Szerző: Hlács Ferenc

2014. április 9. 10:43

Júliustól nem kegyelmez az adware-eknek a Microsoft

Szigorúbb intézkedéseket vezet be a Microsoft az adware-ek ellen. A fejlesztőknek még három hónapjuk van, hogy igazodjanak a vállalat szabályzatához, júliustól ugyanis annak biztonsági szoftverei azonnal leállítják majd a felhasználókat kéretlennek ítélt hirdetésekkel bombázó szoftvereket.

Hamarosan jóval szigorúbban lép fel a Microsoft a kéretlen hirdetésekkel szemben. A vállalat biztonsági termékei a közeljövőben azonnal megállítják majd az adware programokat, amint érzékelik azok tevékenységét. Jelenlegi állás szerint ha a Microsoft Security Essentials, netán a Forefront észreveszi, hogy egy szoftver adware-ként működik, figyelmezteti a felhasználót és felajánl neki egy megoldást, de ha az nem él vele, a program zavartalanul folytathatja a reklámok kipakolását akár más szoftverek felületére is.

Július 1-től ez megváltozik, a Microsoft szerint ugyanis ettől fogva a biztonsági szoftverek azonnal fellépnek majd a hasonló fenyegetések ellen, leállítják azokat, majd értesítik a felhasználót, akinek később lehetősége lesz visszaállítani az ártatlan, de adware-gyanús elemeket. A vállalat a lépéssel azért vár júliusig, hogy a fejlesztőknek legyen idejük az új szabályzathoz igazítani termékeiket.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A cég szerint azok a programok számítanak adware-nek, amelyek a felhasználó számítógépén futnak, és különböző termékek vagy szolgáltatások hirdetéseit jelenítik meg más szoftverekben. A biztonsági megoldások a saját határain belül reklámozó programokat természetesen békén hagyják, beleértve azokat is amelyek a beágyazott hirdetésekből tesznek szert bevételre Mindezek mellett a programok által megjelenített hirdetésekben egyértelmű helyen fel kell tüntetni a bezárás lehetőségét, például a jobb felső sarokban elhelyezett “x” vagy “close” feliratokkal, valamint a reklámot létrehozó szoftver nevét is.

Amennyiben több reklám egy csoportban helyezkedik el, egyetlen bezárás gomb is elég, ha az jól látható, és mindegyikre érvényes, felugró “pop-up” megoldásoknál pedig elég, ha az adott ablak egyértelműen bezárható. A hirdetésekért felelős programok továbbá egyértelműen törölhetők kell hogy legyenek a Windows vezérlőpulton keresztül. A fejlesztőknek tehát még nagyjából három hónapjuk van, hogy a fenti kritériumok alapján átszabják szoftvereiket, mielőtt a Microsoft életbe léptetné a szigorúbb adware-kezelési gyakorlatot - bizonyára sok felhasználó örömére.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról