Már az Amazon is zenestreaming-szolgáltatást tervez
Zenestreaming-szolgáltatást indíthat az Amazon, amelyet a Prime-előfizetők vehetnek majd igénybe. Az online áruház hónapok óta tárgyal a lemezkiadókkal egy Spotify-szerű elképzelés megvalósításáról, a tartalom árában azonban egyelőre úgy tűnik, nem sikerül megegyezniük.
Az Amazon Prime szolgáltatásán keresztül már egy ideje lehetőség van különböző filmek és tévésorozatok online megtekintésére, a vállalat azonban még idén online zeneárusításba is kezdhet. A Re/code információi szerint a cég egy a Spotify-hoz hasonló szolgáltatáson dolgozik, amely valószínűleg - legalább kezdetben - a Prime-hoz kapcsolódik majd. Az online áruház a portál forrásai szerint már komoly lemezkiadókkal tárgyal a terv megvalósításáról.
Várhatóan emelkedik majd a szolgáltatás ára
A Prime lényege, hogy évi 79 dollárért az Amazon vásárlóinak két nap alatt ingyen kiszállítják a megrendelt termékeket, akik emellett egy a Netflixhez hasonló online filmstreaming-szolgáltatást kapnak. A koncepció alapján ezt a megoldást egészítenék ki egy plusz zenei portfólióval, ám a dolog egyelőre nem megy zökkenőmentesen: az egyik lemezkiadótól kiszivárgott információ szerint az Amazon engedményt próbál kicsikarni a Spotify-nak, Beatsnek és a Rhapsodynak biztsosított árakhoz képest, a tárgyalások pedig már hónapok óta tartanak, így az egyeztetések még korántsem jelentenek garanciát rá, hogy az elképzelés valaha napvilágot lát.
Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.
Néhány hete ugyanakkor az internetes áruház kilátásba helyezte, hogy a Prime éves árára mintegy 40 dollárt tesz rá, így azt 119 dollárra emeli, ami ugyancsak a szolgáltatás bővülésére utalhat. Akárcsak az, hogy a vállalat az utóbbi években több digitális zenei tapasztalattal rendelkező vezetőt is felvett, többek között 2012 októberében Michael Pault, a Sony korábbi zenei igazgatóját, Drew Denbot, aki korábban a Rhapsody-nál és az MOG-nál felelt a streaming szolgáltatások üzleti fejlesztéséért, - most az Amazonnál tölti be ezt a poziciót - illetve tavaly Adam Parnesst is szerződtette, aki a Rhapsody licencelését intézte.
Set-top box is érkezik
Amennyiben az tervet keresztülviszik, a cégnek azt is újra kell gondolnia, hogyan hirdeti a szolgáltatást, mivel a videóstreaming kihasználtsága jelenleg is kicsi, leginkább azért, mert a Prime-előfizetők egyszerűen nincsenek vele tisztában, milyen népszerű mozisikerek és tévésorozatok vannak jelen annak kínálatában. Ebben segíthet, hogy az Amazon márciusban a Kindle e-book olvasók és táblagépek mellett újabb saját hardverrel, egy set-top box-szal áll majd elő, amellyel az ökoszisztémát a tévére is kiterjeszti.
Az Amazon egyelőre Web TV-nek becézett terméke ugyanazt a forkolt Androidot fogja futtatni, amit a Kindle Fire tabletek is használnak, a legnagyobb újdonság az lehet, hogy az cég a tévés dobozt játékkonzolként is pozicionálhatja. Ezzel ugyan valószínűleg nem tör majd a Sony és Microsoft babérjaira, de a casual játékosokat meg tudja győzni egy jól átgondolt androidos környezettel.