Szerző: Hlács Ferenc

2015. április 10. 10:10:00

Tovább növeli mágnesszalagjai adatsűrűségét az IBM

Akár 220 terabájt kapacitású kazettákat is hozhat az IBM és a Fujifilm új mágnesszalag-technológiája, amit a két vállalat jövő héten fog bemutatni.

Új csúcsot állított fel az IBM és a Fujifilm, az elsősorban hosszútávú adatmentésre használt szalagos tárolótechnológiában: a két vállalat új mágnesszalagján egy négyzethüvelyken 123 gigabites adatsűrűséget ért el. Ilyen szalagokkal a szabványos, nagyjából 10x10 centiméteres, két centiméter vastag kazetták kapacitása akár 220 terabájtra is növelhető, ami hatalmas előrelépést jelent az LTO6 kazetták 2,5 terabájtjához képest.

Az óriási adatsűrűséget a vállalatnak többek között egy új, a korábbinál finomabb porlasztású báriumferrit részecskékkel dolgozó írási technológiával, illetve kifinomultabb szervomotorokkal sikerült elérni, amelyek az olvasófejet 6 nanométernél is magasabb pontossággal képesek mozgatni. Ez utóbbi egy hüvelyken 181300 adatsáv létrehozását teszi lehetővé, ami 39-szeres növekedést jelent a hagyományos LTO6 kazettákhoz képest.

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel.

A szalagos technológia, bár mai szemmel nézve idejétmúltnak tűnhet, (az IBM 60 éve leplezte le első ilyen termékét) még mindig a legolcsóbb módszer, ha nagy mennyiségű adat archiválása a cél. A kazetták ráadásul a passzív tárolást is sokkal hosszabb ideig tűrik, mint a konkurens megoldások. Bár a merevlemezgyártók szeretik a technológia halálhírét kelteni, a szalagos tárolókat még mindig világszerte használják, és a fejlesztések sem álltak le a területen. Az IBM és a Fujifilm egyébként tavaly is alkotott, akkor egy kazettába 154 terabájt tárhelyet tudtak bepréselni, de például a Sony is aktívan fejleszt a területen. Az IBM mindezek mellett a szalagos megoldások olyan felhős objektumtárolókkal való integrálásával is kísérletezik, mint például az OpenStack Swift. Egy hasonló koncepció lehetővé tenné az ügyfeleknek, hogy a felhőben tárolt, archivált adataikat olcsóbb tárolókba költöztessék.

Az új, nagy kapacitású szalagokat a két vállalat a jövő heti National Association Broadcasters Show kiállításon mutatja be Las Vegasban. A technológia kereskedelmi megjelenésére ugyanakkor még jó ideig várni kell, több évre is szükség lehet, mire a tárolók megvásárolható termékek formájában is megjelennek.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 25. 23:34

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.