Szerző: Gálffy Csaba

2015. március 24. 17:24

Letölthető a Windows 10-es fejlesztői eszköztár

Kiadta a Microsoft a Windows 10 SDK első bétás verzióját, amellyel már kipróbálhatóak az új rendszer API-változásai, különösen az adaptív felhasználói felületre vonatkozó újdonságok.

HIRDETÉS

Elérhető a Windows 10 SDK első előnézeti verziója - jelentette be a Microsoft. Ezzel végre elkezdődhet a rendszer izgalmas új képességeit kihasználó új WinRT-s alkalmazások fejlesztése, az új Windows 10-es funkciók teljes kihasználásával.

Rugalmas rendszerhez rugalmas appokat

A WinRT platform nagy ígérete, hogy a telefonok és a PC-k között egységes futtatókörnyezetet képez. A különböző beviteli eszközökhöz és képernyőméretekhez azonban alkalmazkodni kell, ezt az adoptálást eddig számottevő manuális munkával, különböző UI létrehozásával tudta megoldani a fejlesztő.

Az SDK talán legfontosabb újdonsága az adaptív felhasználói felület, amely a reszponzív oldalak logikáját hozza el a Windows 10 platformra. Eszerint a fejlesztőnek egyetlen UI-t kell elkészítenie, amely az egészen kis kijelzőktől a legnagyobb monitorokig szépen, rugalmasan tud alkalmazkodni. Ezt az adaptív viselkedést a Visual Studio beépített automatizmusokkal és előre elkészített sablonokkal segíti, így az előre elkészített alapelemekkel viszonylag egyszerűen el lehet készíteni az első adaptív alkalmazást.

Egészségbiztosítási program, külföldbiztos kódolás, átlátható drótváz (x)

A MediHelp költséghatékonyan, egyszerűen nyújt nemzetközi egészségbiztosítást.

Egészségbiztosítási program, külföldbiztos kódolás, átlátható drótváz (x) A MediHelp költséghatékonyan, egyszerűen nyújt nemzetközi egészségbiztosítást.

Izgalmas fejlesztés, hogy az alkalmazás futásidőben is tud alkalmazkodni a beviteli eszközhöz Windows 10 alatt, így ha a felhasználó az egeret használja, a vezérlők lehetnek kisebbek és tömörebbek, míg az érintőkijelzőt használva nagyobb méretűek és szellősebbek. Ennek például a kettős használatú eszközöknél van jelentősége (mint a kettétéphető notebookok), ahol akár az alkalmazás futtatása közben is változhat a preferált beviteli eszköz - ezt pedig az alkalmazás le is tudja követni.

Triviális, de hosszabb távon annál fontosabb változás, hogy a fejlesztő az alkalmazás futása közben lekérdezheti, hogy mely funkciókat támogatja épp a rendszer és dönthet azok használatáról. Ez a Microsoft reményei szerint felváltja azt az (igen helytelen) szokást, hogy az alkalmazás az operációs rendszer verziószámából igyekszik kikövetkeztetni a rendelkezésre álló képességeket és hívható API-kat. A cég példája a HardwareButtons, amellyel le lehet kérdezni, hogy a telefon hardveres vagy virtuális előlapi gombokkal rendelkezik - így azt nem a hardver azonosítójából és egyéb változókból kell kikövetkeztetni. Ez hosszú távon fontos lesz a fejlesztők számára is, a felhasználói élmény így mindig az adott eszközre és operációs rendszer verzióra szabott lehet.

A fentiek persze csak a felszínt karcolgatják, a Windows 10 ugyanis alapoktól újragondolt, átdolgozott és kibővített API-készlettel rendelkezik. A fejlesztések nem csak a WinRT platformot érintik, a DirectX 12 és a rendszer más pontjait is érintették, érdemes tehát fellapozni a Microsoft fejlesztői portáljának dedikált szekcióját.

Erre lesz szükség

Az induláshoz (természetesen) először egy működő Windows 10-es példányra lesz szükség, ehhez a Windows Insider programhoz kell csatlakozni, ezt követően tölthető le és telepíthető a rendszer legfrissebb bétás kiadása. Az ajánlott fejlesztői környezet a Visual Studio 2015 CTP6, mellé pedig telepíteni kell Tools for Windows 10 Technical Preview csomagot is. Azt mondani sem kell, hogy a kiadás előtti szoftvereket teszteléshez és ismerkedéshez ajánlja a Microsoft, komoly munkára és maximális stabilitásra még nem érdemes számítani. A Tools for Windows 10 kiadási jegyzetei itt érhetőek el, a VS CTP6 ismert problémáit itt listázza a cég.

Sokan szembesülnek a cloudos számlájuk elhízásával. Mint ahogyan a test számára is lehetséges egy jó étrend kialakítása a súlyfelesleg elkerülése érdekében, úgy egy kis tervezéssel a felhő költségei optimalizálhatók. Többek között ilyen témákkal foglalkozik a december 9-i HWSW meetup.

a címlapról

Hirdetés

FinOps: a fájdalommentes diéta titka a felhőben

2021. december 6. 18:26

Sokan szembesülnek a cloudos számlájuk elhízásával. Mint ahogyan a test számára is lehetséges egy jó étrend kialakítása a súlyfelesleg elkerülése érdekében, úgy egy kis tervezéssel a felhő költségei optimalizálhatók. Többek között ilyen témákkal foglalkozik a december 9-i HWSW meetup.