Szerző: Hlács Ferenc

2014. október 27. 12:45

Totális kudarc az Amazon Fire Phone

Komoly veszteséget könyvelhetett el az idei harmadik negyedév lezártával az Amazon. A vállalat idén júniusban bejelentett Fire Phone okostelefonja nem hozta - az egyébként is szerény - várakozásokat és 170 millió dolláros leírást jelent a cégnek.

Az Amazon első okostelefonja, a Fire Phone vitathatatlanul egyedi készülék, de az már júniusi megjelenésekor sejthető volt, hogy nem hoz majd rekordeladásokat. Ezek a sejtések mostanra be is igazolódtak, a vállalat ugyanis többek között a telefont teszi felelőssé az idei harmadik negyedévben elkönyvelt jelentős veszteségéért. A cég a tavaly ilyenkor közölt 25 millióval szemben most 544 millió dolláros veszteséget tudhat magáénak - csak a Fire Phone 170 millió dolláros leírást jelentett a vállalatnak, ehhez ráadásul a beszállítókkal aláírt kötelezettségvállalások költségei is társulnak.

Ez még a vártnál is jóval szerényebb teljesítményt jelent az okostelefon részéről, főleg annak fényében, hogy azt mekkora lelkesedés övezte megjelenésekor, igaz a kártyafüggetlenül mintegy 750 dolláros ár alapján az már akkor biztosra vehető volt, hogy a készülék az Egyesült Államokban sem lesz néptelefon, de az sem segített az eszköz helyzetén, hogy az a mobilszolgáltatók közül csak az AT&T színeiben jelent meg.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A The Guardian információi szerint a készülék felhasználói bázisa az USA-ban hónapokkal a megjelenés után, augusztusban sem érte el a 35 ezret, ami egy ekkora piacon óriási kudarcnak számít. A telefonon futó forkolt Android-verzió, vagyis a Fire OS, az Amazon alkalmazásboltjának kínálata, illetve Prime szolgáltatásainak integrációja úgy látszik még a 3D-s kijelzővel és a FireFly szkennerrel együtt is kevés volt ahhoz, hogy sikerre vigye a terméket.

Noha a készüléken néhány tényleg érdekes megoldás is feltűnt, mint például a Mayday app, amely több mint százmillió tárgyat volt képes felismerni, majd az Amazon online áruházában megkeresni, a vállalat által kínált ökoszisztémának nem sikerült elcsábítani a felhasználókat az Android és iOS rendszerekről. Ezek után nem lenne meglepő, ha a vállalat lemond a második generációról.

A kudarc valamelyest a Facebook hasonló próbálkozására emlékeztet, amikor a HTC First készülékkel a Facebook Home alkalmazásindító felületet igyekezett meghonosítani az androidos telefonokon. A launchert sokan ki is próbálták, rövid idő után azonban a felhasználók jó része törölte azt. Az Amazon Fire Phone is hasonló sorsra jutott, a komoly reklámkampányok ellenére nem igazán sikerült felkeltenie a vásárlók érdeklődését - ami most komoly veszteségként csapódik le a vállalatnál.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról