Szerző: Dömös Zsuzsanna

2015. március 27. 15:56

Fiatalok miatt értékes a hirdetőknek a Snapchat

A Snapchat felhasználói bázisának több mint felét a tinédzserek és fiatal felnőttek teszik ki, ezért a nagy márkák képesek akár napi 750 ezer dollárt is fizetni egy appban megjelenő hirdetésért. A cég a befektetők szemében is egyre értékesebbnek tűnik, értéke már elérte a 10 milliárd dollárt, lassan pedig átlépheti a 19 milliárdos küszöböt is.

A comScore friss kutatása szerint a Snapchat a "legfiatalosabb" közösségi platform: az alkalmazás felhasználóinak majdnem felét a 18-24 év közötti korcsoport teszi ki, de előszeretettel használják a 25-34 éves fiatal felnőttek is. Az Y-generáció, másnéven millenárisoknak nevezett réteg (amely az 1980 és 2000 közt született fiatalokat jelenti) hirdetői szempontból egy rendkívül nehezen megfogható célcsoport, ezért a Snapchat egyre értékesebb felületnek számít, mióta az appban megjelentek a hirdetések, és elindult Discover nevű szolgáltatása.

Főleg a tinik és a fiatal felnőttek használják

A felmérés szerint a Snapchat amerikai felhasználói bázisának 71 százaléka a 18-34 év közötti korosztályba tartozik, ebből 45 százalékot tesznek ki az igazán fiatal, 18-24 éves felhasználók. Valószínű, hogy szép számmal vannak jelen a 18 év alattiak is, ám a kutatás során őket nem vizsgálták. A video- és képküldő app különlegessége, hogy a küldött tartalmakat nem archiválja, így miután egy képet vagy videót látott a címzett, az automatikusan törlődik.

A Snapchat immáron havi 100 millió felhasználóval rendelkezik, a tavalyi befektetési kör után már 10 milliárd dollárt ér. Sokan értetlenül álltak a cég döntése előtt, amikor az 2013-ban visszautasította a Facebook 3 milliárdos felvásárlási ajánlatát, ami utólag már valóban aprópénznek tűnik - az előrejelzések szerint hamarosan akár 19 milliárd dollárra is duzzadhat a Snapchat értéke (épp ennyiért akvirálta a Whatsappot a Facebook). Az Alibaba tavaly nyáron a pletykák ellenére nem fektetett be a cégbe, nemrég viszont jelképes 2 millió dollárral beszállt a kínai e-kereskedelmi óriás is.

Hirdetések

A hagyományos médiumok számára komoly nehézséget a legfiatalabb korosztály elérése, mert azok jellemzően már nem néznek tévét, és nem fizetnek elő nyomtatott sajtótermékre sem. Egy felmérés során a 18 és 29 év közti korosztály 61 százaléka állította azt, hogy politikai és közéleti hírek forrása számukra elsősorban a Facebook és más közösségi oldalak. Emiatt e szegmens elérése nagyon felértékelődött, ebből profitál most a Snapchat is.

Szoftvertesztelés: ütött az óra

A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

A Snapchat tavaly ősszel kezdte meg a hirdetések értékesítését, januárban pedig elstartolt az app Discover szekciója, ahol olyan nagy média brandek tartalmaival találkozhatnak a felhasználók, mint a CNN, ESPN, Yahoo News, National Geographics, vagy a Cosmopolitan. Ezek a célközönség tartalomfogyasztási jellegzetességeihez híven olyan rövid, szórakoztató és egyben informatív klippek, mint például egy jaguár-támadás, vagy öltözködési tippek, fotók, reklámok és rövid hírek.

A felület használatáért azonban borsos árakat kell fizetni: a Discoveren körülbelül 100 dollárba kerül egy hirdetés ezer látogatónként, így egy egymilliós elérés akár 100 ezer dolláros költséget jelenthet. A Recent Updates és az Our Story-ban való megjelenés még ennél is jóval drágább, a McDonalds és a Samsung napi 750 ezer dollárt fizet a felületért - ez még Youtube-on való kiemelt megjelenés áránál is több, ami "csupán" napi 500 ezer dollárba kerül.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról