Szerző: Dömös Zsuzsanna

2015. április 9. 13:00

Idén indulhat a hirdetésmentes, fizetős YouTube

A jelek szerint nemsokára elindul a YouTube reklámmentes, havidíjas konstrukcióban működő formája. Az új monetizációs rendszerre vonatkozó tájékoztatást és frissített feltételeket tartalmazó e-mailt tegnap küldte ki a cég a YouTube-partnereknek, viszont a hivatalos indulási dátumot, és az előfizetői díj pontos összegét még nem tette közzé.

A Google tavaly erősítette meg, hogy tervezi a YouTube egy olyan előfizetői változatát, amelyben havidíjért cserébe teljesen hirdetésmentesen nézhetnek videókat a felhasználók - az új monetizációs megoldásra vonatkozó feltételeket tegnap küldte ki a cég e-mail formájában a YouTube-partnereknek. A szolgáltatás mellett természetesen megmaradnak az ingyenes videók és az eddigi hirdetési rendszer is, így két fő bevételi forrás áll majd a készítők rendelkezésére.

Több bevétel a készítőknek

A felhasználók havidíjért cserébe hirdetések nélkül nézhetnek videókat a YouTube-on, azokból eltűnnek a szöveges ablakok, és a reklámvideók is. Minden készítőnek el kell azonban fogadnia a frissített feltételeket a Creator Studio Dashboardon, különben a videómegosztó priváttá teszi feltöltött tartalmaikat. Bár az új feltételek június 15-én lépnek érvénybe, ez nem feltétlen jelenti egyben a szolgáltatás indulását is - valószínű, hogy eleinte nem minden felhasználó számára lesz publikus az opció. A Partner Program Termsben olvasottak szerint az előfizetői nettó bevétel 55 százalékát kapják kézhez majd a készítők, akik eddig ugyanilyen arányban részesültek a hirdetési bevételekből is. A cég még nem tett közzé pontos összeget a havidíjjal kapcsolatban, valószínű, hogy több előfizetői csomag is indul majd, melyekhez a Music Key-hez hasonlóan extra funkciók is járnak majd.

Működik az előfizetői modell

Promptolsz-e már padawan?

Januári, juniorokkal foglalkozó adásunk a téma felsőoktatási aspektusait nem érintette. Ezen most változtatunk.

Promptolsz-e már padawan? Januári, juniorokkal foglalkozó adásunk a téma felsőoktatási aspektusait nem érintette. Ezen most változtatunk.

A Google-től már korábban is láthattunk fizetős megoldásokat, első lépésként az előfizetéses csatornákat vezette be, majd a készítőknek utalható adományokat. A végső löketet valószínűleg a tavaly ősszel indult Music Key zenestreaming szolgáltatásának sikere adta, mely eddig havi egymilliárd felhasználóval rendelkezik, illetve a YouTube Kids alkalmazás 2 milliárd installált példánya. Susan Wojcicki, a Google vezérigazgatója szerint a reklámmentes YouTube verzió főleg a mobilos felhasználókat célozza, akiknek száma rohamosan növekszik: a videómegosztó forgalmának már mintegy fele érkezik mobil eszközökről.

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.

a címlapról

repairwashing

2

Keserű véget ért a Samsung-iFixit frigy

2024. május 24. 11:58

A független javítócég szerint a koreaiak rendkívül megnehezítették a könnyű javítást lehetővé tevő együttműködést.