" című tanulmányban az amerikai lakosok digitális médiafogyasztási szokásait vizsgálja a comScore. Ebből kiderül, hogy az okostelefonok üstökösként törnek fel a platformok közt: ötször annyi időt töltenek mobilon való netezéssel az Egyesült Államok lakói, mint négy éve. Nem ilyen drasztikus mértékben, de nőtt a táblagépek használati ideje is, az elmúlt évek során 1.7 százalékkal. Így összesen a digitális médiában töltött idő 60 százalékát ezeken a platformokon töltik el a felhasználók, ezzel lehagyva a desktopos, asztali gépeket.

A mobil platform növekvő uralma viszont nem megy az asztali eszközök népszerűségének rovására, azok még mindig őrzik relevanciájukat, és több mint harmadával nőtt meg a használati idejük. Ez azzal magyarázható, hogy a digitális média tortája folyamatosan növekszik és dagad. Az amerikaiak több időt töltenek képernyő előtt, mint valaha, és egyre többen válnak multiplatform felhasználóvá. A számok szerint az internetezők háromnegyede fogyaszt tartalmat asztali gépen és mobileszközökön egyaránt, ami pár éve még csak 68 százalék körül járt.

Főként a millenárisokként emlegetett 18-34 éves korcsoport körében terjed a csak kizárólag mobilos netezés, ennek a csoportnak már egyötöde nélkülözi a számítógépet, ha netezésről van szó. A legfurcsább tendencia az idős, 55 év körüli korosztály esetében rajzolódik ki: az idősek körében növekszik legdinamikusabban a mobilos használat, és egyre több idős ember válik multiplatform felhasználóvá, az asztali számítógépek után bátrabban felfedezve maguknak az okostelefont, vagy táblagépet is.

Hogy melyik eszközt preferálják a felhasználók, az nagyban függ az online aktivitás vagy feladat jellegétől, a tartalmak kínálata árnyalja a képet. Ha fotóalkalmazásokról vagy térképekről van szó, jellemzően mobiltelefont kapnak elő a felhasználók, ezek a legjellemzőbb mobilos szolgáltatások, melyeket követnek az időjárással, online játékkal, és közösségi hálózatokkal kapcsolatos tartalmak. A portálokat és pénzügyi szolgáltatásokat jellemzően PC-ken használják, ezután következnek a szórakozás és hírek, multimédia tartalmak.

Az appok a sztárok

A mobilhasználat térhódításának egyik magyarázata, hogy az appok gyorsan elsődleges elérési pontjai lettek az olyan kényelmi szolgáltatásoknak, mint például a népszerű Lyft vagy az Uber, melyek forradalmasították a városi közlekedést, legalábbis egy-két városban. Az amerikai kultúra egyik legnépszerűbb appja jelenleg a randizást segítő Tinder, ami szintén rengeteg képernyő előtt töltött időt generál. Folyamatosan bővülnek kínálatban az Apple és Android piacterei is, így már több mint 1.3 millió app érhető el a felhasználók számára. A felhasználók jelentős része a bevált kedvencek mellett szeret felfedezni még további új alkalmazásokat, ezt a felfedező tevékenységet segítik elő az áruházak értékelési és ajánlói rendszerei, melyeknek köszönhetően élénkülnek a piactérbeli mozgások.

Nem elhanyagolható az sem, hogy a technikai feltételek is egyre inkább adottak a mobilos netezéshez és appok használatához - az okostelefon penetrációja évről-évre gyors ütemben nőtt, a tavalyi év zárásakor a mobilpiac háromnegyedét már okostelefonok tették ki, és a hagyományos telefonok jelentősen háttérbeszorultak a vásárlók körében.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.