Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

A kis cégekre hajt a tizenöt éves Vodafone

Koi Tamás, 2014. december 02. 14:29
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A kis- és középvállalatok szegmensében próbál újabb szolgáltatásokkal piacrészt szerezni magának a tizenöt éves Vodafone Magyarország.

Szinte napra pontosan tizenöt évvel ezelőtt jelent meg szolgáltatásaival hazánkban a Vodafone Magyarország, mely a megjelenését követően éveken át szinte kizárólag a lakossági szegmensben képzelte el a növekedést. A cég végül a piacban rejlő növekedési potenciált nem tudta versenytársainál hatékonyabban kihasználni, így tizenöt év elteltével sem tudta komolyabban megszorongatni a Telenor Magyarországot és a Magyar Telekomot, ettől függetlenül számos olyan szolgáltatást dobott piacra, mely a megjelenése idején egyedülállónak számított (pl korlátlan GPRS-díjcsomag, RED tarifák, kedvező roamingopciók).

Arccal a KKV-k felé

A cég most láthatóan a kisvállalati szegmensben próbál hasonló úttörő szerepet betölteni, ehhez leigazolta a Magyar Telekomot és a Telenor jogelődjét, a Pannon GSM-et egyaránt megjárt felsővezetőt, Király Istvánt, aki ma a vállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettes a mobilszolgáltatónál. A vezető egy múlt heti sajtóbeszélgetésen elmondta, mivel próbálja a cég felvenni a versenyt a KKV-szegmensben, melyre láthatóan egyfajta új hadszíntérként tekint a szolgáltató.

A Vodafone számára (illetve a Telenor számára is) az egyik legkomolyabb kihívást ezen a piacon az jelenti, hogy gyakorlatilag nem rendelkezik saját vezetékes portfólióval, vagyis mobil- és vezetékestelefon-, valamint internetszolgáltatásokat együtt csak partnerek bevonásával tud nyújtani ügyfelei számára. Ilyen partner november közepe óta az Externet Nyrt., mely a Vodafone Iroda nevű komplex üzleti csomag vezetékes megoldásait szállítja.

A Vodafone Iroda szolgáltatás keretén belül az Externet kábeles vagy ADSL-alapú internetet és igény esetén vezetékes telefonszolgáltatást nyújt a Vodafone-ügyfeleknek, akik egyedül a mobilszolgáltatótól kapnak havi számlát. A két cég emellett egy teljesen egyedi megoldást is kínál az ügyfeleknek Üzleti Vezetékes szám opció néven - ezzel a vállalkozás meglévő vezetékes számát lényegében át lehet hordozni a Vodafone-hoz (bár ez esetben technikailag nem számhordozásról van szó). Az ügyfél ilyenkor a vezetékes számát valójában az Externethez hordozza, a vezetékes szolgáltató pedig átirányítja a számot az előfizető mobiljára.

Szintén újdonság a portfólióban, hogy a Vodafone RED üzleti csomagok esetében az adatforgalom több eszköz (multi-SIM megoldással) és több előfizetés közt egyaránt megosztható. Az üzleti tarifák esetében a több előfizető közti megosztási lehetőség nem teljesen új keletű, így például a Telenor is kínál hasonló konstrukciót (Business Team), ahol a havidíj beszélhető le közösen.

A Vodafone üzleti előfizetői leginkább a barangolás, vagyis a roaming során járhatnak sokkal jobban, mint a két rivális operátor előfizetői. A szolgáltató ugyanis kiterjedt európai partnerhálózatára alapozva a Business RED Europe tarifával már nem csak belföldön, hanem külföldön, az Európa Napijegy által lefedett országokban (az összes EU-s tagország mellett ide tartozik például az Egyesült Államok is) korlátlan beszélgetést biztosít.

Közalkalmazottak, szevasztok!

Király a beszélgetésen a HWSW kérdésére elmondta, bár már egészen kis cégek is kaphatnak egyedi ajánlatot egy-egy üzletkötőtől, még így is többségében a publikus tarifákra fizetnek elő a kis- és középvállalatok, a percdíj pedig ma már kevéssé kritikus szempont az ügyfeleknél. A vezérigazgató-helyettes emellett sikeresnek értékelte a Vodafone kormányzati és közalkalmazotti flotta-törekvéseit is, így a közbeszerzésre kötelezett állami szervektől a piros szolgáltató tendergyőzelmének hatására eddig mintegy 50-60 ezer SIM került át a szolgáltatóhoz.

A szakember szerint a közszféra számára kínált alacsony percdíjak dacára megtérülő a Vodafone-nak a kormányzati ügyfélkör beszippantása, mivel a tapasztalatok szerint az új ügyfeleknél a (beszéd)forgalom a vártnál nagyobb lett, ami a járulékos előfizetésekkel együtt jelentős árbevétel-generáló hatást eredményezett a cégnél.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
Június 4-én alapoktól induló, 30 órás online Java back-end fejlesztői, június 5-én pedig Microsoft Azure képzést indít a HWSW!