Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

RoomAlive: holofedélzet a Microsofttól

Hlács Ferenc, 2014. október 06. 12:19
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Újabb mérföldkőhöz érkezett a Microsoft IllumiRoom projektje: a tavalyi CES-en demózott kezdeményezés RoomAlive névre keresztelt második generációja már nem csak egy falat, hanem akár a teljes nappalit képes megeleveníteni, a játékosok pedig akár interakcióba is léphetnek a falakon és a padlón megjelenő tartalmakkal.

A második generációhoz ért a Microsoft kísérleti IllumiRoom projektje. Az egyes játékok képének megjelenítéséhez a képernyő mellett az azt körülvevő falat is felhasználó kezdeményezés tavaly januárban, a CES kiállításon látott napvilágot, azóta pedig komoly fejlődésen esett át: 2.0-s verziója már nem csak egy szerény falat, de akár a teljes nappalit is bevonja a játékokba. Ahogy a 2013-ban bemutatott változat esetében, itt is prototípusról van szó, így a közeljövőben még nem érdemes kereskedelmi megjelenésre számítani.

A RoomAlive névre hallgató rendszer egyszerre több projektort használ, amelyekkel a szoba minden falán, sőt még a padlón is jelenít meg tartalmakat. Az előddel ellentétben ugyanakkor itt már nem csak a megjelenítés, hanem az interakció is fontos szerepet kap: a projektorok mellé ugyanis Kinect szenzorok is társulnak, amelyek feltérképezik az adott helyiséget, illetve a játékost is figyelik. Ezekkel a "procam" névre keresztelt, projektorból, Kinect érzékelőből és egy dedikált számítógépből álló egységekkel a Microsoft szerint a teljes nappali megeleveníthető, a kivetített tartalmakkal ráadásul a kontroller mellett érintéssel - vagy akár taposással - is interakcióba léphetünk.

Egy procam egységgel gyakorlatilag az első generációs IllumiRoom élmény valósítható meg, a teljes szoba lefedéséhez ebből hat darabra van szükség. A rendszer elvben bármilyen nappaliba telepíthető, és automatikusan igazodik a szoba geometriájához: a Kinect érzékelőkkel a 3D-modellt készít a helyiségről, amelyben bármilyen emberi segítség nélkül képes kalibrálni magát - ez elengedhetetlen egy hasonló megoldás megvalósításához, hiszen a játékfejlesztők sem optimalizálhatják minden egyes szobára külön-külön termékeiket.

A Microsoft "holofedélzetének" ugyancsak figyelemreméltó képessége, hogy a tartalmakat képes "térben" megjeleníteni. Ez persze nem valódi három dimenziós képeket jelent: a felhasználó fejét folyamatosan követő Kinect szenzorok segítségével a projektorok mindig a megfelelő perspektívából vetítik ki az aktuális tartalmakat, valahogy úgy mint az Amazon Fire Phone okostelefon esetében láthattuk. A cég egyébként nem most merészkedik egyszerre több falra a játékokhoz kapcsolódó tartalmaival, az idén márciusban bemutatott, SurroundWeb nevű projekt is hasonló elven működött. Ebben az esetben ugyanakkor a projektorok nem játékokat, hanem webes tartalmakat vetítettek a nappali falaira, ahogy a vállalat fogalmazott "webszobákat" hozva létre - ez ugyanakkor csak speciálisan erre a célra tervezett online tartalmakkal használható, a hagyományos weboldalak között egyelőre vélhetően kevés nappali-optimalizált darabot találni.

Ahogy az IllumiRoom, a RoomAlive is csak kísérleti projekt, egyelőre nem tudni, valaha kereskedelmi termékké válik-e.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.