Szerző: Bodnár Ádám

2014. október 31. 12:06:00

A Lenovóé lett a Motorola Mobility

A Lenovo még januárban jelenetette be a Motorola mobilgyártó tevékenységének megszerzését, az ázsiai cég a Google-tól szerezte meg az üzletágat. A boltot mostanra sikerült nyélbe ütni.

Megkapta az összes szükséges hatósági jóváhagyást a Lenovo, hogy felvásárolja a Motorola mobilgyártó tevékenységét, a tranzakció hivatalosan tegnap zárult le. A Motorola Mobilityért az előző tulajdonos, a Google összesen 2,91 milliárd dollárt kap: 660 milllió dollárnyi készpénzt és 750 millió dollárnyi Lenovo-részvényt , a fennmaradó 1,5 milliárd dollárt pedig a Lenovo a következő három év folyamán törleszti.

A Google a kiterjedt mobilos szabadalmi portfóliója okán vásárolta meg a Motorola mobilos részlegét 12,5 milliárd dollárért, ennek megfelelően nem is sok mindent tett azért, hogy az egykor a piacvezető pozícióért csatázó amerikai márka újra erőre kapjon. Ennek megfelelően a Motorola folyamatosan vesztett piaci jelentőségéből, egyre kisebb bevétel mellett folyamatosan veszteséget termelt  Mi több, Larry Page Google-vezér az eladás kapcsán írt blogbejegyzésben be is ismerte, az egyre inkább érettnek számító okostelefonos piacon cégének nem sok keresnivalója van, a Motorola sokkal jobban illeszkedik majd a Lenovo kompetenciáihoz és ambíciójához. A telefongyártó tevékenységet a Google sosem intergálta igazán saját szervezetébe - mintha csak végig arra készült volna, hogy egyszer könnyen leválasztható és eladható legyen.

A Lenovónak nagy tervei vannak az okostelefon-piacon, a vállalat mára a kínai piacon kiharcolt előkelő pozíciójának köszönhetően beverekedte magát az öt legnagyobb gyártó közé és a Motorola beolvasztása után alighanem a harmadik legnagyobb gyártóvá válik a világon. A most lezárt negyedévben a Lenovo 16,9 millió okostelefont értékesített, amivel 5,2 százalékos részesedést szerett, becslések szerint a Motorola részesedése 1 százalék körüli, amit a Lenovo számaihoz adva már előzi a most harmadik helyen álló Xiaomit. A cég bevallott célja évi százmillió telefon eladása.

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel.

A Motorola márkanevét kihasználva a Lenovo megvetheti a lábát az Egyesült Államok és Nyugat-Európa piacain a prémium szegmensben is, ahol a Lenovo saját márkaneve még nem cseng olyan ismerősen a vásárlók és a szolgáltatók számára, akik a cég termékeit nem tekintik egyenrangúnak a nagyobb márkákkal (Samsung, Sony, HTC, LG, stb). A cég nem titkolt célja, hogy szoros kapcsolatot ápoljon a Google-lal, nem lenne meglepő, ha a jövőben az androidos referenciatelefonokat a Lenovo/Motorola gyártaná és vinné piacra.

Érdemes megjegyezni, hogy a Motorola ATAP (advanced technologies and projects) különleges kutatócsoport nem lett a Lenovo része, a "moonshot" projekteken dolgozó csapat a Google androidos divíziójához csatlakozik. Többek között ez a részleg fejleszti a Project Ara kódnéven futó moduláris telefont is, de több hasonló "világmegváltó" kísérleti projekt is folyamatban van.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 27. 14:09

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.