:

Szerző: Koi Tamás

2014. december 2. 14:29

A kis cégekre hajt a tizenöt éves Vodafone

A kis- és középvállalatok szegmensében próbál újabb szolgáltatásokkal piacrészt szerezni magának a tizenöt éves Vodafone Magyarország.

Szinte napra pontosan tizenöt évvel ezelőtt jelent meg szolgáltatásaival hazánkban a Vodafone Magyarország, mely a megjelenését követően éveken át szinte kizárólag a lakossági szegmensben képzelte el a növekedést. A cég végül a piacban rejlő növekedési potenciált nem tudta versenytársainál hatékonyabban kihasználni, így tizenöt év elteltével sem tudta komolyabban megszorongatni a Telenor Magyarországot és a Magyar Telekomot, ettől függetlenül számos olyan szolgáltatást dobott piacra, mely a megjelenése idején egyedülállónak számított (pl korlátlan GPRS-díjcsomag, RED tarifák, kedvező roamingopciók).

Arccal a KKV-k felé

A cég most láthatóan a kisvállalati szegmensben próbál hasonló úttörő szerepet betölteni, ehhez leigazolta a Magyar Telekomot és a Telenor jogelődjét, a Pannon GSM-et egyaránt megjárt felsővezetőt, Király Istvánt, aki ma a vállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettes a mobilszolgáltatónál. A vezető egy múlt heti sajtóbeszélgetésen elmondta, mivel próbálja a cég felvenni a versenyt a KKV-szegmensben, melyre láthatóan egyfajta új hadszíntérként tekint a szolgáltató.

A Vodafone számára (illetve a Telenor számára is) az egyik legkomolyabb kihívást ezen a piacon az jelenti, hogy gyakorlatilag nem rendelkezik saját vezetékes portfólióval, vagyis mobil- és vezetékestelefon-, valamint internetszolgáltatásokat együtt csak partnerek bevonásával tud nyújtani ügyfelei számára. Ilyen partner november közepe óta az Externet Nyrt., mely a Vodafone Iroda nevű komplex üzleti csomag vezetékes megoldásait szállítja.

A Vodafone Iroda szolgáltatás keretén belül az Externet kábeles vagy ADSL-alapú internetet és igény esetén vezetékes telefonszolgáltatást nyújt a Vodafone-ügyfeleknek, akik egyedül a mobilszolgáltatótól kapnak havi számlát. A két cég emellett egy teljesen egyedi megoldást is kínál az ügyfeleknek Üzleti Vezetékes szám opció néven - ezzel a vállalkozás meglévő vezetékes számát lényegében át lehet hordozni a Vodafone-hoz (bár ez esetben technikailag nem számhordozásról van szó). Az ügyfél ilyenkor a vezetékes számát valójában az Externethez hordozza, a vezetékes szolgáltató pedig átirányítja a számot az előfizető mobiljára.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Szintén újdonság a portfólióban, hogy a Vodafone RED üzleti csomagok esetében az adatforgalom több eszköz (multi-SIM megoldással) és több előfizetés közt egyaránt megosztható. Az üzleti tarifák esetében a több előfizető közti megosztási lehetőség nem teljesen új keletű, így például a Telenor is kínál hasonló konstrukciót (Business Team), ahol a havidíj beszélhető le közösen.

A Vodafone üzleti előfizetői leginkább a barangolás, vagyis a roaming során járhatnak sokkal jobban, mint a két rivális operátor előfizetői. A szolgáltató ugyanis kiterjedt európai partnerhálózatára alapozva a Business RED Europe tarifával már nem csak belföldön, hanem külföldön, az Európa Napijegy által lefedett országokban (az összes EU-s tagország mellett ide tartozik például az Egyesült Államok is) korlátlan beszélgetést biztosít.

Közalkalmazottak, szevasztok!

Király a beszélgetésen a HWSW kérdésére elmondta, bár már egészen kis cégek is kaphatnak egyedi ajánlatot egy-egy üzletkötőtől, még így is többségében a publikus tarifákra fizetnek elő a kis- és középvállalatok, a percdíj pedig ma már kevéssé kritikus szempont az ügyfeleknél. A vezérigazgató-helyettes emellett sikeresnek értékelte a Vodafone kormányzati és közalkalmazotti flotta-törekvéseit is, így a közbeszerzésre kötelezett állami szervektől a piros szolgáltató tendergyőzelmének hatására eddig mintegy 50-60 ezer SIM került át a szolgáltatóhoz.

A szakember szerint a közszféra számára kínált alacsony percdíjak dacára megtérülő a Vodafone-nak a kormányzati ügyfélkör beszippantása, mivel a tapasztalatok szerint az új ügyfeleknél a (beszéd)forgalom a vártnál nagyobb lett, ami a járulékos előfizetésekkel együtt jelentős árbevétel-generáló hatást eredményezett a cégnél.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 07:03

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.