Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Felhőből visszaköltözéstől egészen egy banki malware evolúciójáig. Üzemeltetői és IT-biztonsági meetupokkal érkezünk!

Nem tud kitörni az LG

Gálffy Csaba, 2014. április 29. 13:47
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Nem tudott sem pénzügyi, sem piaci áttörést elérni az LG az okostelefonok területén. A gyártó árháborút és tömegpiacot prognosztizál, a hamarosan megjelenő LG G3-tól várja a feltámadást.

hirdetés

Ötödével növelte az eladott okostelefonjai számát az LG, az üzletág azonban így sem volt képes még üzemi nyereséget sem felmutatni. Az értékesített termékek száma éves szinten 19 százalékkal, 12,3 millió darabra emelkedett, az üzemi nyereséghányad azonban a hajszálvékony 4,1 százalékról negatívba, 0,3 százalékos mínuszba csúszott - vagyis a telefonok gyártása az elmúlt két negyedévhez hasonlóan most is veszteséges tevékenység volt, üzemi szinten mintegy 9 millió dollárt veszített a részleg, szemben az egy évvel ezelőtti 129 milliós nyereséggel.

A szórakoztatóelektronikával foglalkozó üzletág teljesítménye nem volt ennyire gyenge, az bevételek szerény ütemben, 3 százalékkal nőttek az előző év hasonló időszakához viszonyítva, miközben az üzemi eredményhányad is emelkedett, most szinte 5 százalékot tett ki (a tavalyi 0,2 százalékkal szemben). A piacot a cég reményei szerint az UHD felbontású tévék fogják majd kicsit meghajtani, elsősorban a kínai piacon észlel a gyártó keresletet ezekre.

A Samsung mobiltelefon-gyártó részlegének hatalmas segítség volt, hogy a Google egymás után kétszer is a céggel gyártatta a referenciamodelljét, előbb a Nexus S, majd a Galaxy Nexus készült a legnagyobb koreai gyártónál. Az LG is igyekezett ezt lemásolni, a Nexus 4 után a Nexus 5 is a kisebbik dél-koreai gyártó műhelyében készült, az így megszerzett versenyelőnyök (korai hozzáférés a szoftverhez, fejlesztési kompetenciák, szorosabb Google-együttműködés) kamatoztatása azonban egyelőre teljes kudarc, a cég nem tud kitörni a negyedévente 10 millió körüli darabszámot értékesítő gyártók tömegéből (Huawei, Lenovo, stb.) és nem tudott a Samsung és az Apple nyomába eredni.

Pénzügyi jelentésében a cég a jövőbeni kilátásokat is részletezte: a gyártó az okostelefon-piac további, viszonylag gyors ütemű növekedésével számol, a piaci részesedésért folyó verseny is tovább erősödik, ahogy a felhasználói igények többrétegűvé válnak és a gyártók között élesedik az árverseny. Az LG meglátása szerint az okostelefon egyre inkább tömegtermékké válik, a piac pedig az ilyen termékek piacának megfelelő dinamikával rendelkezik. A kiutat a csúcsmodellek szegmense jelenti, az LTE-vel felszerelt modellek továbbra is árprémiummal értékesíthetőek, a heteken belül megjelenő LG G3 pedig újra a csúcskategóriában versenyez - ahhoz illeszkedő árazással.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
4-4 klassz téma a HWSW júniusi üzemeltetői és IT-biztonsági meetupjain. Nézz meg a programot!