Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

A Lenovóé lett a Motorola Mobility

Bodnár Ádám, 2014. október 31. 12:06
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A Lenovo még januárban jelenetette be a Motorola mobilgyártó tevékenységének megszerzését, az ázsiai cég a Google-tól szerezte meg az üzletágat. A boltot mostanra sikerült nyélbe ütni.

Megkapta az összes szükséges hatósági jóváhagyást a Lenovo, hogy felvásárolja a Motorola mobilgyártó tevékenységét, a tranzakció hivatalosan tegnap zárult le. A Motorola Mobilityért az előző tulajdonos, a Google összesen 2,91 milliárd dollárt kap: 660 milllió dollárnyi készpénzt és 750 millió dollárnyi Lenovo-részvényt , a fennmaradó 1,5 milliárd dollárt pedig a Lenovo a következő három év folyamán törleszti.

A Google a kiterjedt mobilos szabadalmi portfóliója okán vásárolta meg a Motorola mobilos részlegét 12,5 milliárd dollárért, ennek megfelelően nem is sok mindent tett azért, hogy az egykor a piacvezető pozícióért csatázó amerikai márka újra erőre kapjon. Ennek megfelelően a Motorola folyamatosan vesztett piaci jelentőségéből, egyre kisebb bevétel mellett folyamatosan veszteséget termelt  Mi több, Larry Page Google-vezér az eladás kapcsán írt blogbejegyzésben be is ismerte, az egyre inkább érettnek számító okostelefonos piacon cégének nem sok keresnivalója van, a Motorola sokkal jobban illeszkedik majd a Lenovo kompetenciáihoz és ambíciójához. A telefongyártó tevékenységet a Google sosem intergálta igazán saját szervezetébe - mintha csak végig arra készült volna, hogy egyszer könnyen leválasztható és eladható legyen.

A Lenovónak nagy tervei vannak az okostelefon-piacon, a vállalat mára a kínai piacon kiharcolt előkelő pozíciójának köszönhetően beverekedte magát az öt legnagyobb gyártó közé és a Motorola beolvasztása után alighanem a harmadik legnagyobb gyártóvá válik a világon. A most lezárt negyedévben a Lenovo 16,9 millió okostelefont értékesített, amivel 5,2 százalékos részesedést szerett, becslések szerint a Motorola részesedése 1 százalék körüli, amit a Lenovo számaihoz adva már előzi a most harmadik helyen álló Xiaomit. A cég bevallott célja évi százmillió telefon eladása.

A Motorola márkanevét kihasználva a Lenovo megvetheti a lábát az Egyesült Államok és Nyugat-Európa piacain a prémium szegmensben is, ahol a Lenovo saját márkaneve még nem cseng olyan ismerősen a vásárlók és a szolgáltatók számára, akik a cég termékeit nem tekintik egyenrangúnak a nagyobb márkákkal (Samsung, Sony, HTC, LG, stb). A cég nem titkolt célja, hogy szoros kapcsolatot ápoljon a Google-lal, nem lenne meglepő, ha a jövőben az androidos referenciatelefonokat a Lenovo/Motorola gyártaná és vinné piacra.

Érdemes megjegyezni, hogy a Motorola ATAP (advanced technologies and projects) különleges kutatócsoport nem lett a Lenovo része, a "moonshot" projekteken dolgozó csapat a Google androidos divíziójához csatlakozik. Többek között ez a részleg fejleszti a Project Ara kódnéven futó moduláris telefont is, de több hasonló "világmegváltó" kísérleti projekt is folyamatban van.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.