:

Szerző: Hlács Ferenc

2014. október 6. 12:19

RoomAlive: holofedélzet a Microsofttól

Újabb mérföldkőhöz érkezett a Microsoft IllumiRoom projektje: a tavalyi CES-en demózott kezdeményezés RoomAlive névre keresztelt második generációja már nem csak egy falat, hanem akár a teljes nappalit képes megeleveníteni, a játékosok pedig akár interakcióba is léphetnek a falakon és a padlón megjelenő tartalmakkal.

A második generációhoz ért a Microsoft kísérleti IllumiRoom projektje. Az egyes játékok képének megjelenítéséhez a képernyő mellett az azt körülvevő falat is felhasználó kezdeményezés tavaly januárban, a CES kiállításon látott napvilágot, azóta pedig komoly fejlődésen esett át: 2.0-s verziója már nem csak egy szerény falat, de akár a teljes nappalit is bevonja a játékokba. Ahogy a 2013-ban bemutatott változat esetében, itt is prototípusról van szó, így a közeljövőben még nem érdemes kereskedelmi megjelenésre számítani.

A RoomAlive névre hallgató rendszer egyszerre több projektort használ, amelyekkel a szoba minden falán, sőt még a padlón is jelenít meg tartalmakat. Az előddel ellentétben ugyanakkor itt már nem csak a megjelenítés, hanem az interakció is fontos szerepet kap: a projektorok mellé ugyanis Kinect szenzorok is társulnak, amelyek feltérképezik az adott helyiséget, illetve a játékost is figyelik. Ezekkel a "procam" névre keresztelt, projektorból, Kinect érzékelőből és egy dedikált számítógépből álló egységekkel a Microsoft szerint a teljes nappali megeleveníthető, a kivetített tartalmakkal ráadásul a kontroller mellett érintéssel - vagy akár taposással - is interakcióba léphetünk.

03:21
 

RoomAlive: Magical Experiences Enabled by Scalable, Adaptive Projector-Camera Units

Még több videó

Az AI és a nagy full-full-stack trend

Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

Egy procam egységgel gyakorlatilag az első generációs IllumiRoom élmény valósítható meg, a teljes szoba lefedéséhez ebből hat darabra van szükség. A rendszer elvben bármilyen nappaliba telepíthető, és automatikusan igazodik a szoba geometriájához: a Kinect érzékelőkkel a 3D-modellt készít a helyiségről, amelyben bármilyen emberi segítség nélkül képes kalibrálni magát - ez elengedhetetlen egy hasonló megoldás megvalósításához, hiszen a játékfejlesztők sem optimalizálhatják minden egyes szobára külön-külön termékeiket.

A Microsoft "holofedélzetének" ugyancsak figyelemreméltó képessége, hogy a tartalmakat képes "térben" megjeleníteni. Ez persze nem valódi három dimenziós képeket jelent: a felhasználó fejét folyamatosan követő Kinect szenzorok segítségével a projektorok mindig a megfelelő perspektívából vetítik ki az aktuális tartalmakat, valahogy úgy mint az Amazon Fire Phone okostelefon esetében láthattuk. A cég egyébként nem most merészkedik egyszerre több falra a játékokhoz kapcsolódó tartalmaival, az idén márciusban bemutatott, SurroundWeb nevű projekt is hasonló elven működött. Ebben az esetben ugyanakkor a projektorok nem játékokat, hanem webes tartalmakat vetítettek a nappali falaira, ahogy a vállalat fogalmazott "webszobákat" hozva létre - ez ugyanakkor csak speciálisan erre a célra tervezett online tartalmakkal használható, a hagyományos weboldalak között egyelőre vélhetően kevés nappali-optimalizált darabot találni.

Ahogy az IllumiRoom, a RoomAlive is csak kísérleti projekt, egyelőre nem tudni, valaha kereskedelmi termékké válik-e.

a címlapról