:

Szerző: Hlács Ferenc

2014. június 18. 14:46

Fizetős zeneszolgáltatás indítására készül a YouTube

A YouTube hivatalosan is megerősítette, hamarosan saját streaming zeneszolgáltatást indít. A cég már több kiadóval is megállapodott, noha számos kritika érte a lemezcégeknek kínált előnytelen feltételei és rugalmatlansága miatt.

Fizetős zenestreaming szolgáltatás indítását tervezi a YouTube. A Reuters szerint a Google tulajdonában lévő videómegosztó megerősítette a régóta terjedő pletykákat és több száz kiadóval kötött megállapodást az új termék kapcsán - nem sokkal azután, hogy a cég számos kritikát kapott mert kilátásba helyezte, felfüggeszti a hirdetési lehetőségeket azon kiadók csatornáin, amelyek nem hajlandók részt venni az újonnan induló szolgáltatásban. A Worldwide Independent Music Industry Network szerint ráadásul a vállalat határozottan előnytelen feltételeket kínált és azok esetleges megváltoztatása elől is elzárkózott.

A YouTube egyelőre nem nyilatkozott a megállapodások részleteivel kapcsolatban, a cég mindössze annyit mondott, hogy a szolgáltatással új bevételi forrást kínál a zeneipar számára azzal, hogy a videómegosztó előfizetéses zenei funkciókat is bevezet, amely további nyereséget hoz majd a kiadóknak "az oldal által évente generált több százmillió dolláros bevétel mellé". A Reuters forrásai szerint a kritika ellenére a vállalat már megegyezett a lemezkiadók 95 százalékával akikkel korábban is együtt dolgozott - ugyanakkor azt is elmondták, egyes videók blokkolása vélhetően "szükséges" lesz, hogy a későbbi szolgáltatás előfizetői egységes felhasználói élményt kapjanak.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

A YouTube zeneszolgáltatása várhatóan még a nyár vége előtt elérhetővé válik, a tartalmak közbeiktatott hirdetések nélkül lesznek elérhetők rajta, illetve offline zenehallgatásra is lehetőséget biztosít majd. A hasonló streaming megoldások, mint a Spotify vagy a Deezer népszerűsége folyamatosan növekszik és a Beats Music megvásárlásával már az Apple is belépett erre a gyorsan bővülő területre.

Persze a Google sem mondható kezdőnek, hiszen Play Music All Access szolgáltatása már jó ideje létezik - éppen ezért furcsa, hogy a vállalat berkein belül egy újabb, hasonló kezdeményezés tűnik fel. Egyelőre nem világos, egy YouTube zeneszolgáltatás mitől lehetne több vagy más mint a Play Music All Acccess, nincs kizárva ugyanakkor, hogy a két termék együttműködik majd valamilyen módon, esetleg az egyik előfizetői kedvezményesen juthatnak majd a másik által kínált többlettartalmakhoz például.

Annyi ugyanakkor sejthető, hogy a vállalat nyáron már kész formájában adja majd ki a terméket, ellentétben korábban bevett gyakorlatával: eddig a Google az új termékeket először többnyire béta változatban tette elérhetővé, majd a visszajelzések alapján alakította ki a végleges verziót. A keresőóriás stratégiája tehát egyelőre meglehetősen homályos, ahogy az is, pontosan milyen feltételek váltották ki a zeneipar ilyen heves tiltakozását. Valószínűtlen hogy a vállalat készületlenül ugrik fejest egy hasonló vállalkozásba, vagy hogy magának akarna konkurenciát csinálni - a cég jövő heti konferenciáján mindenesetre valószínűleg kiderülnek még részletek.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 24. 20:56

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.